Hop til indhold

Diarré hos hund, et godt råd.


Really
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Nogle der kender til tyggetabletten Dia Tab??

Jeg prøvede den for første gang, da min hund havde fået diarré.Den virkede helt utroligt godt. Skønt ikke at skulle være vågen endnu en nat :banan:

Andre der har gode erfaringer med denne tyggetablet?

Link til indlæg
Del på andre sites

SammenSætning:

Kyllingelever, frugtrester (æble, citron) tørret 12,3%, drue-sukker, majsstivelse, hvedemel, æggederivat, natriumklorid,gulerodsrester 3,1%, brudt ris, hørekstrationsaffald, ølgær,lakrids 0,3%, tyttebær 0,3%, fennikelfrø 0,3%, brombær-blade 0,3%, bukkehornfrø 0,3%, kaliumklorid.

 

 

indholdSStoffer:

 

 

råprotein:råolie og -fedt:natrium:

 

16,9%5,6%1,74%

 

råfibre:råaske:Kalium:

 

13,23%12,78%0,57%

 

 

 

tilSætningSStoffer pr. Kg:Betain som betain-anhydrat:

Jern / som jern(ii) sulfat, monohydrat:Bentonit-montmorillonit:

Kiseljord:

Kiselsyre, fældet og tørret:Kalciumprobionat:

polyethylenglykol 6000:

 

4.380 mg507 mg6.100 mg25.000 mg30.000 mg1.049 mg300 mg

 

(lidt kludret, tallene er kommet til sidst...)

 

 

 

 

 

Herfra:

 

http://www.vivavet.dk/downloads/DiaTab_VivaVet.pdf

 

der er ikke nogen gavnlige tarmbakterier eller mælkesyrebakterier i, som der er i de andre produkter der er gode til at stoppe diarre..

Måske er det derfor det virker dårligt på visse hunde... Hvis bakteriefloraen er i smadder, så hjælper det absolut ikke at proppe diverse bær og frugtpulvere i hunden... Tværtimod..

 

Men hvis hunden bare har spist for mange bær eller godter eller andet, der har givet lidt myldermave, så skader det næppe at spise lidt mere... Og så kan bentoniten gøre afføringen fastere..

 

Som der står i linket, så skal man snakke med dyrlægen inden man bruger det.. Og inden man skifter dosis...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Hvis hunden har diarre, ville jeg hellere udskifte foderet end at give den "medicin/piller". Jeg har fået at vide, at man skal undgå korn produkter og bruge foder med så højt et kødindhold som muligt. Jeg bruger selv BARF og Orijen. Før gav jeg mine babyer Royal Canin, hvilket ikke gav dem de vitaminer, som de har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...