Hop til indhold

alene hjemme problem, måske?


guanomo
 Share

Recommended Posts

tja har nu fyldt lidt med og læst alle jeres indput og forslag...

 

Desværre ligner vores situation ikke helt for det første er han kun 7½måned og for det andet er der ingen store gravemaskiner og han befinder sig kun i bryggers.

Vi går ikke tur om morgenen, er b- menneske så det vil noget og det er Rollo også... Men døren ud til haven står åben en time, hvor han gerne er ude den halvetimestid... men vil så også sige at det er meget sprædt og ikke hver gang han er alene og nu har der ikke været noget i 3-4 dage... og nej heller ikke noget foder skift...

 

Håber bare at det var en uheldig periode ellers så vender jeg tilbage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :klap2:

 

Godt p3 kan overdøve larmen :blink:

 

Aslan hører Nova :mrgreen:

 

I går da jeg kom hjem lå han og boblede i sofaen, han havde ikke travlt med at komme ned af den selvom han godt ved han ikke må ligge i den når vi er der, han skulle lige strække sig inden han gad hilse. :-)

Han havde ingen uheld og der gik 20 før han gad gå ud og tisse :5up:

 

tja har nu fyldt lidt med og læst alle jeres indput og forslag...

 

Desværre ligner vores situation ikke helt for det første er han kun 7½måned og for det andet er der ingen store gravemaskiner og han befinder sig kun i bryggers.

Vi går ikke tur om morgenen, er b- menneske så det vil noget og det er Rollo også... Men døren ud til haven står åben en time, hvor han gerne er ude den halvetimestid... men vil så også sige at det er meget sprædt og ikke hver gang han er alene og nu har der ikke været noget i 3-4 dage... og nej heller ikke noget foder skift...

 

Håber bare at det var en uheldig periode ellers så vender jeg tilbage...

Vi er også b-mennesker, MEN efter vi startede på en 20 minutters morgen hjalp det RIGTIGT meget.

Jeres hund vil få det meget bedre af at gå en morgen tur og blive aktiveret lidt, morgen maden som fodersøgning også.

I burde måske også overveje at starte forfra med alene træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

I går da jeg kom hjem lå han og boblede i sofaen, han havde ikke travlt med at komme ned af den selvom han godt ved han ikke må ligge i den når vi er der, han skulle lige strække sig inden han gad hilse. :-)

Han havde ingen uheld og der gik 20 før han gad gå ud og tisse :5up:

 

 

 

Han er glad for at i betaler licens :blink:

 

Dejligt at hører :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I går da jeg kom hjem lå han og boblede i sofaen, han havde ikke travlt med at komme ned af den selvom han godt ved han ikke må ligge i den når vi er der, han skulle lige strække sig inden han gad hilse. :-)

Han havde ingen uheld og der gik 20 før han gad gå ud og tisse :5up:

super godt at hører og lidt grineren at han snyder med sofaen :mrgreen:

Vi er også b-mennesker, MEN efter vi startede på en 20 minutters morgen hjalp det RIGTIGT meget.

Jeres hund vil få det meget bedre af at gå en morgen tur og blive aktiveret lidt, morgen maden som fodersøgning også.

I burde måske også overveje at starte forfra med alene træning?

 

Ja har overvejet om det ville hjælpe noget med en morgentur så den skal forsøges, desværre er han ikke til morgenmad... så et fodersøg i haven villle bare være spild af mad... han spiser først når kl. nærmer sig 11-11.30 normalt ved jeg fra når jeg har fri, hvor vi går tur og laver lidt sjove ting... han er altså mest bare til at jeg skal lade ham sove om morgenen...

 

Det positive er at nu har der været 5 dage uden noget og, når han er alene så sover han, der er aldrig en lyd og han spitter ikke noget ad...

har fået hjælp af naboen til at hører efter....

 

så det har måske bare været en mave-tur, men er helt sikkert meget obs for ville hade mig selv, hvis har udviklede alene hjemme problem, når nu vi har trænet og stædig træner selvstændighed og alene hjemme tid.

 

Tænker dog på om man kunne ligge opgaver ind i hans alene tid, altså nu han er blevet ældre og ikke som hvalp skulle sove så meget, så skulle have noget som han kunne underholde sig med inden han sover... knog (hvis man stiller den op med godbidder i( måske det var en ide med leverpostej skal den så være frossen?)) gider han ikke og bolden med godbidder i er heller ikke noget han bruger tid på, og de der oksehudsben de er da bare for kedelige...

Link til indlæg
Del på andre sites

super godt at hører og lidt grineren at han snyder med sofaen :mrgreen:

 

Ja har overvejet om det ville hjælpe noget med en morgentur så den skal forsøges, desværre er han ikke til morgenmad... så et fodersøg i haven villle bare være spild af mad... han spiser først når kl. nærmer sig 11-11.30 normalt ved jeg fra når jeg har fri, hvor vi går tur og laver lidt sjove ting... han er altså mest bare til at jeg skal lade ham sove om morgenen...

 

Det positive er at nu har der været 5 dage uden noget og, når han er alene så sover han, der er aldrig en lyd og han spitter ikke noget ad...

har fået hjælp af naboen til at hører efter....

 

så det har måske bare været en mave-tur, men er helt sikkert meget obs for ville hade mig selv, hvis har udviklede alene hjemme problem, når nu vi har trænet og stædig træner selvstændighed og alene hjemme tid.

 

Tænker dog på om man kunne ligge opgaver ind i hans alene tid, altså nu han er blevet ældre og ikke som hvalp skulle sove så meget, så skulle have noget som han kunne underholde sig med inden han sover... knog (hvis man stiller den op med godbidder i( måske det var en ide med leverpostej skal den så være frossen?)) gider han ikke og bolden med godbidder i er heller ikke noget han bruger tid på, og de der oksehudsben de er da bare for kedelige...

jeps kongbold med leverpostej skal være frossen, det tager cirka ½ time før Cujo er færdig med sådan en, de sidste dage har han fået mørbrad/kartofler godt blendet sammen :mums:

 

Men lyder godt i ikek ahr haft uheld de sidste par dage :)

Link til indlæg
Del på andre sites

skal den så bare gives til ham når jeg går eller skal jeg gemme den et sted i rummet så han også har til opgave at finde den:?::-D

vi gør sådan at vi tager den ud af fryseren og med ud i gangen og ligger den et sted han ikke kan få den, så tager vi tøj på osv. Så ligger vi den på hans tæppe og så går han igang, så siger vi farvel osv. Og så lukker vi døren og går ud. (baconleverpostej er bare sagen, den billige fra netto)

Link til indlæg
Del på andre sites

Frossen leverpostej er også et hit hos os.

 

Jeg bruger et marvben som jeg putter lidt guffer i midten (af dem som damen ikke synes er gode nok som belønning - men bruges det skal de) og lukker hver ende af med leverpostej og lægger i fryseren.

 

Om morgenen når det er ved at være tid til at jeg skal afsted - hun kender jo mine rutiner, sidder hun klar foran fryseren. Jeg tager benet ud og lægger ud på gulvet i bryggerset til hende - derefter er jeg luft !!! Jeg klapper hende lige en enkelt gang, siger "hyg dig, vi ses senere" og lukker døren til køkkenet og skynder mig videre ud.

 

Vi har nu så aldrig haft alene-hjemme problemer. Da jeg startede på arbejde efter indkøringsperioden, havde vi et par uger med "mandags-uheld", men det er vi heldigvis ovre.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja har nu fyldt lidt med og læst alle jeres indput og forslag...

 

Desværre ligner vores situation ikke helt for det første er han kun 7½måned og for det andet er der ingen store gravemaskiner og han befinder sig kun i bryggers.

Vi går ikke tur om morgenen, er b- menneske så det vil noget og det er Rollo også... Men døren ud til haven står åben en time, hvor han gerne er ude den halvetimestid... men vil så også sige at det er meget sprædt og ikke hver gang han er alene og nu har der ikke været noget i 3-4 dage... og nej heller ikke noget foder skift...

 

Håber bare at det var en uheldig periode ellers så vender jeg tilbage...

 

Jeg tror det vil hjælpe med en morgen tur og noget aktivering. :5up:

Måske er han ikke b hund, men måske har han bare vænnet sig til jeres rutiner. ;-)

Hvad med lidt kogt kød til at søge i haven, mon ikke det ku friste, evt. blandet med lidt tørfoder.

Jeg kunne ikke drømme om, at gå fra mine uden de havde fået en god tur inden.

Zozo er ikke meget for vores meget tidlige morgen ture de dage jeg møder tidligt, specielt ikke når det er mørkt og vådt, men ud skal vi, og når vi først er afsted går det fint.

Jeg står som regel op 2 timer inden jeg skal køre, så er der god tid til hunde, heste og til mig. ;-) Så der er dage hvor vi går tur kl. 6 om morgenen, det er sgu tidligt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...