Hop til indhold

alene hjemme problem, måske?


guanomo
 Share

Recommended Posts

denne her uge har været underlig for Cujos vedkommende og håber sandelig ikke han pludselig har fået et alene problem :confused:

 

Mandag: alt om morgen går som det plejer. Men tisser 2 steder og lavet stort 1 gang.

Tirsdag: Alt som det plejer. Tisset og lavet stort.

Onsdag: alt som det plejer, tisset 2 steder.

Torsdag: alt som det plejer, tisset 1 sted.

I DAG: heidi er hjemme kl 12 om fredagen, vi kører alle 7.30. Han havde lavet stort 1 sted.

 

Vi forstår ikke hvad der sker? der er ikke sket nogle ændringer de sidste 14 dage herhjemme som kunne påvirke, vores morgner har ikkeværet stresset eller noget..

 

Det eneste jeg kan tænke på er kulden, er der for koldt hjemme, kan han ikke holde sig eller lign. pga. kulde fra morgenturen?

 

Vi er sku i vildrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige med her!!!

 

For Rollo har lavet det sammen

(bare andre resultater, men også tis og afføring, når vi er kørt og en gang om natten) den eneste forskæl hos os har været, at natazja har været hjemme, men det har ikke betydet noget før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden det er hanhunde, hvad så men kønsmodning. Dér kan de der vidunderlige hanhunde jo godt blive urenlige igen en periode, siges der...

:roll: amen tøs :mrgreen: det kan da godt være, lige den del aner jeg minus om, han er 14 måneder nu knap og nap......

 

Vi overvejer at sætte noget stille musik på fra mandag af for at se om det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke nogen sikker forklaring.. men ville lige sige, at min pludselig begyndte at tisse indendørs i en uges tid, som 9-10 måneder gammel... og det viste sig hun havde blærebetændelse.

Det kan jo ikke forklare han også gør stort... medmindre det føles som om noget trykker???:roll:

Har som sagt ingen idé om det kan være en forklaring, men ville da lige nævne "fænomenet".

Link til indlæg
Del på andre sites

Får han lavet på morgenturen må være det første i sakl være sikker på?

 

Har han skiftet foder? hvad laver han når han er alene? Følger han efter jer når i går eller bliver han liggende hvor han er?

 

Har i set efterhvad han gør når ier gået?

ikke altid han får lavet ved morgenturen, også før det gik galt igen. Ellers laver han tit om morgen ude i haven.

Nej vi har ikke skiftet foder.

Aner ikke hvad han laver når han er alene, vores tanke fra at optage noget til at gøre det er ikke helt god. :-D

Han bliver liggende på sit tæppe i stuen, han får en kongbold hvergang vi tager hjemmefra om morgen med fyld i.

 

Han kan godt holde sig 8-10 timer om natten, så ved ikke om det kan være noget sygedom.

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke altid han får lavet ved morgenturen, også før det gik galt igen. Ellers laver han tit om morgen ude i haven.

Nej vi har ikke skiftet foder.

Aner ikke hvad han laver når han er alene, vores tanke fra at optage noget til at gøre det er ikke helt god. :-D

Han bliver liggende på sit tæppe i stuen, han får en kongbold hvergang vi tager hjemmefra om morgen med fyld i.

 

Han kan godt holde sig 8-10 timer om natten, så ved ikke om det kan være noget sygedom.

 

 

kan i prøve ta ændre tidspunktet han får mad på, for at giveham lidt mere tid til at blive klar til at komme af med noget?

 

Har i kigget ind af et vindue for at se hvad han laver?

 

Nu har i jo en hel weekend til at træne i, der er jo ingen der siger, man skal gå helt hjemmefra for at træne alenehjemme;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

kan i prøve ta ændre tidspunktet han får mad på, for at giveham lidt mere tid til at blive klar til at komme af med noget?

 

Har i kigget ind af et vindue for at se hvad han laver?

 

Nu har i jo en hel weekend til at træne i, der er jo ingen der siger, man skal gå helt hjemmefra for at træne alenehjemme;-)

morgen ser altid sådan her ud, vi står op, får ordnet morgenhår :rolleyes: drukket en kop kaffe og morgensmøg og så afsted 20-30 min, når vi er hjemme får han morgenmad som fodersøgning, derfter render han ud og ind som han vil lindtil vi kører. Der går altid minimum 1 time fra han får morgenmad til vi er ude af døren.

 

Eneste jeg kommer i tanke om er anderledes er at de kører med store gravemaskiner osv. på en side vej skråt over for vores hus. Idag var han kun alene 4 1/2 time jo og lavede alligevel stort og det var tørt så det kan ikke have været længe efter vi kørte hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

morgen ser altid sådan her ud, vi står op, får ordnet morgenhår :rolleyes: drukket en kop kaffe og morgensmøg og så afsted 20-30 min, når vi er hjemme får han morgenmad som fodersøgning, derfter render han ud og ind som han vil lindtil vi kører. Der går altid minimum 1 time fra han får morgenmad til vi er ude af døren.

 

Eneste jeg kommer i tanke om er anderledes er at de kører med store gravemaskiner osv. på en side vej skråt over for vores hus. Idag var han kun alene 4 1/2 time jo og lavede alligevel stort og det var tørt så det kan ikke have været længe efter vi kørte hjemmefra.

 

hmm,sådan nogle gravemaskiner kan også godt stresse... Detdu skriver tyder jo på en hund, der bliver urolig når i går og så kan han ikke holde på dethan har i kroppen...

Prøv evt at give ham aftensmad et par timer tidligere..

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm,sådan nogle gravemaskiner kan også godt stresse... Detdu skriver tyder jo på en hund, der bliver urolig når i går og så kan han ikke holde på dethan har i kroppen...

Prøv evt at give ham aftensmad et par timer tidligere..

han får aftensmad kl 17-17.30 så meget tidligere kan det næsten ikke blive :-)

 

vi er taknemmelige for dine ideer og rart og få snakket om det, der dukker nye ting man ikke har tænkt på.

F.eks. har vi puttet den billige leverpostej i hans kongbold i denne uge, for det meste fik han den samme bacon postej som os...

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

han får aftensmad kl 17-17.30 så meget tidligere kan det næsten ikke blive :-)

 

vi er taknemmelige for dine ideer og rart og få snakket om det, der dukker nye ting man ikke har tænkt på.

F.eks. har vi puttet den billige leverpostej i hans kongbold i denne uge, for det meste fik han den samme bacon postej som os...

 

:vinken:

 

Det var da så lidt, detkan jo være lidt af et detektiv arbejde:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er i stuen?

 

 

Jeg har absolut ingen forstand på alene hjemme problemer!

 

 

Men, efter aslans nummer med den bærbar fra spisebordet ( :evil: ) fulgte vi tantens råd om at lukke aslan ud i køkken og bryggers, og aslan siger ikke så meget som et kvæk efter han er kommet derud! Ca 15 min før jeg tager afsted ligger han sig ud i kurven og når jeg går kan han knap nok sige farvel!

 

Og nu er han så begyndt at trække ind i køkkenet istedet for at ligge i sin kurv, men tror det har noget at gøre med at gulvet i køkkenet er laminat og lunken, hvorimod bryggerset er klinker og koldt, og det måske trækker op i kurven?

 

 

Bare lidt erfaring at dele :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll: amen tøs :mrgreen: det kan da godt være, lige den del aner jeg minus om, han er 14 måneder nu knap og nap......

 

Vi overvejer at sætte noget stille musik på fra mandag af for at se om det hjælper.

 

Jeg tror at musikken kan løse problemet. Hvis det er de store maskiner udenfor, der generer, så vil radioen sløre lydene udefra..

 

--Måske skulle en af jer tage fri en dag for at opleve, hvor slemt det er med de maskiner. Og for at Cujo kan opleve, at I slet ikke lader jer gå på af de underlige lyde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

 

Jeg er enig i det med musikken, Herr Flick høre Enya når han er alene eller i det hele taget være rolig og nu er det bare blevet Herr Flicks meditations-musik :blink::mrgreen:

 

Vores morgener foregår som regel ved at jeg står op ved seks-tiden, drikker kaffe og får en morgensmøg, så står Herr Flick op ca. en halv time senere og får sin mad, også går vi ud læser sladderspalter og laver bimmelim og bummelum. Efter turen sætter vi os og hygger og snakker lidt indtil jeg skal afsted kl. 9

Jeg sætter altid musikken igang i god tid inden jeg tager afsted også spreder jeg lidt foder og andet godt rundt i lejligheden og sørger for at han er rolig og beskæftiget med maden inden jeg siger farvel.

 

Jeg ved selvfølgelig godt at vores rutiner ikke kan ikke kan indføres i en lidt størrere familie, men måske er der nogle ting der kan inspirere jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er maskinerne udenfor - han har pludselig en masse han skal holde styr på hele dagen, og får ingen ro = "Stress"

 

Jeg kender en selv hvis hund var udsat for det samme da der blev bygget vej lige uden for deres hus - hunden var fuldstændig smadret når de var hjemme og havde ingen energi overhovedet - de fandt så ud af med hjælp fra naboerne at hunde spænede fra det ene vindue til det andet og gøede en hel masse fordi den skulle "passe på" huset.

 

Måske det er det samme der sker for jer, jeres hund reagere så bare på en anden måde.

 

Er han mindre energisk om aftnen nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur havde aldrig haft alene hjemme problemer, før han blev 15-16 måneder, der begyndte han at tisse på gulvet når han var alene hjemme :cry:

Vi har så video filmet ham og har fundet ud af at han er begyndt at hyle når han er alene hjemme. Så Baldur udviklede desværre alenehjemme problemer i forbindelse med hans kønsmodning, hvilket jeg senere har fundet ud af er ganske normalt for Amstaff's (jeg har i hvert fald hørt om en del).

Så måske er det kønsmodningen der har gjort at din nu har alene hjemme problemer?

 

Vi har trænet som de andre har beskrevet, og jeg må desværre erkende at vi endnu ikke har fundet en løsning på problemet :cry:

Men vi kæmper, og håber at vi en dag finder den perfekte løsning for Baldur.

 

Men for dit vedkommende ville jeg hurtigst muligt gå i gang med en ny omgang alene hjemme træning, da dette (i følge min oplevelse) ikke går over af sig selv igen.

 

Held og lykke med projektet

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om det godt kunne være det med maskinerne - eller kønsmodningen. Men jeg har ikke rigtig nogen erfaring på det punkt (vores hunde har ikke den alder endnu).

 

Men er vi de eneste, der går med hundene lige når vi har fået tøj på om morgenen? Sascha VIL ud med det samme, hun hopper rundt som en tosse. Så går vi og hun får gjort både nummer et og to, og bagefter får hun mad, og jeg får min kaffe og morgensmøg.

 

Silver er også nødt til at komme ud med det samme, for han kan godt holde sig natten over, men han tisser næsten med det samme vi vågner, hvis ikke vi er hurtige at få ham ud.

 

Bare lige lidt tanker herfra. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er i stuen?

 

 

Jeg har absolut ingen forstand på alene hjemme problemer!

 

 

Men, efter aslans nummer med den bærbar fra spisebordet ( :evil: ) fulgte vi tantens råd om at lukke aslan ud i køkken og bryggers, og aslan siger ikke så meget som et kvæk efter han er kommet derud! Ca 15 min før jeg tager afsted ligger han sig ud i kurven og når jeg går kan han knap nok sige farvel!

Bare lidt erfaring at dele :blink:

Cujo har stuen og køkkenet, der kan ikke lukkes af imellem de 2 rum, kun hvis jeg sætter en dør i :hmm:

 

Jeg tror at musikken kan løse problemet. Hvis det er de store maskiner udenfor, der generer, så vil radioen sløre lydene udefra..

 

--Måske skulle en af jer tage fri en dag for at opleve, hvor slemt det er med de maskiner. Og for at Cujo kan opleve, at I slet ikke lader jer gå på af de underlige lyde.

Ja det med den fridag der, vi står i en arbejdssituation lige nu så at tage en fridag er bandlyst undtaget hvis det er sygedage :roll:

 

Hejsa!

Jeg er enig i det med musikken, Herr Flick høre Enya når han er alene eller i det hele taget være rolig og nu er det bare blevet Herr Flicks meditations-musik :blink::mrgreen:

Vores morgener foregår som regel ved at jeg står op ved seks-tiden, drikker kaffe og får en morgensmøg, så står Herr Flick op ca. en halv time senere og får sin mad, også går vi ud læser sladderspalter og laver bimmelim og bummelum. Efter turen sætter vi os og hygger og snakker lidt indtil jeg skal afsted kl. 9

Jeg sætter altid musikken igang i god tid inden jeg tager afsted også spreder jeg lidt foder og andet godt rundt i lejligheden og sørger for at han er rolig og beskæftiget med maden inden jeg siger farvel.

 

Jeg ved selvfølgelig godt at vores rutiner ikke kan ikke kan indføres i en lidt størrere familie, men måske er der nogle ting der kan inspirere jer :-)

Morgen rutinen er nogenlunde den samme her :-)

 

Jeg tror det er maskinerne udenfor - han har pludselig en masse han skal holde styr på hele dagen, og får ingen ro = "Stress"

Jeg kender en selv hvis hund var udsat for det samme da der blev bygget vej lige uden for deres hus - hunden var fuldstændig smadret når de var hjemme og havde ingen energi overhovedet - de fandt så ud af med hjælp fra naboerne at hunde spænede fra det ene vindue til det andet og gøede en hel masse fordi den skulle "passe på" huset.

Måske det er det samme der sker for jer, jeres hund reagere så bare på en anden måde.

Er han mindre energisk om aftnen nu?

Nææ synes han er lige så træt om aften som han plejer, tror ikke han sover hele dagen når han er alene hjemme..

 

Det lyder som om det godt kunne være det med maskinerne - eller kønsmodningen. Men jeg har ikke rigtig nogen erfaring på det punkt (vores hunde har ikke den alder endnu).

Men er vi de eneste, der går med hundene lige når vi har fået tøj på om morgenen? Sascha VIL ud med det samme, hun hopper rundt som en tosse. Så går vi og hun får gjort både nummer et og to, og bagefter får hun mad, og jeg får min kaffe og morgensmøg.

Silver er også nødt til at komme ud med det samme, for han kan godt holde sig natten over, men han tisser næsten med det samme vi vågner, hvis ikke vi er hurtige at få ham ud.

Bare lige lidt tanker herfra. :blink:

Cujo kommer ud med det samme vi er kommet ned, hvis han altså gider ud.... når vi kommer hjem bruger han lige 8-10 min på at hilse på os inden han vil ud.

 

Musikken er sat til derhjemme g så ser vi hvordan det går :-D

 

Tak for alle jeres inputs og tanker :5up::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...