Hop til indhold

Hurtige hunde - gode steder at træne omkring Viborg/Skive


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Alle med bordere og aussier og den slags "hurtige" hunde ved, hvad jeg snakker om, når jeg siger en hurtig hund tror jeg. De lærer rigtigt hurtigt, og de lærer forkert hurtigt. De kræver enorm god timing af træner, ikke for mange gentagelser og de gætter måske endda dit næste træk.

 

Jeg har fået sådan en hund. Det er SKØNT - min udfordring er, at Aslan aldrig har været trænet og han er tre år. Jeg er derfor ved at starte ham helt fra bunden, og her kan jeg se, at jeg får brug for noget hjælp:banan:

 

Udover Canis (hvor de har venteliste) er der så nogle gode steder at træne sådan en skøn hund omkring Viborg/Skive, som I kan anbefale mig? Han kan ikke med alle andre hunde endnu - men holdes naturligvis i snor hos mig og vi arbejder på det, så det skal være er sted, der kan rumme sådan en gavtyv fuld med lyst til at lære

 

Jeg sværger til klikkertræning og enetimer kunne også komme på tale. Kan I anbefale mig nogle gode steder at se på?

 

Jeg kommer ikke langt nok med ham selv. Han er svær fordi han er så kvik og utrænet, og lige nu laver han bare default - smækdæk - hver gang jeg tøver det mindste. Og så hopper han lige direkte op i luften bagefter - hehe - og jeg kan se, at denne hund er en stor opgave for mig alene - og en herlig opgave, men jeg skal have andre øjne på før det bliver en vane at lave smækdæk som det eneste :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er målet med din træning? Almindelig dagligdags lydighed eller konkurrencer ( evt hvilke type)

Til at starte med vil jeg nok bare finde den nærmeste klub eller hundeskole og melde på et grundhold.

For at træne i blandt andre hunde og mennesker er en stor forstyrrelse og kræver lige lidt.

 

Hvis du gerne vil klikker træning skal du jo finde et klikkerhold eller kursus. Men det er måske ikke så let, da der ikke er ret mange hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Klubben i Skive har jeg gode erfaringer med. Måske vi simpelthen skulle starte der bare for at øve ham også.

 

Jeg kunne dog godt tænke mig et lidt mindre hold, men jeg vil lige undersøge det

 

Vi satser på Rally som udgangspunkt, selvom Aslan siger agility :) Og så almindelig lydighed og parkour i skov samt fritsøg/skovsøg. De tre sidste ting træner vi selv, så det er nok mest rally jeg søger et godt sted at arbejde målrettet med, da ejer ikke kender ret mange af øvelserne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak - jeg tror jeg vil starte med at kontakte Jan fra Canis i Skive og så se om han kunne give os nogle enetimer, da min tanke er, at det er der Aslan er mest lige pt. Så vil vi kigge videre efter hold og måske besøge nogle af stederne, hvis vi må få lov at komme og kigge fra sidelinjen, hvis vi spørger pænt :) Så kan jeg få ham tilvænnet træningspladsmiljøet på en rolig måde

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har desværre ikke lige nogen begynderhold på trapperne i Bording, men Jan fra skive har jeg været på mini kursus med da vi havde ham inviteret ud som gæstetræner i klubben, han kan noget med en klikker og en hund!

 

Ellers så tilbyder Catja fra Silkeborg ene timer, og der er et grundfærdighedskursus slået op også,

men det jo så "canis-vejen" jeg ved ikke lige hvad der er i nærheden hvis man ønsker noget mere KLIK, jeg tror @Siri har lidt træning hos hende.

 

http://www.canis.dk/hundeskolen/avdside.php?avdid=57

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...