Hop til indhold

øver gå pænt


Murphy
 Share

Recommended Posts

Vi har trænet meget med at Murphy skal ignorerer biler og andet bevægende, hvilket går lidt op og ned, men mest fremad...

Jeg er igang med at træne, at han skal gå pænere... Jeg er ikke typen som skal have min hund klods op af benet, men han behøver ikke at trække og han skal lystre...

Han reagerer og kigger på mig, når jeg siger "se her", for så ved han, at jeg har godbid.. Men han bliver så ivrig, at han hopper op... Jeg bliver ved med at gå indtil at han stopper og så får han godbidden...

Gør jeg det rigtigt?

 

Han kan til dels også "plads"... Ved et lyskryds stopper jeg, og siger plads hvorefter han sætter sig ved min side...og så godbid..

Nogengange også selvom det er grønt, for at træne "ignorer bil"-halløjet, så vi har mere tid... ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at jeg ville dele øvelserne mere op, så han forstår dem individuelt. Lige nu beder du ham om at gå pænt, men samtidig om ikke at hoppe op når han skal have sin belønning. Det er lidt imod mine principper at hunden ikke må få sin belønning, når han nu gjorde det rigtige og henvendte sig til dig da du sagde "se her". Han vender jo sin opmærksomhed på dig og gør derved det du beder ham om. Han bliver bare meget ivrig for at få sin belønning. Selvfølgelig må han heller ikke hoppe op for at få sin belønning, men jeg ville prøve at imødekomme problemet ved at give ham godbidden enten tæt på jorden, eller ved at kaste den på jorden til ham inden han hopper op. Så kan du træne ham i ikke at hoppe op på andre tidspunkter, hvor dét kan være fokus i træningen. Altså at vente pænt på sin belønning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte bare, at jeg belønner ham for at hoppe op og være vild... Jeg elsker at der er gang i ham og at han er ivrig...

Prøver det med smide godbidden på jorden i stedet... :)

 

Camilse:

han er 18 uger... Forud for turen?

Inden vi går ud af hoveddøren, får jeg ham til at slappe af og når vi er gået ud af døren, sitter han, mens jeg lukker døren... Vi bor ved en stor vej og han jagter alt der bevæger sig, så når vi er gået ned af trappen, skal han sidde igen, vi skaber kontakt til han igen er afslappet og der ingen biler er... Og så går vi over vejen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt haft problemet med en af mine beagler. Ikke at han var vild og jagtede alting - men mere en slags usikkerhed på hvad det der var for noget. Jeg har brugt at han skulle have fokus på mig i stedet på det der kom ovre på den modsatte side. Jeg brugte en "dummy" sådan en man kan ligge godbidder i - hver gang noget dukkede op kastede jeg dummyen på jorden og så gik Oscar med den i munden og glemte det han ellers havde fokus på. Han lærte at aflevere den til mig - indtil næste gang den skulle i brug. Når vi var hjemme fik han godbidderne der lå i dummyen.

 

Jeg har aldrig trænet at gå pænt - det er bare kommet i takt med at de voksede til - i det hele taget har jeg aldrig brugt det med at have ret meget kontakt til mine beagler under gå ture - det var kun det det ene tilfælde med Oscar og i forhold til hans usikkerhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...