Hop til indhold

Uddannelse/arbejde/frivillig - Hjælp!


AsgerHøjhus
 Share

Recommended Posts

Goddag folkens,

 

jeg er ny her på siden. Det kan godt ske, at jeg har benyttet det forkert forum. Men så vidt jeg kunne se, var der ikke en der hed "Hjælp og spørgsmål" eller noget lignende. Derfor håber jeg, at i kan og vil bære over med mig, ellers må jeg slette den her tråd.

 

Jeg har igennem lang tid, brugt rigtig meget tid på, at søge på nettet efter uddannelser og arbejde der har med hunde at gøre. Jeg synes ikke rigtigt, at jeg er kommet nogle vegne, derfor spørger jeg her inde, i håb om hjælp!!

 

Mine spørgsmål er egentlig bare, om det over hovedet er muligt, at leve af det her i Danmark?

Om der er andre uddannelser end Veterinærspylejerske eller dyrlæge som er mulige at tage og som man ikke selv skal betale?

Ellers kunne jeg bare godt tænke mig en masse information om, hvordan jeg måske kan komme igang, eller bliver klogere på det hele.

 

Ved ikke om jeg har været specifik nok, eller om jeg har formuleret mig tilpas. Men jeg håber i kan og vil hjælpe, alle kommentarer modtages med kyshånd.

På forhånd tusind tak.

 

P.s.

Det her er min første tråd nogensinde, så igen håber jeg, at i kan bære over med mig. :-)

 

Mvh Asger

Link til indlæg
Del på andre sites

Internatarbejde er vist oftest frivilligt, så der ville jeg nok bare kontakte nogle og spørger om de kunne bruge lidt ekstra hjælp :-D Men ift. hundepensioner kan du måske tjekke nogle hjemmesider for pensioner i nærheden af hvor du bor og se om de søger. Ellers ville jeg nok bare aflevere nogle ansøgninger til dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også uddanne dig til hundetræner :) Bare sørg for at det er et godt og positivt sted du vælger. Der er både uddannelser man betaler for, men også klubber som tager føl ind.

 

Det er overhovedet ikke for at være pessimistisk, men hvor mange lever af at være hundetræner?

 

Jeg tror man skal have noget adfærdterapeut inde over, hvis man vil leve af det. Og mange gange skal man jo selv betale uddannelsen, som oven i det så betyder at man studere fuld tid, men ikke har nogen indkomst.

 

http://www.irenejarnved.dk/?dk/Uddannelsesforl%C3%B8b.aspx

 

Ca. 40.000 DKK for uddannelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er overhovedet ikke for at være pessimistisk, men hvor mange lever af at være hundetræner?

 

Jeg tror man skal have noget adfærdterapeut inde over, hvis man vil leve af det. Og mange gange skal man jo selv betale uddannelsen, som oven i det så betyder at man studere fuld tid, men ikke har nogen indkomst.

 

http://www.irenejarnved.dk/?dk/Uddannelsesforl%C3%B8b.aspx

 

Ca. 40.000 DKK for uddannelsen.

 

Jeg kender da en god håndfuld. Det er et fuldtidsjob som alt andet :)

 

Jarnveds uddannelse er 2-4 dage om måneden, og man betaler under 3000kr forud pr måned - der er da rig mulighed for at arbejde ved siden af. Tror du glemte at læse linket :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er hårdt at blive rådgiver, hvis det er en af de gode skoler og ikke de steder, der spytter rådgivere ud efter et weekend kursus - titlen er desværre ikke beskyttet. Og det faktum, at det er hårdt og mange falder fra undervejs i uddannelsen, synes jeg er fint. Man står med et kæmpe ansvar, og de, der går hele vejen, har vist, at de VIL og KAN. På den måde sorteres en del fra, som har et lidt mere romantisk forhold til det "at arbejde med dyr".

 

Jeg har fire års skolegang. Det kostede en bondegård, jeg havde fuld tids job ved siden af fuldtidsstudie, jeg rejste til KBH fra Jylland for at fuldføre ofte med dyr i bagagen. Og det var alle strabadserne værd. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke savner mine timer med folkene fra Hund & Træning

 

Ring og snak med skolerne. Og vælg kritisk. Udbuddet er stort, men indholdet er ikke lige godt alle steder.

Det er for mig klart, at der vil være en forskel på en rådgiver, der er uddannet på 4 dage og en, der er uddannet på 2 år. Ellers er der virkelig noget galt med pågældende skole

 

Et andet godt råd: Tag ud og se underviserne træne dyr. Jeg faldt som en af mange for Rogers fine ord på Etologisk Institut, og ja jeg indrømmer, at jeg skisme dulme lærte meget af manden om det teoretiske og i etologi, men da jeg så ham træne hunde forlod jeg skolen i gråd. Når man fx beder en ejer sparke en bernerhvalp i ståposition foran mig, som kommer fra Karen Ulrichs kompetente undervisning gennem 2 år, så får sådan en som mig et føl på tværs. Så se dem træne - nogle kan fortælle en masse flotte ord og skrive fine bøger - du skal ud og se dem med hundene, før du giver dem dine penge. Et godt råd som jeg selv betalte 12000 kroner for - men ok - det var nok den mest lærerige time på Etologisk Institut af alle. Det var den dag, jeg lærte, hvem og hvordan jeg aldrig vil være, så jeg skylder ham et stort tak :mrgreen: Men rådet gives alligevel for hvor vil jeg dog gerne skåne andre for den slags dyre og hjerteknusende oplevelser

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...