Hop til indhold

Lydfølsom efter smerteperiode?


Amocca
 Share

Recommended Posts

følge mig er intet problem, for hun vil jo helst "kravle ind i mig" så hvis jeg flyttede mig, gik hun med. Men jeg tror det var en instinktiv "beskyt mig" refleks, og ikke et spørgsmål om at blive bedt om det... så er ikke helt sikker på, hvordan jeg skal kunne arbejde videre med det...

 

Ved at lave "fri ved fod" med rappe vendinger, opstandsninger mv. så hun skal koncentrere sig om at følge med, dette tager fokus lidt far det farlige og efter lidt tid vil hun højst sandsynligt falde så meget til ro ved disse velkendte øvelser, at hun er til at nå mere instruktivt. Derfra kan du lave andre øvelser med hende og dermed belønne hende, hvilket igen beroliger hende.

Det er en metode jeg har brugt i over 15 år, blandt andet når hundeejere har ringet til mig nytårsaften med panikhunde og jeg har endnu tilbage at få melding om at det ikke virkede.

Det kræver dog at du selv tror på det og vil det og dermed udstråler at det her det gør vi og det er ikke til diskussion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at lave "fri ved fod" med rappe vendinger, opstandsninger mv. så hun skal koncentrere sig om at følge med, dette tager fokus lidt far det farlige og efter lidt tid vil hun højst sandsynligt falde så meget til ro ved disse velkendte øvelser, at hun er til at nå mere instruktivt. Derfra kan du lave andre øvelser med hende og dermed belønne hende, hvilket igen beroliger hende.

Det er en metode jeg har brugt i over 15 år, blandt andet når hundeejere har ringet til mig nytårsaften med panikhunde og jeg har endnu tilbage at få melding om at det ikke virkede.

Det kræver dog at du selv tror på det og vil det og dermed udstråler at det her det gør vi og det er ikke til diskussion.

 

Ideen er faktisk god, og jeg har brugt det med Karla med succes ved hendes angst for børn i parker o.lign. Er dog ikke helt sikker på, at jeg kan få det til at virke i dette tilfælde. Johna er af typen som går i baglås hvis der "insisteres" på ting. Men det skal da forsøges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...