Hop til indhold

blevet sur trunte


Murphy
 Share

Recommended Posts

Min veninde overtog en 2 årig pekingeser for ca 3 uger siden... og det er gået godt...indtil nu...

Men den bette madamme er blevet en hidsig lille sag... For ikke at nævne aggressiv..

Hun tiggede (står på bagben op af højbordet) og min veninde ville skubbe hende ned, bed hun hende i tommeltotten.. :o hun er nu blevet bidt flere gange efter det...

Hun knurrer også hvis min veninde beder hende om at gå ned fra sofaen og ned i kurven..

 

Hvordan skal min veninde forholde sig?

 

(Det er hendes første egen hund og der er en mulighed for at hunden er kommet i løbetid)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er blevet: hun har været sød og artig indtil nu...Den har vist været okay ved tidlige ejer, men min veninde kan nu ikke få fat i tidlige ejer igen...

 

Kan være: hun er ikke sikker om hun er kommet i løbetid endnu...hun slikker sig mere og virker mere legesyg overfor andre hunde, men min veninde har ikke set noget blod..

 

Hun er igang med at opbygge relation, men som skrevet, har hun kun haft den i 3 uger... Det er først nu, den lystrer sit navn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder mystisk!!

 

Er hundene kønsdele hævede? Er der udflåd? Lugter det?

 

Hvor længe havde veninden kontakt med sælger inden hun fik hunden hjem? Hvorfor skulle hunden skifte hjem?

 

Hvis en hund pludselig ændrer adfærd, tænker jeg smerter. Kunne det tænkes at sælger skilte sig af med den fordi den er syg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skrev en uges tid inden afhentning...

Hele situationen ang. den hund, er mærkelig... Tidligere ejer, skulle af med hunden, fordi hun var kommet på krisecenter...derfor kunne min veninde heller ikke få papirerne med det samme.. Men hun får et serbisk pas på hunden... :/ (og en flexiline stor nok til rottweiler!)

 

Men min veninde tog selvfølgelig hunden til dyrlæge, efter anskaffelse, får at tjekke chip og helbred...så blev den også omregistreret...

 

Men smerter har vel intet at gøre med at den blev utilfreds med at den ikke måtte tigge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pekingeser kan have problemer med ryggen. Og det kan sagtens være skyld i en voldsom reaktion på en irettesættelse. Det kan også være synet der ikke er for godt:vedikke:

 

Jeg synes du skal bede hende prøve at mærke ned langs hundens ryg - en finger på hver side af rygsøjlen og så skal hun trykke blidt. Flytte fingrene 1 cm og prøve igen. Hvis hunden reagerer, må hun få en dyrlæge til at tjekke ryggen.

 

Synet kan hun teste ved at "slå" imod hundens øje fra siden (og stoppe 10 cm fra hundens øje). Hvis hunden blinker/trækker hovedet væk, burde det være ok.

 

Det lyder godt nok som en uheldig situation hun har været i, den hund:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Anne i at det lyder lidt besynderligt som hunden har skiftet hjem

 

Men med adfærden tænker jeg at begge situation har ejer været fysisk?

 

Altså skubbet eller trukket i hunden. Og formentlig overset alle forudgående signaler. Og en race som denne er så selv bevidst, at sådan gør man ikke. Man beder pænt hunden om at flytte sig. Og roser den for det. Respekt for hunden krop zone skal veninden huske.

 

Så er hendes problem formentlig løst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror osse at sure Truntes grænser er blevet overskredet. Og dels er hun bestemt ikke vant til det hjemmefra, dels er det ikke måden at omgås en pekingeser.

 

Og samtidig forstår hun ikke et pip.. Hun har det sikkert okay med at blive passet af fremmede et par dage, men nu vil hun måske helst hjem til mor igen.. Ingen har jo fortalt hende, hvad det hele går ud på..

 

Og så er hun lige så stille ved at opdrage sin nye ejer til hvordan hun ønsker ny ejer skal opføre sig. Et snap virker åbenbart. Så det bliver hun da ved med..

Og selvfølgelig skulle den irriterende løbetid være på vej oveni alt det andet... Det ER da til at blive en sur trunte over..

Din veninde kan duppe hende i numsen (der hvor hendes tis kommer ud) med et stykke køkkenrulle eller toiletpapir.. Kommer der lidt blod på papiret, så er hunden i løbetid..

 

Jeg forstår ikke det med at hun først nu lystrer sit navn? Har din veninde givet hende et nyt navn?

 

Det lyder som om forholdet mellem den lille hund og din veninde er ved at udvikle sig til en gensidig skuffelse... De må prøve at finde nogle fælles fornøjelser..

 

...men dyrlægen har undersøgt hundens helbred? Og hunden var korrekt chippet? Så er hun jo nok ikke stjålet et eller andet sted fra.

 

Hvis tidligere ejer bor på et krisecenter, så kan hun vel kontaktes der.. Blev hunden hentet på det krisecenter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg haft flere voksne omplaceringshunde og hør her:

 

Det er normalt at en hund først viser dens sande jeg efter cirka 1- 3 måneder i det nye hjem.

 

Det du ser her, skal der derfor arbejdes med. Årsagen er sandsynligvis, at hunden i starten er overrumplet over skiftet. Når den falder ned, så kommer tingene frem. Det er noget, som jeg i mange år har forsøgt at kommunikere ud via internaterne, som iøvrigt er enige i observationerne. Der er også lavet amerikanske studier på det. Der er derfor intet unormalt ved, at adfærden først viser sig nu.

 

Nu ved din veninde, så dette om hunden. Jeg vil anbefale, at hun kontakter en uddannet rådgiver og får det rettet op en gang for alle. Jeg plejer at henvise til www.sea-hund.dk

 

Hvad årsagen til adfærden er, behøver man ikke altid kende 100 % for at træne det væk. At I ikke kan finde tidligere ejer er derfor ligemeget. En dygtig rådgiver bør kunne give jer en vurdering på nuet, som alligevel er det, der skal arbejdes med

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...