Hop til indhold

What to do nr. 2 (nyt emne)


Nollike
 Share

Recommended Posts

Vi keder os ikke her i Vangede os der har hund :roll:

 

På vej hjem fra skovtur med Thailo og Freilif (rigtig god tur i øvrigt :5up:) ser jeg da jeg er næsten hjemme, en som bor i mine forældres blok og som har en lille yorkie. Hun (ejeren altså) har et tydeligt alkoholproblem og er flere gange blevet samlet op af div. beboere her...

Nå, men hun kommer gående op af vejen (der er ca. 100 meter hjem) og idet jeg passerer hende i bilen, kan jeg se at hun vælter. Jeg får vendt bilen og kører hen til hende. Hun har på det tidspunkt fået stablet sig på benene, men vælter igen da jeg taler til hende og hunden bliver selvfølgelig forskrækket og prøver at komme væk. Den løber fremad (er i flexline) og ud fra en indkørsel kommer en bil. Heldigvis når hun at trække den til sig!

Jeg tilbyder hende at køre hende hjem, hvilket hun småaggressivt afslår og jeg tænker at her må vi køre den helt ærlige stil, så jeg siger til hende, at det ikke er for hendes skyld, men for hundens :oops: Jeg er bange for at den løber ud på vejen og bliver kørt over når hun vælter næste gang. DET gik tilgengæld rent ind og hun indvilger i at blive kørt hjem, for "den hund er hele mit liv" og jeg siger, at sådan har vi det jo, os der har hund og peger ind på Noomi på bagsædet. Så har vi ligesom fået løst lidt op og jeg finder et tæppe i bagagerummet hun kan sidde på (hun har i den grad tisset i bukserne, så jeg var jo ikke helt vild for at få hende ind i bilen, men ville omvendt heller ikke lade hund og bil stå mens jeg fulgte hende hjem :cry:).

Hun når at fortælle at hun er skide bange for i morgen, for hunden skal til dyrlægen og have trukket nogle mælketænder ud som ikke er faldet ud af sig selv.

Det var lidt svært at få hende ind i bilen, for hun kunne stort set ikke stå på benene af druk og hunden var temmelig nervøs, så jeg kunne ikke få den til at komme hen til mig, mens hun selv fik stablet sig på benene. Til sidst lykkedes det dog og vi kom hjem i hel tilstand allesammen... :-D

 

Men: Hvad pokker gør man??? Et eller andet sted har jeg lyst til at ringe til Dyrenes Beskyttelse og få dem til at tage en snak med hende, for det er ikke nogen hensigtsmæssig måde hun har den hund på, når hun vælter sådan rundt :cry: Og der er også lidt snak blandt beboerne herude om hvorvidt den hund kommer nok ud? (Vi ved det dog ikke helt med sikkerhed, så man skal jo nok passe lidt på der...)

Omvendt er jeg heller ikke i tvivl om at den hund betyder alt for hende, hendes fordrukne øjne lyste fuldstændig op når hun talte om hunden og det at hun tager den til dyrlægen med tænderne taler jo også for at hun gerne vil gøre det så godt som muligt for den.

Det min bekymring hovedsageligt går på er om den bliver kørt ned en dag hvor hun vælter det forkerte sted og hvordan den ellers har det, for er man i stand til at passe sin hund ordentligt når man er skide fuld og på rulleskøjter det meste af tiden? Hun er virkelig en stakkel, det er tydeligt at hun ikke har det godt (ejeren), jeg er bare ikke i stand til at gøre noget for hende og heller ikke for hunden (den var temmelig nervøs og søgte tryghed hos hende, da jeg prøvede at lokke den hen for at hun kunne få plads til at rejse sig uden at vælte ned over den). Jeg er også bange for at hvis hun finder ud af at det er mig der har "meldt" hende til DB, så har jeg ikke mulighed for at hjælpe hende (og hunden) en anden gang :cry:

Hvad pokker gør man????

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvad man gør i sådan en situation, men vil bare sige at jeg synes at det du indtil nu har gjort er super. Mange ville nok bare køre forbi og tænke at hun må klare sig selv.

 

Tak :kys:Men du skal nu ikke være så imponeret, hvis ikke hun havde haft hunden med så havde jeg nok bare sagt ok, da hun afslog i første omgang :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har da gjort hvad du kunne :5up:

 

Der er da ingen der kan brokke sig over at hunden har for meget alenetid - sådan en som hende kan nok ikke passe et job :mrgreen:

 

Inden nogen hidser sig op - så er dette kun en lille uskyldig joke :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har da gjort hvad du kunne :5up:

 

Der er da ingen der kan brokke sig over at hunden har for meget alenetid - sådan en som hende kan nok ikke passe et job :mrgreen:

 

Inden nogen hidser sig op - så er dette kun en lille uskyldig joke :mrgreen::engel:

 

Næh, men det kan jo godt være en tidskrævende affære at gå på værtshus tilgengæld :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, men det kan jo godt være en tidskrævende affære at gå på værtshus tilgengæld :blink:

 

Men hvis det er det lille lokale med 2 ludere og en lommetyv stilen tror jeg såmænd den lille vaps også kommer med ind der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, tjo, det er måske bare at træde lidt voldsomt ind over folks personlige frihed? Det burde jo nok være nogen af dem som kender hende rigtig godt som gør det?

 

De har måske ligeså store problemer af den samme slags, eller??.

 

Var jeg i den situation, ville jeg da foretrække at blive kontaktet af en socialrådgiver frem for DB. Især hvis hunden virker til at være virkelig betydningsfuld for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i sådanne tilfælde er der desværre ikke så meget man kan gøre, ikke med mindre hun er til fare for sig selv og sine omgivelser..

Det kan jeg ikke rigtig tyde ud fra det her, men jeg tvivler der bliver gjort noget "bare" fordi hun vælter rundt.. desværre..

 

Altså hun er jo til fare for sig selv (og hunden) når hun vælter rundt på den måde, hun kan jo lige så godt vælte mod kørebanen som mod hækken :cry: Men du har nok ret i at der skal mere til. Og SÅ fuld er hun trods alt heller ikke 24-7, men ofte... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

De har måske ligeså store problemer af den samme slags, eller??.

 

Jeg ved det ikke, hun er flyttet ind for nylig (samme dag som hun fik nøglerne og om aftenen bogstavelig talt faldt hun ud af en taxa og kravlede ind til lejligheden... Men jeg har set hende sammen med en enkelt som så rimelig "normal" ud...

 

Var jeg i den situation, ville jeg da foretrække at blive kontaktet af en socialrådgiver frem for DB. Især hvis hunden virker til at være virkelig betydningsfuld for hende.

 

Men måske det har større effekt hvis DB kontakter hende? Så det er hunden og ikke hende selv det handler om. Det lader jo til (mit overordnede indtryk) at hun passer bedre på hunden end på sig selv. (Den skal til dyrlægen med tænderne og hun ligner ikke en der har været hos tandlægen de sidste mange år). Den ryger så bare "med i købet" når hun er så stiv som hun var i dag, men alligevel går hun med til at blive kørt hjem når det er for hundens skyld, hvorimod hun afslog da det var hende selv (hun troede) det handlede om.

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, hun er flyttet ind for nylig (samme dag som hun fik nøglerne og om aftenen bogstavelig talt faldt hun ud af en taxa og kravlede ind til lejligheden... Men jeg har set hende sammen med en enkelt som så rimelig "normal" ud...

 

 

 

Men måske det har større effekt hvis DB kontakter hende? Så det er hunden og ikke hende selv det handler om. Det lader jo til (mit overordnede indtryk) at hun passer bedre på hunden end på sig selv. (Den skal til dyrlægen med tænderne og hun ligner ikke en der har været hos tandlægen de sidste mange år). Den ryger så bare "med i købet" når hun er så stiv som hun var i dag, men alligevel går hun med til at blive kørt hjem når det er for hundens skyld, hvorimod hun afslog da det var hende selv (hun troede) det handlede om.

 

Tjah, jeg ved det ikke. Her ville jeg nok stole mere på dine evner omkring menneskekundskab, end på mine. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velbekomme. Det var velfortjent synes jeg, og god tur til renseriet.:vinken::lol:

 

Lige en sidebemærkning. Hvorfor laver man de store mellemrum mellem linierne og hvorfor er der ikke andre end mig der bruger de her mere: *et-eller-andet*

 

Jeg tror Nellike bruger alt den tomme plads for at det skal se ud som om hun kan skrive nogle lange indlæg med noget "fornuftigt" i :mrgreen:

 

Jeg føler mig ikke helt up to speed. :cry:

 

Du kan sikkert finde noget speed på et eller andet gadehjørne *TantenderserenmasseforhutledemenneskerpåhverthjørnefordiduborpåøenSjølland*

Link til indlæg
Del på andre sites

Velbekomme. Det var velfortjent synes jeg, og god tur til renseriet.:vinken::lol:

 

Jeg smed tæppet ud :oops: Jeg håber at hun holdt sig indenfor, ellers er det sædet der skal til renseriet :cry: men det finder jeg jo nok ud af når jeg kommer ned i den i morgen :badr:

 

Lige en sidebemærkning. Hvorfor laver man de store mellemrum mellem linierne og hvorfor er der ikke andre end mig der bruger de her mere: *et-eller-andet*

 

Jeg føler mig ikke helt up to speed. :cry:

 

Fordi det nederste er sådan lidt "sidebemærkning-agtigt" eller nåwet og *...* bruger vi da også nogle gange? Men der er bare så mange gode smileys s065.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Nellike bruger alt den tomme plads for at det skal se ud som om hun kan skrive nogle lange indlæg med noget "fornuftigt" i :mrgreen:

 

Fornuft og Nollike. :confused: Uhhhhh!! som olie og vand.

Okay, det er alle dem der ikke har noget fornuftigt at sige, der gør sådan. :5up: Tak for forklaringen. :blink:

 

 

Du kan sikkert finde noget speed på et eller andet gadehjørne *TantenderserenmasseforhutledemenneskerpåhverthjørnefordiduborpåøenSjølland*

Er det du har gang i ikke lidt dumt?. Det kan jo være at jeg bliver fristet til at flytte til jylland,... og tage Nellike med. Ups, hva`?.:shock:n060.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det var flot det du gjorde :5up:

 

Lige hvad du kan gøre ved det ved jeg desværre ikke, men historien minder mig om "min" første hund, det var med den jeg startede debutten til hundelufter. Den boede nemlig ved et dranker-par (må man gerne sige det? :oops: ), der ikke kunne passe den ordentligt. De var søde og gode ved den. Tog den til dyrelæge og gav den mad, men gå med den gjorde de ikke/ kunne de ikke altid.

Det endte med jeg fik nøglen til huset og kunne komme og gå med den når de ikke var hjemme også. Det var nu en dejlig hund :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fornuft og Nollike. :confused: Uhhhhh!! som olie og vand.

Okay, det er alle dem der ikke har noget fornuftigt at sige, der gør sådan. :5up: Tak for forklaringen. :blink:

 

a050.gif Dåmme!!!

 

 

Er det du har gang i ikke lidt dumt?. Det kan jo være at jeg bliver fristet til at flytte til jylland,... og tage Nellike med. Ups, hva`?.:shock:n060.gif

 

Hmmm, ja, det kunne jo være at man skulle overveje det, bare for at genere :hmm::bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det var flot det du gjorde :5up:

 

Lige hvad du kan gøre ved det ved jeg desværre ikke, men historien minder mig om "min" første hund, det var med den jeg startede debutten til hundelufter. Den boede nemlig ved et dranker-par (må man gerne sige det? :oops: ), der ikke kunne passe den ordentligt. De var søde og gode ved den. Tog den til dyrelæge og gav den mad, men gå med den gjorde de ikke/ kunne de ikke altid.

Det endte med jeg fik nøglen til huset og kunne komme og gå med den når de ikke var hjemme også. Det var nu en dejlig hund :lun:

 

Tja, det er jeg nu ikke sikker på at jeg har overskud til :cry: Jeg synes at det er et stort ansvar at påtage mig, jeg har jo også Noomi og jeg kan nok ikke tage den med når jeg skal ud med hende, for den er ved at dø af skræk, både for mig og Noomi :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er jeg nu ikke sikker på at jeg har overskud til :cry: Jeg synes at det er et stort ansvar at påtage mig, jeg har jo også Noomi og jeg kan nok ikke tage den med når jeg skal ud med hende, for den er ved at dø af skræk, både for mig og Noomi :cry:

 

Det forstår jeg udemærket godt :-) Det syntes jeg såmænd heller ikke du skal. Du har jo gjort meget bare ved at gøre hende opmærksom på at hunden kan blive kørt over ;-)

Jeg var også kun 10 år da jeg luftede den og først da jeg var 12 var den tryg nok ved andre hunde til at vi kunne have flere med på gåturen.

Det kunne være fint hvis der var en ung person uden hund der ville lufte den, men på den anden side lyder hun til at være lidt mere "heftig" alkoholiker end dem jeg luftede hund for :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg udemærket godt :-) Det syntes jeg såmænd heller ikke du skal. Du har jo gjort meget bare ved at gøre hende opmærksom på at hunden kan blive kørt over ;-)

Jeg var også kun 10 år da jeg luftede den og først da jeg var 12 var den tryg nok ved andre hunde til at vi kunne have flere med på gåturen.

Det kunne være fint hvis der var en ung person uden hund der ville lufte den, men på den anden side lyder hun til at være lidt mere "heftig" alkoholiker end dem jeg luftede hund for :???:

 

Spørgsmålet er om hun overhovedet vil kunne huske det i morgen :cry:

Desværre er der ikke ret mange børn/unge her på 10-12 år, så sandsynligheden for at der er sådan en der melder sig på banen er nok ikke ret stor :cry: Æv, det er svært det her synes jeg a025.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...