Hop til indhold

hjælp forhøjede levertal


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har du selv haft hund der??

 

Jep - Gamle Lucki, brormands tidl. tjenestehund og min skødehund :blink:, havde meget meget meeeeeeget sløj lever, men kom sig nærmest mirakuløst :cool:

 

Et par år senere fik jeg taget en blodprøve, hvor også levertallene blev tjekket, og der var levertallene lige midt i normal området :5up: og faktisk kunne jeg ikke få min "egen" dyrlæge til at tro på, at leveren havde været dårlig på et tidspunkt "for det var den i hvert tilfælde ikke nu :!::!:"

 

Bille er politiets faste dyrlæge ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep - Gamle Lucki, brormands tidl. tjenestehund og min skødehund :blink:, havde meget meget meeeeeeget sløj lever, men kom sig nærmest mirakuløst :cool:

 

Et par år senere fik jeg taget en blodprøve, hvor også levertallene blev tjekket, og der var levertallene lige midt i normal området :5up: og faktisk kunne jeg ikke få min "egen" dyrlæge til at tro på, at leveren havde været dårlig på et tidspunkt "for det var den i hvert tilfælde ikke nu :!::!:"

 

Bille er politiets faste dyrlæge ;-)

 

Jeg ved godt Bille er politiets faste dyrlæge, men............. dette får mig nu ikke til at anbefale ham til nogle. ;-)

 

Hvordan fik Bille hunden kurreret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det ved jeg faktisk ikke :oops: det var før jeg fik mine grådige hænder lagt om ham :engel: men det var noget, at de var ude i noget eksperimentel behandling, da den almindelige behandling slog fejl :???:

 

 

 

kan du slet ikke finde ud af hvilken behandlign der hjalp vovsen:?::?::?:

 

 

hvad gjorde i andre ved det med deres dårlige lever:?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Tjoo, det kunne jeg måske godt - kunne jo spørge hr. bror i aften til træning :???: hvis jeg husker det :oops:

 

 

det ville være dejligt hvis du kunne det da jeg leder efter muligheder til evt og forbedre de forhøjede levertal da jeg har læst at man kan hjælpe leveren på flere måde og den er fantasktisk til at regerere sig selv eller ved hjælp:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Ved mange har haft succes ved Gudrun i Beder, som ninjamor skriver.

 

I mellemtiden kan du eventuelt fokusere på at give mindre rødt kød, og mere lyst (kylling, and, fisk).

 

Du kan eventuelt give mindre, men flere, måltider om dagen for at belaste leveren mindre. Nogle hunde kan godt have lidt kvalme, hvis leveren ikke har det godt, her kan mindre måltider også hjælpe, da maven ikke skal håndtere så meget.

 

Da immunsystemet kan være svækket, kan det være at du skal overveje at fodre med hjemmelavet i en periode.

 

Men det bedste er at få råd fra en god dyrlæge. For det er ikke så enkelt som bare at ændre et par ting. F.eks. er der en del B vitaminer i rødt kød, så måske ender du med at give hunden for få B vitaminer i det lange løb - bare lige for at nævne en ud af hundrede mulige fejl. Leveren har også utroligt mange 'jobs' og ved at rette op på ting selv, kan man eventuelt komme til at skabe problemer andre steder.

 

Gudrun arbejder meget med lever problemer og kommer rundt om HELE problemet og alle de sammenhænge der er.

 

Held og lykke :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg faktisk ikke :oops: det var før jeg fik mine grådige hænder lagt om ham :engel: men det var noget, at de var ude i noget eksperimentel behandling, da den almindelige behandling slog fejl :???:

 

Hmmmm - Det er han jo også kendt for ;-)

 

Jeg ved hvordan han feks laver tænder på hunde og jeg ville til enhver tid hellere give det dobbelte end lade min hund komme på hans bord :(

 

Dette betyder selvfølgelig ikke han ikke er god til andre ting (specielt de ekstreme).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ved mange har haft succes ved Gudrun i Beder, som ninjamor skriver.

 

I mellemtiden kan du eventuelt fokusere på at give mindre rødt kød, og mere lyst (kylling, and, fisk).

 

Du kan eventuelt give mindre, men flere, måltider om dagen for at belaste leveren mindre. Nogle hunde kan godt have lidt kvalme, hvis leveren ikke har det godt, her kan mindre måltider også hjælpe, da maven ikke skal håndtere så meget.

 

Da immunsystemet kan være svækket, kan det være at du skal overveje at fodre med hjemmelavet i en periode.

 

Men det bedste er at få råd fra en god dyrlæge. For det er ikke så enkelt som bare at ændre et par ting. F.eks. er der en del B vitaminer i rødt kød, så måske ender du med at give hunden for få B vitaminer i det lange løb - bare lige for at nævne en ud af hundrede mulige fejl. Leveren har også utroligt mange 'jobs' og ved at rette op på ting selv, kan man eventuelt komme til at skabe problemer andre steder.

 

Gudrun arbejder meget med lever problemer og kommer rundt om HELE problemet og alle de sammenhænge der er.

 

Held og lykke :ae:

 

 

ja det med kødet er jeg opmærksom på og indmad heller ikke er så godt

 

ja dyrlægen har bare givet mig et tørfoder med hjem

 

hvem er denne gudrun Beder:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved mange har haft succes ved Gudrun i Beder, som ninjamor skriver.

 

I mellemtiden kan du eventuelt fokusere på at give mindre rødt kød, og mere lyst (kylling, and, fisk).

 

Du kan eventuelt give mindre, men flere, måltider om dagen for at belaste leveren mindre. Nogle hunde kan godt have lidt kvalme, hvis leveren ikke har det godt, her kan mindre måltider også hjælpe, da maven ikke skal håndtere så meget.

 

Da immunsystemet kan være svækket, kan det være at du skal overveje at fodre med hjemmelavet i en periode.

 

Men det bedste er at få råd fra en god dyrlæge. For det er ikke så enkelt som bare at ændre et par ting. F.eks. er der en del B vitaminer i rødt kød, så måske ender du med at give hunden for få B vitaminer i det lange løb - bare lige for at nævne en ud af hundrede mulige fejl. Leveren har også utroligt mange 'jobs' og ved at rette op på ting selv, kan man eventuelt komme til at skabe problemer andre steder.

 

Gudrun arbejder meget med lever problemer og kommer rundt om HELE problemet og alle de sammenhænge der er.

 

Held og lykke :ae:

 

Ja - Jeg ville nok også mene Gudrun kunne være et godt bud. Om ikke andet så kan hun måske komme med forslag om hvordan hunden vil have det bedst i hverdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvem er denne gudrun Beder:?:

 

Gudrun er alm. praktiserende dyrlæge, men allermest så er hun alternativ med akupuntur og det der urtenoget (homø etellerandet vist :oops:).

 

Jeg må indrømme jeg syntes det hele var lige en smule for helligt for mig, men jeg har så valgt at give det chanchen og det hun/vi har gjort har hjulpet.

Gudrun skal "bestå" sim eksamen hos min hund om ca. 2 måneder når hun forhåbentlig ikke bliver falsk drægtig (hvilket var det oprindelige problem jeg kontaktede hende for).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Gudrun er alm. praktiserende dyrlæge, men allermest så er hun alternativ med akupuntur og det der urtenoget (homø etellerandet vist :oops:).

 

Jeg må indrømme jeg syntes det hele var lige en smule for helligt for mig, men jeg har så valgt at give det chanchen og det hun/vi har gjort har hjulpet.

Gudrun skal "bestå" sim eksamen hos min hund om ca. 2 måneder når hun forhåbentlig ikke bliver falsk drægtig (hvilket var det oprindelige problem jeg kontaktede hende for).

 

 

men hun ligger ikke på sjælland kan jeg forstå:?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
ja det med kødet er jeg opmærksom på og indmad heller ikke er så godt

 

ja dyrlægen har bare givet mig et tørfoder med hjem

 

hvem er denne gudrun Beder:?:

 

Hvis du bruger tørfoderet, så tilsæt koldt vand når du serverer. Ikke for at bløde op, men for at hjælpe fordøjelsen, og leveren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
NIX - nærmere betegnet Århus :mrgreen: Hvis du er hurtig kan du få et lift. Pensionisten har tid kl. 16.00 :mrgreen:

 

 

kan man evt ringe og snakke med hende :?::?::?:

 

nogen der har nr:?:

 

ja gid jeg kunne:mrgreen:

 

ja jeg vil bløde det op med vand

Link til indlæg
Del på andre sites

kan man evt ringe og snakke med hende :?::?::?:

 

nogen der har nr:?:

 

ja gid jeg kunne:mrgreen:

 

ja jeg vil bløde det op med vand

 

Hendes nummer er: 86 35 25 89 - Jeg mener hun har tlf.tid her mellem kl. 13 og 14.

 

Og ellers mellem kl. 8 og 9 om morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...