Hop til indhold

Stjæler mad


Gæst mussie
 Share

Recommended Posts

Hej.

Vi har det problem, at vores hund er meget fræk i det hun stjæler mad, når vi ikke er til stede. Hun er i stand til at åbne døre, da hun selv åbner døren, når hun skal ud at tisse.

 

- Hvad er Jeres råd til at gøre for, at hun ikke stjæler mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Set med hundeøjne er det hverken frækt eller at stjæle at taget frit tilgængeligt mad. Det er derimod sund fornuft at forsyne sig når mulighed byder sig.

 

Derfor er din hund ikke "uartig" eller "ulydig" når hun gør det, men bare ganske almindelig HUND :-D

 

I kan sagtens øve med hende, at maden er jeres mens I er i boligen og nogle hunde fortstår også budskabet når de er alene. Men regn ikke med det!

 

Vend evt. håndtaget om, så hun ikke umiddelbart kan åbne døren, stil en stol foran eller bloker på anden måde døren til køkkenet (jeg går ud fra, det er der hun tager mad?) så hun ikke kan komme til at gøre det.

 

Tænk også over HVORFOR hun tager ekstra mad: Er hun konstant sulten eller er det blevet til en vane for hende?

 

Hvor befinder hun sig i boligen, når hun er alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor har helt ret. Lex tager aldrig noget når vi er hjemme, men så snart vi er ude vil hun, hvis muligt, pr¢ve at finde noget at spise. Lex voksede op i et hjem hvor de ikke var i stand til at passe hende, hun blev ikke altid fodret, så det er noget hun lærte de f¢rste halvandet år af sit liv, og det kan ikke "trænes" ud af hende. Vi accepterer hende som hun er, og tager vores forholdsregler for hendes sikkerheds skyld.

For exempel betyder det at her hvor vi bor nu, er hun n¢d til at være i bur om dagen når de er alene hjemme, da der kun er skyded¢r ud til k¢kkenet. I Danmark havde vi n¢gle i d¢ren, og det holdt hende ude af k¢kkenet, men der var også store kradsemæker omkring håndtaget, da hun blev ved med at pr¢ve til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hun hopper op på køkken bordet og tager mad fx. Hun har hele tiden foder i min madskål, så det er ikke fordi, hun bliver går rundt og sulter.

 

Hvordan lærer hun, det er vores mad, at hun ikke må hoppe op på bordet, og tage maden?

 

Normalt er hun udenfor i haven, men nu hvor det er koldt, får hun lov til at opholde sig indenfor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Set med hundeøjne er det hverken frækt eller at stjæle at taget frit tilgængeligt mad. Det er derimod sund fornuft at forsyne sig når mulighed byder sig.

 

Derfor er din hund ikke "uartig" eller "ulydig" når hun gør det, men bare ganske almindelig HUND :-D

 

I kan sagtens øve med hende, at maden er jeres mens I er i boligen og nogle hunde fortstår også budskabet når de er alene. Men regn ikke med det!

 

Vend evt. håndtaget om, så hun ikke umiddelbart kan åbne døren, stil en stol foran eller bloker på anden måde døren til køkkenet (jeg går ud fra, det er der hun tager mad?) så hun ikke kan komme til at gøre det.

 

Tænk også over HVORFOR hun tager ekstra mad: Er hun konstant sulten eller er det blevet til en vane for hende?

 

Hvor befinder hun sig i boligen, når hun er alene hjemme?

 

 

er meget enig mine gør det samme den ene kan dog også gøre det mens vi er der når mindst venter det:mums::mums:''

 

jeg gør ikke noget ved det griner lidt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hun hopper op på køkken bordet og tager mad fx. Hun har hele tiden foder i min madskål, så det er ikke fordi, hun bliver går rundt og sulter.

 

Hvordan lærer hun, det er vores mad, at hun ikke må hoppe op på bordet, og tage maden?

 

Normalt er hun udenfor i haven, men nu hvor det er koldt, får hun lov til at opholde sig indenfor..

altså hun åbner køkken skabe og tager maden når hun er oppe på køkkenet bordet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Altså, hun hopper op på køkken bordet og tager mad fx. Hun har hele tiden foder i min madskål, så det er ikke fordi, hun bliver går rundt og sulter.

 

Hvordan lærer hun, det er vores mad, at hun ikke må hoppe op på bordet, og tage maden?

 

Normalt er hun udenfor i haven, men nu hvor det er koldt, får hun lov til at opholde sig indenfor..

1. Hvad for foder giver du din hund ??

2. Får den kun tørkost ??

3. Har du prøvet at variere dens kost ??

4. Har du fast foderplads til hunden

5. Har du prøvet at have den mere inde så den får mere opmærksomhed

at den tager på bordet kan være en form for at få opmærksomhed

6. Prøv at lave en mix til din hund i form at lidt rådt kød, kogte ris, grønsager m.m.

det kan være med til at mætte din hund, og samtidig giver den hunden nogle

smagsændringer og vitaminer som er hundens naturlig kost

Hund i naturen er flokdyr og hvem er det der bestemmer, ja førehunden,

og hvis du går ind og viser din hund hvem der er flokkens fører,

så vil den ikke trodse dig, men gøre alt for at tilfredsstille dine ønsker

7. prøv at gøre som jeg gjorde med min hund Laika, hver gang hun skulle spise,

spiste jeg først af hendes mad ( æder ikke lækkert vel ),

men hver gang jeg har spist går jeg ud og fodre hunden som det sidste,

sætter skålen på sin plads ( har en småkage eller andet mad i hånden som jeg så spiser ),

og derefter får hun beskeden værsgod spis, hvis hun ikke spiser inden for ca. 3 min. tager jeg maden fra hende,

så hun ikke har noget mad til at stå. spiser hun i køkkenet så flyt hendes spisested til gangen,

eller andet sted du synes er rigtigt, nægt hende at gå i køkkenet, og beløn hunden hver gang den ikke går der ud,

det tager lidt tid men kan lade sig gøre til sidst finder den ud af at køkkenet og den mad der er i der ude ikke er dens

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hun hopper op på køkken bordet og tager mad fx. Hun har hele tiden foder i min madskål, så det er ikke fordi, hun bliver går rundt og sulter.

 

Hvordan lærer hun, det er vores mad, at hun ikke må hoppe op på bordet, og tage maden?

 

Ved at øve at hun ikke må tage en guf fra din hånd før du siger "ja" eller lignende.

 

Når hun kan det, kan du gå videre til at lægge guffen på gulvet og gradvist udvide det til at virke på større afstand af dig.

 

Hvilken race taler vi om?

 

 

 

 

Normalt er hun udenfor i haven, men nu hvor det er koldt, får hun lov til at opholde sig indenfor..

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Hvad for foder giver du din hund ??

2. Får den kun tørkost ??

3. Har du prøvet at variere dens kost ??

4. Har du fast foderplads til hunden

5. Har du prøvet at have den mere inde så den får mere opmærksomhed

at den tager på bordet kan være en form for at få opmærksomhed

6. Prøv at lave en mix til din hund i form at lidt rådt kød, kogte ris, grønsager m.m.

det kan være med til at mætte din hund, og samtidig giver den hunden nogle

smagsændringer og vitaminer som er hundens naturlig kost

Hund i naturen er flokdyr og hvem er det der bestemmer, ja førehunden, og hvis du går ind og viser din hund hvem der er flokkens fører, så vil den ikke trodse dig, men gøre alt for at tilfredsstille dine ønsker

7. prøv at gøre som jeg gjorde med min hund Laika, hver gang hun skulle spise, spiste jeg først af hendes mad ( æder ikke lækkert vel ), men hver gang jeg har spist går jeg ud og fodre hunden som det sidste, sætter skålen på sin plads ( har en småkage eller andet mad i hånden som jeg så spiser ), og derefter får hun beskeden værsgod spis, hvis hun ikke spiser inden for ca. 3 min. tager jeg maden fra hende, så hun ikke har noget mad til at stå. spiser hun i køkkenet så flyt hendes spisested til gangen, eller andet sted du synes er rigtigt, nægt hende at gå i køkkenet, og beløn hunden hver gang den ikke går der ud, det tager lidt tid men kan lade sig gøre til sidst finder den ud af at køkkenet og den mad der er i der ude ikke er dens

 

 

 

Velkommen til...

 

Diskussionen om gestuspsisning kan vi tage en anden god gang :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Hvad for foder giver du din hund ?? - Hun for forskelligt slags mad. Ikke kun det samme.

 

2. Får den kun tørkost ?? - Nej.

3. Har du prøvet at variere dens kost ?? - Nogle gange gør jeg.

4. Har du fast foderplads til hunden - Ja, det har jeg.

5. Har du prøvet at have den mere inde så den får mere opmærksomhed

at den tager på bordet kan være en form for at få opmærksomhed - Det er kun, når der ikke er nogle hjemme, hun bliver lukket ud.

6. Prøv at lave en mix til din hund i form at lidt rådt kød, kogte ris, grønsager m.m.

det kan være med til at mætte din hund, og samtidig giver den hunden nogle

smagsændringer og vitaminer som er hundens naturlig kost

Hund i naturen er flokdyr og hvem er det der bestemmer, ja førehunden, og hvis du går ind og viser din hund hvem der er flokkens fører, så vil den ikke trodse dig, men gøre alt for at tilfredsstille dine ønsker - Okay, har du andre gode ideer til,hvad hun kan få? Og hvor meget skal hun have?

 

7. prøv at gøre som jeg gjorde med min hund Laika, hver gang hun skulle spise, spiste jeg først af hendes mad ( æder ikke lækkert vel ), men hver gang jeg har spist går jeg ud og fodre hunden som det sidste, sætter skålen på sin plads ( har en småkage eller andet mad i hånden som jeg så spiser ), og derefter får hun beskeden værsgod spis, hvis hun ikke spiser inden for ca. 3 min. tager jeg maden fra hende, så hun ikke har noget mad til at stå. spiser hun i køkkenet så flyt hendes spisested til gangen, eller andet sted du synes er rigtigt, nægt hende at gå i køkkenet, og beløn hunden hver gang den ikke går der ud, det tager lidt tid men kan lade sig gøre til sidst finder den ud af at køkkenet og den mad der er i der ude ikke er dens - Vi har lært hende, at hun ikke må gå ud i køkkenet. :) Eter hun havde taget mad et par gange.

 

- Nogle gange har vi mad til at stå på bordet som rester. Og så kan hun finde på at hoppe op og tage det. Fx, hvis vi har lavet flæskesteg, og den skal stå lidt.. Så kan hun godt finde på at tage den. Dvs, åbne døren og derefter hoppe op på bordet og tage den.

 

- Hun har ikke madskålen i køkkenet.

 

- Mange tak for alle jeres svar. Det kan jeg virkelig bruge til noget! Mange tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Hvad for foder giver du din hund ?? - Hun for forskelligt slags mad. Ikke kun det samme.

 

2. Får den kun tørkost ?? - Nej.

3. Har du prøvet at variere dens kost ??

- Nogle gange gør jeg.

4. Har du fast foderplads til hunden - Ja, det har jeg.

5. Har du prøvet at have den mere inde så den får mere opmærksomhed

at den tager på bordet kan være en form for at få opmærksomhed - Det er kun, når der ikke er nogle hjemme, hun bliver lukket ud.

6. Prøv at lave en mix til din hund i form at lidt rådt kød, kogte ris, grønsager m.m.

det kan være med til at mætte din hund, og samtidig giver den hunden nogle

smagsændringer og vitaminer som er hundens naturlig kost

Hund i naturen er flokdyr og hvem er det der bestemmer, ja førehunden, og hvis du går ind og viser din hund hvem der er flokkens fører, så vil den ikke trodse dig, men gøre alt for at tilfredsstille dine ønsker - Okay, har du andre gode ideer til,hvad hun kan få? Og hvor meget skal hun have? Og hvordan viser jeg hende, at jeg er hendes leder?

 

7. prøv at gøre som jeg gjorde med min hund Laika, hver gang hun skulle spise, spiste jeg først af hendes mad ( æder ikke lækkert vel ), men hver gang jeg har spist går jeg ud og fodre hunden som det sidste, sætter skålen på sin plads ( har en småkage eller andet mad i hånden som jeg så spiser ), og derefter får hun beskeden værsgod spis, hvis hun ikke spiser inden for ca. 3 min. tager jeg maden fra hende, så hun ikke har noget mad til at stå. spiser hun i køkkenet så flyt hendes spisested til gangen, eller andet sted du synes er rigtigt, nægt hende at gå i køkkenet, og beløn hunden hver gang den ikke går der ud, det tager lidt tid men kan lade sig gøre til sidst finder den ud af at køkkenet og den mad der er i der ude ikke er dens - Vi har lært hende, at hun ikke må gå ud i køkkenet. :) Eter hun havde taget mad et par gange.

 

- Nogle gange har vi mad til at stå på bordet som rester. Og så kan hun finde på at hoppe op og tage det. Fx, hvis vi har lavet flæskesteg, og den skal stå lidt.. Så kan hun godt finde på at tage den. Dvs, åbne døren og derefter hoppe op på bordet og tage den.

 

- Hun har ikke madskålen i køkkenet.

 

- Vi har en amerikansk bulldog.

 

- Mange tak for alle jeres svar. Det kan jeg virkelig bruge til noget! Mange tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har også en ambull og de har vist ingen mætheds fornemmelse :-D, vi "vejer"/måler hans tørkost af.

Han får foder til large breed, godt for muskelmassen.

2 gange foder om dagen.

 

Cujo er også madglad, så vi har ikke rester stående fremme, står der steg fremme på køkkenet bordet eller lign. bliver det rykket ind og noget står foran.

Hjemmebagt brød der hæver eller står til køling står oppe på køleskabet.

 

Ved aftensmad tid får han sin mad som fodersøgning, så står han da ikke ud i køkkenet og kigger på det ligger på køkkenet bordet. Han får KUN mad i sin skål eller som fodersøgning.

 

(vi vil gerne se billeder :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, jeg lavede kun en profil herinde, fordi jeg manglede råd. Så aner ikke, hvordan man bruger det her. - Hvad hedder det foder, du giver til at styrke muskelmassen og mætter det ?

chicopee, olivers er også godt. Men cujo får den bedste pels af chicopee.

Chicopee large breed puppy. Starter først på voksen foder når han er 1½ år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
1. Hvad for foder giver du din hund ?? - Hun for forskelligt slags mad. Ikke kun det samme.

 

2. Får den kun tørkost ?? - Nej.

3. Har du prøvet at variere dens kost ??

- Nogle gange gør jeg.

4. Har du fast foderplads til hunden - Ja, det har jeg.

5. Har du prøvet at have den mere inde så den får mere opmærksomhed

at den tager på bordet kan være en form for at få opmærksomhed - Det er kun, når der ikke er nogle hjemme, hun bliver lukket ud.

6. Prøv at lave en mix til din hund i form at lidt rådt kød, kogte ris, grønsager m.m.

det kan være med til at mætte din hund, og samtidig giver den hunden nogle

smagsændringer og vitaminer som er hundens naturlig kost

Hund i naturen er flokdyr og hvem er det der bestemmer, ja førehunden, og hvis du går ind og viser din hund hvem der er flokkens fører, så vil den ikke trodse dig, men gøre alt for at tilfredsstille dine ønsker - Okay, har du andre gode ideer til,hvad hun kan få? Og hvor meget skal hun have? Og hvordan viser jeg hende, at jeg er hendes leder?

 

7. prøv at gøre som jeg gjorde med min hund Laika, hver gang hun skulle spise, spiste jeg først af hendes mad ( æder ikke lækkert vel ), men hver gang jeg har spist går jeg ud og fodre hunden som det sidste, sætter skålen på sin plads ( har en småkage eller andet mad i hånden som jeg så spiser ), og derefter får hun beskeden værsgod spis, hvis hun ikke spiser inden for ca. 3 min. tager jeg maden fra hende, så hun ikke har noget mad til at stå. spiser hun i køkkenet så flyt hendes spisested til gangen, eller andet sted du synes er rigtigt, nægt hende at gå i køkkenet, og beløn hunden hver gang den ikke går der ud, det tager lidt tid men kan lade sig gøre til sidst finder den ud af at køkkenet og den mad der er i der ude ikke er dens - Vi har lært hende, at hun ikke må gå ud i køkkenet. :) Eter hun havde taget mad et par gange.

 

- Nogle gange har vi mad til at stå på bordet som rester. Og så kan hun finde på at hoppe op og tage det. Fx, hvis vi har lavet flæskesteg, og den skal stå lidt.. Så kan hun godt finde på at tage den. Dvs, åbne døren og derefter hoppe op på bordet og tage den.

 

- Hun har ikke madskålen i køkkenet.

 

- Vi har en amerikansk bulldog.

 

- Mange tak for alle jeres svar. Det kan jeg virkelig bruge til noget! Mange tak :)

 

1. Prøv at finde en tørkost din hund gerne vil have i form af prøveposer, og giv hunden dem som godbider,

finder du en tørkost den gerne vil have brug den som standart foder.

2. to gange om ugen ændre du dens kost til en blanding af noget kød der er hakket groft,

blandet med ris og grønsager, lad hunden spise til den ikke tager mere fjern så skålen med resten,

du må aldrig give den rester fra middagsbordet da det opfordre den til at tage den mad i selv spiser.

4. Hvis i giver den noget mellem måltiderne gå ud til den faste spisested og giv den det der,

derved vænner i den til at det kun er der den får noget,

6. vis den du er flokkens leder ved at lave små stykker fra aftensmaden, læg det på en undertalerken på gulvet,

hver gang den vil tage det siger du strengt nej og går hen tager det op og lader som om du spiser det,

vent et lille stykke tid læg det igen på talekenen, gå lidt væk og gentag hver gang hunden vil tage det,

når du har gjordt det nogle få gange tager du maden lægger det ud i hundens skål og siger værsgod,

og når den gør noget du ikke vil have den til grynter du groft efter den ved at sige AAAAA

går eventuelt ind forand hunden og gentager AAAAA. sidenhend kan du gentage hele forløbet andre steder i huset

fx. i stuen ved et bord. så hunden finder ud af at det på et bord er forbudt.

( pyy lang smørre ikke men garenteret det virker )

5. ??? Ved ikke lige hvorfor den bliver lukket ud når i ikke er hjemme,

ikke for at fornærme dig eller din hund, den burde kunne være indendørs også når i ikke er hjemme,

men har du for store problemer med din hund kan du eventuelt også kontakte en hundesykolog, for at få nogen hjælp

der, har kendskab til nogle der har haft besøg af en fra hundesykolog fra DCH med gode resultater,

i de fleste DCH foreninger er det gratis med en samtale eller besøg så det var måske noget at overveje

 

Mvh. Jørgen

Redigeret af Jørgen Larsen
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad, hvis hunden kun tager mad når den er alene, er det så ikke nemmest at løse problemet ved ikke at have mad liggende fremme når du/I går hjemmefra?? :-D Min gamle hund kunne ikke drømme om at tage noget når jeg var hjemme, men så snart jeg gik ud af døren havde han taget hvad der var at tage, hvis jeg havde ladet noget ligge (undtagen frugt og grønt, det var ikke for hunde syntes han :mrgreen:). Det er simpelthen et spørgsmål om vane at få det fjernet inden man går og ellers lærer man det på den hårde måde! Ved at maden er væk altså :blink:

Jeg kan forstå at det er et problem hvis den gør det når man er hjemme, det er ikke sjovt hvis man ikke kan lade noget ligge på stuebordet mens man går på toilettet, i køkkenet eller noget andet, men jeg synes at problemet er let løst, hvis det kun er når hunden er alene? :-D

 

Ud over at jeg synes at indlægget over dette indeholder nogle knap så heldige råd, så bliver det jo også enormt besværligt at have hund, hvis du hele tiden skal sørge for at "den ved hvem der er leder", kun må få mad i skålen osv. osv. Det er da alt andet lige nemmere at fjerne det der er spiseligt inden du går :5up:

Redigeret af Nollike
Link til indlæg
Del på andre sites

1. Prøv at finde en tørkost din hund gerne vil have i form af prøveposer, og giv hunden dem som godbider,

finder du en tørkost den gerne vil have brug den som standart foder.

2. to gange om ugen ændre du dens kost til en blanding af noget kød der er hakket groft,

blandet med ris og grønsager, lad hunden spise til den ikke tager mere fjern så skålen med resten,

du må aldrig give den rester fra middagsbordet da det opfordre den til at tage den mad i selv spiser.

4. Hvis i giver den noget mellem måltiderne gå ud til den faste spisested og giv den det der,

derved vænner i den til at det kun er der den får noget,

6. vis den du er flokkens leder ved at lave små stykker fra aftensmaden, læg det på en undertalerken på gulvet,

hver gang den vil tage det siger du strengt nej og går hen tager det op og lader som om du spiser det,

vent et lille stykke tid læg det igen på talekenen, gå lidt væk og gentag hver gang hunden vil tage det,

når du har gjordt det nogle få gange tager du maden lægger det ud i hundens skål og siger værsgod,

og når den gør noget du ikke vil have den til grynter du groft efter den ved at sige AAAAA

går eventuelt ind forand hunden og gentager AAAAA. sidenhend kan du gentage hele forløbet andre steder i huset

fx. i stuen ved et bord. så hunden finder ud af at det på et bord er forbudt.

( pyy lang smørre ikke men garenteret det virker )

5. ??? Ved ikke lige hvorfor den bliver lukket ud når i ikke er hjemme,

ikke for at fornærme dig eller din hund, den burde kunne være indendørs også når i ikke er hjemme,

men har du for store problemer med din hund kan du eventuelt også kontakte en hundesykolog, for at få nogen hjælp

der, har kendskab til nogle der har haft besøg af en fra hundesykolog fra DCH med gode resultater,

i de fleste DCH foreninger er det gratis med en samtale eller besøg så det var måske noget at overveje

 

Mvh. Jørgen

 

Hej Jørgen og velkommen til :vinken:

Jeg har lige et par kommentarer til dit indlæg.

Det med rødt: Nu skal jeg ikke gøre mig klog på fodring, det er ikke min stærkeste side, men hvis man taler med BARF-butikkerne, så fraråder de at man fodrer med både tørfoder og råt kød, da tørfoderet er længere om at komme "igennem systemet" og derved vil det rå kød ligge og rådne i maven på hunden (om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er da lige værd at have med i sine overvejelser).

 

Det med grønt: Er det ikke selvmodsigende eller er det mig der har misforstået? Den må ikke få rester fra middagsbordet og alligevel er det det som skal bruges til at lære den at den KUN får mad i skålen? Eller er det fordi du mener at den ikke må gives ved bordet?

 

Jeg kan se ud fra dine råd at du er "Fennel-fan". Det er du selvfølgelig i din gode ret til at være, jeg synes bare at Fennels råd er tæt på ondskabsfulde og jeg må sige at de ligger så langt væk fra min måde at have hund på som de overhovedet kan komme :cry: Jeg forsøgte mig også engang (med den gamle hund) med nogle af de metoder (jeg spiste før ham, gik først ud af døren osv. osv.) og jeg må indrømme at de var mere til besvær end til gavn + at alt det der med at man skal "vise den at man er flokkens leder" er ved at være noget undskyld udtrykket gammelt sludder og rådet om at man skal ignorere hunden når man kommer hjem, er nærmest psykisk terror :cry:

Nå, nu kan jeg se at jeg er ved at bevæge mig væk fra emnet, det hører vist til i en anden tråd, men jeg kan fornemme, at der kan komme nogle gode debatter i gang her :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Hej Jørgen og velkommen til :vinken:

Jeg har lige et par kommentarer til dit indlæg.

Det med rødt: Nu skal jeg ikke gøre mig klog på fodring, det er ikke min stærkeste side, men hvis man taler med BARF-butikkerne, så fraråder de at man fodrer med både tørfoder og råt kød, da tørfoderet er længere om at komme "igennem systemet" og derved vil det rå kød ligge og rådne i maven på hunden (om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er da lige værd at have med i sine overvejelser).

 

Det med grønt: Er det ikke selvmodsigende eller er det mig der har misforstået? Den må ikke få rester fra middagsbordet og alligevel er det det som skal bruges til at lære den at den KUN får mad i skålen? Eller er det fordi du mener at den ikke må gives ved bordet?

 

Jeg kan se ud fra dine råd at du er "Fennel-fan". Det er du selvfølgelig i din gode ret til at være, jeg synes bare at Fennels råd er tæt på ondskabsfulde og jeg må sige at de ligger så langt væk fra min måde at have hund på som de overhovedet kan komme :cry: Jeg forsøgte mig også engang (med den gamle hund) med nogle af de metoder (jeg spiste før ham, gik først ud af døren osv. osv.) og jeg må indrømme at de var mere til besvær end til gavn + at alt det der med at man skal "vise den at man er flokkens leder" er ved at være noget undskyld udtrykket gammelt sludder og rådet om at man skal ignorere hunden når man kommer hjem, er nærmest psykisk terror :cry:

Nå, nu kan jeg se at jeg er ved at bevæge mig væk fra emnet, det hører vist til i en anden tråd, men jeg kan fornemme, at der kan komme nogle gode debatter i gang her :blink:

 

Du har ret med hensyn til rødt kød i store mængder, det er når den ikke får det blandet med andre engredienser, ris og grøndsager er med til at få en hurtigere fordøjelses proces i gang, og holde maven i orden, det rå kød er i minimale portioner så det skader ikke hunden eller dens mave.

 

Opskriften er fra en Dyrlæge, som jeg har haft kontakt med, angående en hund jeg havde for flere år siden hvor jeg blev anbefalet denne kost,

og det virkede, endvidere fortalte han også, at det er sundt for hunden at have en fastedag om ugen, så hunden kunne fordøje restmad og rense tarmen ud,

 

At hunden ikke må få rester fra middagsbordet er på grund af tilberedningen af maden, mange af de kryderier vi tilsætter maden er ikke sunde for hunden, og endvidere tilskynder vi ikke hunden til at spise af den mad vi får, og at give hunden mad ved bordet er også en måde at fortælle hunden, at det der står der er ok at spise, og det er ok at tage det, samtidig er det også en iriterende vane at give hunden, at den må side at tigge ved bordet.

 

Det med Fennal-fan er jeg bestemt ikke direkte tilhænger af, går hovedsagelig ind for posiktiv hundetræning, men på nogle områder særlig ved problemhunde og adfærsvanskelige hunde, ( kan ) det være nødvendig med at vise hunden hvem der bestemmer, men ellers går jeg ind for at alt lærdom skal leges ind i hunden så den synes det er sjovt at lærer nye ting, det er også den måde jeg underviser på i DCH hundeklub, selvom der er nogle der synes det ikke er den rigtige måde, og at den gamle DCH undervisning er den bedste for hunden, men jeg har da fået 2 hunde på 2 og 3 pladsen på min undervisnings måde, så den er ikke helt forkert mener jeg, og det med at ignorere hunden når man kommer hjem, kan jeg heller ikke tilslutte mig, elsker at blive modtaget med gælde af min hund, hvis hunden ikke bliver glad for at se mig, så er der noget riv rav ruskende galt med mig ikke hunden, det eneste jeg forlanger af den er, at den ikke hopper op af mig eller andre.

Jeg har haft 3 hunde før den jeg har nu, og alle har været fantastiske hunde som er opdraget med kærlighed, leg og posiktiv lydighed, og de har alle været bløde hunde, som hele famillien har haft gælde af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke alle hunde man kan lære ikke at stjæle mad når man ikke er til stede ! Min gamle hund, var så meget opportunist at han stjal selvom han udmærket godt vidste at man ikke måtte, men han ville hellere tage de skælud der kom, end undvære maden !

 

Derfor synes jeg osse at det bedste råd der er blevet givet i denne tråd, er det simple at fjerne maden, når hunden er alene hjemme.

 

Det er da langt den nemmeste løsning (jeg synes Jørgen Larsens "Fennel-agtige" metode lyder enormt besværlig), og det at fjerne tingen bliver såmænd hurtigt en vane for en selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret med hensyn til rødt kød i store mængder, det er når den ikke får det blandet med andre engredienser, ris og grøndsager er med til at få en hurtigere fordøjelses proces i gang, og holde maven i orden, det rå kød er i minimale portioner så det skader ikke hunden eller dens mave.

 

Opskriften er fra en Dyrlæge, som jeg har haft kontakt med, angående en hund jeg havde for flere år siden hvor jeg blev anbefalet denne kost,

og det virkede, endvidere fortalte han også, at det er sundt for hunden at have en fastedag om ugen, så hunden kunne fordøje restmad og rense tarmen ud,

 

Ok. Jeg vælger nu at lade være for en sikkerheds skyld :blink:

 

At hunden ikke må få rester fra middagsbordet er på grund af tilberedningen af maden, mange af de kryderier vi tilsætter maden er ikke sunde for hunden, og endvidere tilskynder vi ikke hunden til at spise af den mad vi får, og at give hunden mad ved bordet er også en måde at fortælle hunden, at det der står der er ok at spise, og det er ok at tage det, samtidig er det også en iriterende vane at give hunden, at den må side at tigge ved bordet.

 

Hvad er det så for noget aftensmad hunden skal trænes med?

 

Det med Fennal-fan er jeg bestemt ikke direkte tilhænger af, går hovedsagelig ind for posiktiv hundetræning, men på nogle områder særlig ved problemhunde og adfærsvanskelige hunde, ( kan ) det være nødvendig med at vise hunden hvem der bestemmer, men ellers går jeg ind for at alt lærdom skal leges ind i hunden så den synes det er sjovt at lærer nye ting, det er også den måde jeg underviser på i DCH hundeklub, selvom der er nogle der synes det ikke er den rigtige måde, og at den gamle DCH undervisning er den bedste for hunden, men jeg har da fået 2 hunde på 2 og 3 pladsen på min undervisnings måde, så den er ikke helt forkert mener jeg, og det med at ignorere hunden når man kommer hjem, kan jeg heller ikke tilslutte mig, elsker at blive modtaget med gælde af min hund, hvis hunden ikke bliver glad for at se mig, så er der noget riv rav ruskende galt med mig ikke hunden, det eneste jeg forlanger af den er, at den ikke hopper op af mig eller andre.

Jeg har haft 3 hunde før den jeg har nu, og alle har været fantastiske hunde som er opdraget med kærlighed, leg og posiktiv lydighed, og de har alle været bløde hunde, som hele famillien har haft gælde af.

 

Det med at hunde med problemer skal lære "hvem der bestemmer" vha. gestusspisning er jeg så ikke enig i, men jeg er glad for at høre at du ellers leger tingene ind og går ind for de bløde metoder :5up:

At nogle i klubben ikke er enige er jo nærmest til at forudse, der er jo altid nogle der er lidt længere om at "komme med" på udviklingen. Dejligt at du har valgt at gå foran :5up:

Og så er der jo mange måder at vise "hvem der bestemmer", det skal jo gerne være hunden der selv beslutter at man er værd at følge og ikke fordi den ikke tør andet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...