Hop til indhold

Hvalp og den gamle hund


Sigga
 Share

Recommended Posts

Min gamle hund (borderblanding 8 år) er meget god af sig.

Hvalpen (nu 5 måneder) må ALT!

 

Det eneste der siges fra overfor er hvis hvalpen kravler op på hende, eller bider så det gør ondt.

 

Men hvalpen kan f.eks. uden videre tage den gamle hunds mad eller tyggeben. Den kan tage hendes kurv og har endda gået så vidt som til at lave stort og tisse i den :shock:

 

Eks.: Jeg giver begge hunde et tyggeben. Hvalpen får først og derefter den gamle hund. I samme øjeblik jeg giver den gamle hund sit ben, så spæner hvalpen hen og snupper det ud af munden på hende. Siger jeg et forsigtigt 'grr' til hvalpen så tror min gamle (yderst følsomme hund) at det er til hende og skynder sig væk :cry:

 

Eks 2.: Jeg kaster en godbid på græsset til begge hunde, når vi træner eller bare fordi vi er ude at gå. Hvalpen spæner hen og knurrer voldsomt, samt snapper ud efter hende.

 

Generelt er min hvalp ret aggressiv/dominerende. Ikke længere overfor mig eller børnene. Har været et langt sejt stykke arbejde. Men overfor andre hunde hvis de begynder. F.eks. gik vi tur gennem byen forleden. En lille gravhund gør voldsomt af mine hunde. Min gamle hund panikker og gemmer sig bag mig, men hvalpen går til angreb og snerrer og gør. Måske er det bare alderen? Hun leger fint med andre hvalpe (er bange for større hunde). Hun har aldrig haft dårlige oplevelser med andre hunde.

 

(Skal siges at vi bor i en by fyldt med gamle mennesker der har små sure hunde. I går blev min gamle hund snappet to gange da vi cyklede forbi, og en chihuahua samt en gravhund sprang ud over fortovskanten og bed :evil::evil::evil::evil:)

 

Hvad tænker I? Hvalpen er en tæve btw... Meget følsom og god på alle andre områder... (aussie) Og ja; jeg ved at det er en vagthund der skal forsvare sig (og os), men tænker I så at det er hendes væremåde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal blankt erkende at jeg ikke gider besvare dine tråde længere, for du svarer ikke på det folk spørger om. Dog vil jeg anbefale dig at få en god adfærdsbehandler hjem for at kigge lidt på dine hunde. Dels er der ting jeg tror du misforstår og dels er der adfærd der bør reguleres lidt hvis du ikke på et tidspunkt skal stå med to hunde der er lettere utilregnelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal blankt erkende at jeg ikke gider besvare dine tråde længere, for du svarer ikke på det folk spørger om. Dog vil jeg anbefale dig at få en god adfærdsbehandler hjem for at kigge lidt på dine hunde. Dels er der ting jeg tror du misforstår og dels er der adfærd der bør reguleres lidt hvis du ikke på et tidspunkt skal stå med to hunde der er lettere utilregnelige.

 

Og alligevel tager du dig tid til at skrive:vedikke: Er i øvrigt fuldstændig enig i det sidste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en situation, der kan udvikle sig til noget grimt - din hvalp virker på mig ikke "dominant" men usikker. Muligvis er din gamle hund det også. Jeg kan henvise til http://www.sea-hund.dk - der findes også andre - blandt andre Ninjamor herinde fra, som du kunne prøve

 

Jo før du får nogle andres øjne på situationen jo nemmere at rette op

Link til indlæg
Del på andre sites

Og alligevel tager du dig tid til at skrive:vedikke:

Hvad vil du egentlig med den kommentar?.

 

Det er muligt at nye brugere ikke forstår betydningen af at svare på uddybende spørgsmål, men hvis ikke der er nogen der siger noget, så bliver det jo ikke anderledes. Men du har måske ikke noget imod at bruge tid på at svare på folks spørgsmål, selvom de gentagne gange ignorerer de ting du spørger ind til?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vil du egentlig med den kommentar?.

 

Det er muligt at nye brugere ikke forstår betydningen af at svare på uddybende spørgsmål, men hvis ikke der er nogen der siger noget, så bliver det jo ikke anderledes. Men du har måske ikke noget imod at bruge tid på at svare på folks spørgsmål, selvom de gentagne gange ignorerer de ting du spørger ind til?.

 

Det er bare sjovt (pudsigt, skægt, ironisk, skørt) at du tager dig tid til at skrive ala "jeg gider egentlig ikke svare på dine spørgsmål, men.......". Hvis du VIRKELIG ikke gad, så havde du jo slet ikke skrevet. Så hele pointen var vel bare at du havde behov for at fortælle TS at du synes hendes stil på forum er dum?

 

Gider ikke tage diskussionen igen - jeg synes bare (siden du spørger) at det er dårlig stil af dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare sjovt (pudsigt, skægt, ironisk, skørt) at du tager dig tid til at skrive ala "jeg gider egentlig ikke svare på dine spørgsmål, men.......". Hvis du VIRKELIG ikke gad, så havde du jo slet ikke skrevet. Så hele pointen var vel bare at du havde behov for at fortælle TS at du synes hendes stil på forum er dum?

Nej, jeg skrev sådan for at synliggøre overfor andre forummedlemmer (der måske ikke selv har erfaret det) hvad de kan forvente hvis de bruger tid på at svare på alle TS' s spørgsmål. Og så ville jeg gøre det klart at der i hvert fald er lukket herfra, indtil jeg fornemmer at TS læser hvad folk skriver.

 

Gider ikke tage diskussionen igen - jeg synes bare (siden du spørger) at det er dårlig stil af dig.

Jeg havde aldrig spurgt hvis ikke du havde stukket til mig. Så en anden gang skal du måske lige tænke over om du gider diskutere det du kommenterer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...