Hop til indhold

Zink


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Ja, min hormonbombe knægt har lidt små bumser og lidt uren hud. I den forbindelse var der en der sagde at jeg kunne prøve at give ham ganske almindelige zink tabletter. Det har jeg lige godt aldrig hørt om før. De skulle styrke hud og pels. Er der nogen herinde der kender noget til det?? Kan man risikere noget ved det i form af overdosis eller sådan noget? Man lærer så længe man lever kan jeg da konstatere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det er hunden der har uren hud? Uanset om det er menneske eller hund, så ja, for meget zink kan skade. En hurtig googling siger fx: http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Vitaminer_mineraler/Zink%20og%20acne.aspx

 

Jeg har en sygdom hvor malabsorption giver diverse problemer. Jeg supplerer kosten med en pokkers masse vitaminer, og jeg kan tydeligt se på min hud når jeg glemmer vitaminerne. Jeg tager zink, B-complex, B12 og betacaroten (A-vitamin) og en masse andet. Jeg bliver så også totalt tjekket en gang om året, hvor alle disse værdier måles.

 

Jeg ville nok godt turde give en lille dosis i en kort periode og se om det har effekt. Men ellers ville jeg nok starte med at tage et kig på foderet, og se om der er noget der skal ændres dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jo, det er hunden :-D

 

Hmm ja har også selv Googlet lidt frem og tilbage og kan ikke rigtig finde så voldsomt meget om det til hunde. Foderet kan jeg ikke røre ved for han trives så super fint på det, så for lidt uren hud er det ikke værd at skifte for.

 

Har bare aldrig hørt om det før, så er lidt påpasselig med bare at give det til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...