Hop til indhold

zylkene og anxicalm


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg søger svar på et spørgsmål, jeg ikke kan finde svar på nogen steder. Dyrlægen kunne ikke give et konkret svar.

 

Til skudangst hund, har jeg givet zylkene, det virker en lille bitte smule, men er ikke imponeret. Kan læse anxicalm indeholder andre ting, end zylkene, kan man derfor kombinere zylkene og anxicalm.

 

Må man kun give en af tingene af gangen eller begge dele på en gang og forhøjes effekten ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg søger svar på et spørgsmål, jeg ikke kan finde svar på nogen steder. Dyrlægen kunne ikke give et konkret svar.

 

Til skudangst hund, har jeg givet zylkene, det virker en lille bitte smule, men er ikke imponeret. Kan læse anxicalm indeholder andre ting, end zylkene, kan man derfor kombinere zylkene og anxicalm.

 

Må man kun give en af tingene af gangen eller begge dele på en gang og forhøjes effekten ?

 

Min erfaring med RIGTIG mange klienthunde er, at Anxi Calm virker ved stort set alle - faktisk har jeg aldrig oplevet det ikke virke, hvis det er NOK dvs er hunden fx meget påvirket, skal der skrappere midler til via en dyrlægerecept - og at Zylkene virker af og til og nogle gange forværrer tilstanden - hvorefter man kan opnå effekten ved at sætte dosis op og ellers vende retur til "normal" ved at stoppe med Zylkene.

 

Du kan godt give samtidig, men jeg ville spare Zylkene væk, hvis det ikke virker og i stedet bruge Anxi Calm grundet mine erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der prøvet zylkene, kalm, baldrian, thundershirt, adaptil og alle ting på en gang, men det har desværre ingen effekt. Har fået stesolid til nytårsaften, men det er pt et helvede her op til. han ryster af angst det meste af dagen. bare det at få ham i haven og tisse er tæt på umuligt og gåture er helt umulige, han river sig løs af både sele og halsbånd og ryster bare vi nærmere os indkørselen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der prøvet zylkene, kalm, baldrian, thundershirt, adaptil og alle ting på en gang, men det har desværre ingen effekt. Har fået stesolid til nytårsaften, men det er pt et helvede her op til. han ryster af angst det meste af dagen. bare det at få ham i haven og tisse er tæt på umuligt og gåture er helt umulige, han river sig løs af både sele og halsbånd og ryster bare vi nærmere os indkørselen.

 

Du må ud efter et halv- eller helkvæl halsbånd. Det dur ikke at han kan rive sig løs, for hvis han stikker af, er det ikke sikkert han kommer hjem igen.

 

Og overvej så måske om clomicalm er vejen frem næste år:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal clomicalm ikke bare gives mindst 3 uger inden for effekt?

 

Jeg har både Kalm og Zylkene der har været brugt til hund efter groft overfald af anden hund - zylkene var ikke nok og hun kom på Kalm i stedet (+ thundershirt) og det var faktisk en rigtig god kombi :) Zylkene ville jeg ikke give som bare "her og nu" løsning. Det skal hav tid til at virke på hunden. At hunden skulle blive værre af det har jeg aldrig hørt, men at der er nogen hunde der ikke har effekt er rigtigt nok.

 

HVis du bor i nærheden af mig så har jeg stadig næsten fyldt Kalm og Zylkene til lille hund der næsten ikke er rørt (efter 3 uger måtte jeg give fortabt for jeg havde ikke mere ferie og ejer havde glemt at fortælle mig at hun som 3årig gik i panik hvis man bare lukkede døren til badeværelset når man var derinde :()

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...