Hop til indhold

Hundesprog i billeder


Therese
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke huske, om vi har haft sådan en tråd før, men jeg synes det kunne være interessant at se nogle billeder af to eller flere hunde sammen, hvor man kan se, at de kommunikere et eller andet til hinanden og snakke lidt om hvad vi hver især får ud af billederne. Mest fordi det kunne være sjovt, men forhåbentligt også lærerigt :blink:

 

Jeg lægger ud med et billede og så håber jeg I andre vil være med :engel:

 

Kamera 593.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Super gode billeder alle sammen :5up: Jeg har desværre ikke selv tid til at give mit bud på hvad jeg ser på billederne (som ellers var meningen med tråden) men det er sjovt at se og analysere dem lidt for mig selv - så må jeg jo vende tilbage, når alt det her juleræs engang er overstået :blink: Indtil da er her lige et par stykker mere:

 

DSC01388.JPG

 

DSC01386.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt forskellige

[ATTACH=CONFIG]130061[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130060[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130059[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]130058[/ATTACH]

Jeg synes den her billedserie er helt genial og sammenholdt med de andre billeder, viser det ret tydeligt en hund, der bestemt ikke er interesserede i konflikter; han søger helt bevidst ikke øjenkontakt med den anden hund, han slikker sig om munden, drejer hovedet væk fra den og står helt stille med ørerne lagt tilbage - meget opsat på at vise, at den anden gerne må snuse til ham.

 

Det er i hvert fald hvad jeg får ud af det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er lidt at kigge på - nogle fra før jeg fik arbejdet min hund på plads mentalt også, så der kan spottes adfærd problemos her også :) Jeg har en million foto af hunde, der viser al mulig adfærd. Et udsnit :D

 

stresstungen.jpg

 

 

 

dyrlæge.jpg

 

IMAG4829.jpg

 

alert.jpg

 

hjemmedag2.jpg

 

IMAG0303.jpg

 

skov 1. gang.jpg

 

pivmark.jpg

 

IMAG2094.jpg

 

Især det sidste kunne være sjovt at høre, hvad folk tænker om - jeg tænkte nemlig en hel masse, da jeg tog det :)

 

Hov der er et ekstra på... Nå men det er taget samme dag :)

a1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og los Hugos :)

 

[ATTACH=CONFIG]130140[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]130141[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]130142[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]130143[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]130144[/ATTACH]

 

og her et udtryk som vi ikke ønsker at se på en hund, men som er god at kende - smerte og stress pga smerte (han blev indlagt her)

 

[ATTACH=CONFIG]130145[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

@Therese, jeg ved ikke om du kan huske den billedserie jeg lagde op herinde engang, med min akitablanding der mødte en aussie? Den er rigtig sjov! -og kan nok godt findes igen, hvis man gider lede... hang on.

jeg kan ikke finde dem... er der nogen herinde der er bedre detektiver end mig? eller er de gået tabt i en serveropdatering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...