Hop til indhold

Hanhund - betændelse i brystvorte


Umulia
 Share

Recommended Posts

Oluf har en brystvorte der er stor og rød :hmm:

 

Det er længe siden jeg opdagede at nogle af hans vorter ligger ligesom i et hul, hvor der samler sig en masse skidt rundt om, og jeg fjerner det regelmæssigt. Men jeg har åbenbart ikke fået det hele med - eller han har fået en rift, eller..?

 

Har nogle af jer prøvet noget lignende?

Jeg har renset det med klorhexidin, og håber det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorit havde jo noget lignende, og jeg havde egentlig bestemt mig for at få de to brystvorter fjernet. Så skiftede jeg foder, og væk var problemet med brystvorterne - hun var allergisk!

 

Hvis det vitterligt bare er en rift eller andet, så rens godt et par gange om dagen. Hvis det ikke heler op i løbet af et par dage, skal der penicillin til. Af erfaring ved jeg hvor ondt sådan noget gør:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja mysla har det engang i mellem.

 

Altså måske en gang om året. Hun har fået det primært i forbindelse med falsk drægtighed. Sikkert fordi der så lettere kommer bakterier ned omkring de indadvendte vorter.

 

Men nu er hun jo steriliseret, så det optræder formentlig ikke igen

 

Klorhexidin har virket hver gang her. På en vat pind og ned omkring vorten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorit havde jo noget lignende, og jeg havde egentlig bestemt mig for at få de to brystvorter fjernet. Så skiftede jeg foder, og væk var problemet med brystvorterne - hun var allergisk!

 

Hvis det vitterligt bare er en rift eller andet, så rens godt et par gange om dagen. Hvis det ikke heler op i løbet af et par dage, skal der penicillin til. Af erfaring ved jeg hvor ondt sådan noget gør:mrgreen:

 

Den erfaring er jeg heldigvis foruden :lol::x:

 

Ja mysla har det engang i mellem.

 

Altså måske en gang om året. Hun har fået det primært i forbindelse med falsk drægtighed. Sikkert fordi der så lettere kommer bakterier ned omkring de indadvendte vorter.

 

Men nu er hun jo steriliseret, så det optræder formentlig ikke igen

 

Klorhexidin har virket hver gang her. På en vat pind og ned omkring vorten.

 

Det er nøjagtigt hvad jeg gør :5up: Fortsætter med det så.

Og er trods alt ret sikker på at Oluf ikke er falsk drægtig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...