Hop til indhold

Rallytråden 2016 og 2017


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

17 timer siden, Camilse skrev:

Bliver lige nødt til at dele de her billeder med jer... Er man i tvivl om hvor skægt hun har det? Elsker den attitude hun har med sig for tiden. Ja, hopperi det trækker, men hellere hopperi, end en hund der går og trykker sig.

cassiral.jpg

cassral2.jpg

Som ejer af den originale hoppebold synes jeg jo, at det er lækkert at se, at hun er så tændt. 

Hellere blive trukket i helhed for et par hop end for at gå med en hund, som absolut ser ud som om den hellere ville være alle andre steder end ved førerens side. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

7 timer siden, Dorte skrev:

Som ejer af den originale hoppebold synes jeg jo, at det er lækkert at se, at hun er så tændt. 

Hellere blive trukket i helhed for et par hop end for at gå med en hund, som absolut ser ud som om den hellere ville være alle andre steder end ved førerens side. 

Sådan har jeg det også. Desværre oplever jeg ikke at den glade hund ikke belønnes for sin glæde frem for den hund der bare følger med af pligt og intet andet.

Og så et billede mere...

Rally 2017-09-09-115.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 9/21/2017 den 19:49 , Camilse skrev:

Sådan har jeg det også. Desværre oplever jeg ikke at den glade hund ikke belønnes for sin glæde frem for den hund der bare følger med af pligt og intet andet.

Og så et billede mere...

Rally 2017-09-09-115.jpg

Nu er det selvfølgelig ved at være en del år siden jeg sidst har stillet til en rallykonkurrence med Karla - men jeg har nu altid fået en kommentar med vedr. helhedsindtryk at min lille hund var fantastisk at se på, fordi glæden lyste ud af hende når hun arbejdede...  Så selvom om de måske ikke giver point for det, så ser de det nu alligevel....  Men du har ret i, at af og til så oplever man ekvipager der belønnes med 100 point, selvom hunden slæber sig igennem banen...  men hvis de ikke laver fejl, så er det vel egentlig ok?  Medmindre man vælger at have "glad hund" som en point parameter...

Link til indlæg
Del på andre sites

@Amocca der er jo et helhedsindtryk, og hvis formålet med sporten er det gode og glade samarbejde mellem hund og fører, så vil jeg mene at det bør komme til udtryk hvis hunden ikke ligner en der er glad. Netop fordi jeg synes at hvis vi har to hunde der arbejder fejlfrit, hvor den ene tydeligt viser glæde ved arbejdet, mens den anden gør det fordi den bliver bedt om det og ikke fordi lysten er der, så bør det vel være ekvipagen der lever op til formålet der vinder. Jeg siger ikke hunden skal hoppe rundt som mit lille skøre tøs, men den må da godt kunne ligne en der kan lide at være på banen. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Cassi, besluttede sig for at være artig, og vi fik testet vores nye taktik af, nemlig at jeg skal gå en smule langsommere. Udover at hun var lidt utilfreds med at jeg koncentrerede mig en del om det(hun brummede noget hele vejen, hvilket er et tegn på at hun synes jeg er lige besværlig nok at have som fører). Lige bort set fra det, så var hun skøn at gå med. Vi blev trukket for to gange hvor hun gik ind i min bane, i en dæk - gå fra var hun ikke meget for at smide måsen i jorden, så hun lavede en fin buk og måtte have lidt ekstrakommandoer, så der blev trukket tre for modvillig reaktion. Og så røg der et point i helhedsindtrykket. Men taget i betragtning af hvad vi normalt kan blive trukket for, så var det slet ikke så ringe. Cassi vinder ekspert og er også hunden på dagen, der får højeste point, så hun blev samtidigt klubmester.

 

nu har jeg en aftale med min træner om at vi bare skal ud og nyde at arbejde med hinanden til nogle konkurrencer.

 

Og se, hun er da meget sød, med sin pokal og med lidt manglende pels(det bliver meget værre om en måned).

 

image.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...