Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Aaaaarrghhhh!!! Jeg er SÅ træt af Terkel lige nu!!! :evil: Der er bare slet ikke kontakt mellem hans få hjerneceller! Han kegler rundt i slalommen. Ja, ikke første gang - der tog han den perfekt, selv om det var en vildt svær indgang. Men så gik der ellers totalt ged i den! Og så ta'r han den perfekt igen, flere gange - og så går der totalt ged i den igen, hvor han ligner én der aldrig har set en slalom før. Jeg bli'r så trææææt...

 

Jeg kan kun sige det som alle andre siger til mig. Hvor gammel er det nu lige han er?

Min har så bare været kropumulig i snart to år

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun sige det som alle andre siger til mig. Hvor gammel er det nu lige han er?

Min har så bare været kropumulig i snart to år

 

He he, jo han er i en besværlig alder - 16 måneder... Så det går vel forhåbentlig over igen. Men hold da op, hvor er det frustrerende!!! Ingen af mine tæver har været sådan, nogensinde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, har en super tilfreds Calle lige nu. Der var lige en ledig tid i hallen i Ringsted, så kørte afsted med hundene og fik trænet en times tid. Uha, han havde en fed slalom og han havde så meget styr på hvor feltet var. Han er dog lidt irriterende, da han i sin vildskab kan finde på at hapse efter en. Det er dog mest af frustration, hvis der er noget han ikke helt kan løse, så han har stadig brug for støtte.

 

Jeg er så lidt bekymret over hvor hård han er når han skal ned af A'et. I stedet for at løbe ned, så kurrer han nærmest hele vejen ned, fordi han kommer med så meget drøn på. Det har før resulteret i en trædepude med hul i. Så må vist sørge for ikke at træne den voldsomt mange gange.

 

Prinsesse fik også lov til at løbe lidt og nøj hvor var hun bare glad. Hun er en fornøjelse at løbe med, men nu hvor man har løbet et par år med ham den lille, så går det godt nok ikke alt for stærkt.

 

Eneste minus er så at mit knæ virkelig har brokket sig(men det gjorde det så også tidligere i dag)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, har en super tilfreds Calle lige nu. Der var lige en ledig tid i hallen i Ringsted, så kørte afsted med hundene og fik trænet en times tid. Uha, han havde en fed slalom og han havde så meget styr på hvor feltet var. Han er dog lidt irriterende, da han i sin vildskab kan finde på at hapse efter en. Det er dog mest af frustration, hvis der er noget han ikke helt kan løse, så han har stadig brug for støtte.

 

Jeg er så lidt bekymret over hvor hård han er når han skal ned af A'et. I stedet for at løbe ned, så kurrer han nærmest hele vejen ned, fordi han kommer med så meget drøn på. Det har før resulteret i en trædepude med hul i. Så må vist sørge for ikke at træne den voldsomt mange gange.

 

Prinsesse fik også lov til at løbe lidt og nøj hvor var hun bare glad. Hun er en fornøjelse at løbe med, men nu hvor man har løbet et par år med ham den lille, så går det godt nok ikke alt for stærkt.

 

Eneste minus er så at mit knæ virkelig har brokket sig(men det gjorde det så også tidligere i dag)

 

Til det markerede - lidt :lol: men jeg kom til at tænke på, hvis det skete til en konkurrence, ville man så blive diskvalificeret? Eller ville det blive betragtet som hændelig ubevidst kontakt? Jeg går her ud fra at det også derhjemme er forbudt med fysisk kontakt mellem hund og fører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har Terle og jeg været til træning i ridehuset igen. Jeg har virkelig svært ved at se det selv, men søde Rikke/Trixie83 siger at der altså er små fremskridt hele tiden. For hold da op, han har glemt hjernen et helt andet sted lige for tiden..! Han lagde (igen!) ud med at ta' en helt perfekt slalom i første hug, i baneforløbet - men så blev det sgu svært igen... Han bli'r SÅ nemt forstyrret, og er nødt til at kigge på alt mulig andet i stedet for at koncentrere sig om slalommen. Og på et tidspunkt opdagede han en duftplet lige da han landede efter et spring, og stoppede nærmest i nedslaget for at snuse meeeget omhyggeligt til den! :lol: On the bright side var han rigtigt dygtig til hjulet i dag, og kunne endda ta' det i et forløb! :5up: Handlingsmæssigt går det også fint, men det går godt nok ikke ret hurtigt. Ridehusbunden ER tung at løbe i, og han bli'r godt nok træt, så jeg håber at det er det. Jeg synes også han har mere fart på i den anden hal. For mit eget vedkommende skal jeg viiirkelig tænke mig om, så jeg ikke har Iso i hovedet når jeg løber med Terkel, for de to skal godt nok handles forskelligt! Og så har jeg det altså med at stå i vejen for begge hunde, så de ikke kan se de forhindringer de er på vej til. Det er noget jeg faktisk først rigtig har bemærket på det seneste, at det faktisk er en rigtig uvane jeg har... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har Terle og jeg været til træning i ridehuset igen. Jeg har virkelig svært ved at se det selv, men søde Rikke/Trixie83 siger at der altså er små fremskridt hele tiden. For hold da op, han har glemt hjernen et helt andet sted lige for tiden..! Han lagde (igen!) ud med at ta' en helt perfekt slalom i første hug, i baneforløbet - men så blev det sgu svært igen... Han bli'r SÅ nemt forstyrret, og er nødt til at kigge på alt mulig andet i stedet for at koncentrere sig om slalommen. Og på et tidspunkt opdagede han en duftplet lige da han landede efter et spring, og stoppede nærmest i nedslaget for at snuse meeeget omhyggeligt til den! :lol: On the bright side var han rigtigt dygtig til hjulet i dag, og kunne endda ta' det i et forløb! :5up: Handlingsmæssigt går det også fint, men det går godt nok ikke ret hurtigt. Ridehusbunden ER tung at løbe i, og han bli'r godt nok træt, så jeg håber at det er det. Jeg synes også han har mere fart på i den anden hal. For mit eget vedkommende skal jeg viiirkelig tænke mig om, så jeg ikke har Iso i hovedet når jeg løber med Terkel, for de to skal godt nok handles forskelligt! Og så har jeg det altså med at stå i vejen for begge hunde, så de ikke kan se de forhindringer de er på vej til. Det er noget jeg faktisk først rigtig har bemærket på det seneste, at det faktisk er en rigtig uvane jeg har... :hmm:

 

Søde dygtige Terkel :hjerte:

 

Han er jo altså virkelig ikke særlig gammel, så jeg synes altså bestemt du kan være tilfreds med ham og den måde han udvikler sig på. Desuden undervurderer du hans fart da han 1, rent faktisk lytter til dig, dvs han forsøger at rette ind - og tager derved farten af. (når noget står i vejen :engel::mrgreen:) 2, har laaaange stænger og 3, sidst med bestemt ikke mindst, endnu ikke bare speeder op efter at han har tænkt. Han løber så fint og med godt grundtempo når han er sikker på hvad han skal :5up:

 

Og mon ikke han som søster Mana lige pludselig fanger den der slalom?? Hun var altså også lidt en bøv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde dygtige Terkel :hjerte:

 

Han er jo altså virkelig ikke særlig gammel, så jeg synes altså bestemt du kan være tilfreds med ham og den måde han udvikler sig på. Desuden undervurderer du hans fart da han 1, rent faktisk lytter til dig, dvs han forsøger at rette ind - og tager derved farten af. (når noget står i vejen :engel::mrgreen:) 2, har laaaange stænger og 3, sidst med bestemt ikke mindst, endnu ikke bare speeder op efter at han har tænkt. Han løber så fint og med godt grundtempo når han er sikker på hvad han skal :5up:

 

Og mon ikke han som søster Mana lige pludselig fanger den der slalom?? Hun var altså også lidt en bøv...

 

Ja, den dér "noget" har det jo med at stå i vejen ret tit!!! :lol: Jeg har ikke lagt ret meget mærke til det med Iso, men med Terkel kan det altså mærkes tydeligere. Og jo, han skal nok få fin fart på når han bli'r mere rutineret, og du har helt sikkert ret i alle ting du nævner. Men det føles bare virkelig som om vi lunter frem, når jeg er vant til Iso. Det er sikkert ikke bare farten, men også det at Iso er så lille og vimmer at det føles endnu hurtigere end det er, fordi hun kan skifte retning på ingen plads. Og Terkel føles sikkert langsommere end han er, fordi han er det større og mere langbenet. Han kan da allerede løbe så stærkt at jeg ikke kan følge med (hvilket måske ikke siger så meget, men alligevel! :lol:), så det skal nok komme. Og det skal slalommen nok også, det er jeg ikke i tvivl om. Han kan den jo fint herhjemme, og indtil videre er det også gået fint i hallen. Det er så tydeligt at der bare er flere/større forstyrrelser i ridehuset, og dem kan han ikke helt kapere lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuu!!! Så tændte Terkel endelig for slalomhjernen, til træning i ridehuset her til morgen! :banan: Lige pludselig, ca. halvvejs inde i træningen, besluttede han sig for at det var sjovere at koncentrere sig om at løbe agility end at snuse og holde øje med alt andet. :5up: Og så kunne jeg endda begynde at lægge lidt svære indgange og andre udfordringer på, som han klarede super. Jeg kunne løbe virkelig langt fra ham til siden, og kunne faktisk også løbe en lille smule foran ham (hvilket har været vildt svært også herhjemme). Slalommen stod på selvtræningsbanen, så vi fik virkelig terpet. Han havde stadig svært ved at forstå at han skal sætte farten ned, når han kommer i fuld fart fra tunnellen, så det skal vi vist kigge lidt på.

 

Hjulet og vippen har jo også været majet svære - men i dag har han taget begge i forløb, og gjort det rigtig fint! Så der sker da fremskridt nogle steder!

 

Til gengæld gik selve undervisningsbanen i nærmest slow motion... :roll: Og han kunne bare slet ikke selv søge forhindringer, hvilket han ellers er begyndt at være rigtig god til, og var virkelig god til sidst vi var ved Ann-Britt. Suk! Men det skal nok komme igen, han er bare virkelig meget teenager for tiden.

 

Nu er han gået totalt i brædderne, det var vist hårdt for den lille hjerne... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved stadig ikke helt hvordan jeg har det med det.

 

Vi har jo været igennem det store show i dag, hvor jeg ret bekymret afleverede Cassi til CT og røntgen af ryggen. Heldigvis advarede jeg dem om at hun kan finde på at bide, så de var forberedte på den udfordring hun kunne blive. Mens de havde hende kørte jeg hvileløs rundt i snevejr.

Så jeg hentede hende, fik jeg at vide at de havde haft lidt af en kamp. De havde forsøgt sig med at give hende mundkurv på, men den fik hun pillet af og hun havde i det hele taget været meget bange. Det lykkedes dem så at få hende stukket i rumpen og så kunne se starte arbejdet med hende. Jeg fik selv lov til at gå med helt ind for at hente hende.

 

Hverken scanning eller røntgen peger på at der er noget alvorligt galt. Vi sendte hende ind med en forventning om at der kunne være en disk i ryggen, men ryggen var super fin. Det samme var begge knæ.

 

Jeg ved ikke hvorfor hun halter når hun har arbejdet hårdt, men nu starter vi op med styrke og coretræning og så burde hun blive fin igen. Håber sådan at jeg får min vildcasse tilbage igen. Så vi holder en god pause og måske kommer vi tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Supergod træning hos AB i dag! Sammen med bl.a. Trixie/Rikke herindefra. Terkel var SÅ dygtig! Jeg har klippet mange ting fra, men sådan her så det ud når det gik som bedst! ;-) I morgen aften skal vi på igen, sammen med Terkels to søskende.

 

 

Hey, du må altså lave en fraklips video :slem: Der er et par gode imellem tænker jeg :mrgreen:

 

Og er vild med Terkels udvikling, han prøver bare så fint - selvom snuden ind imellen bliver udfordret lidt :klap:

 

Jeg sidder også og kigger lidt på video - puha der er meget at sortere i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, du må altså lave en fraklips video :slem: Der er et par gode imellem tænker jeg :mrgreen:

 

Og er vild med Terkels udvikling, han prøver bare så fint - selvom snuden ind imellen bliver udfordret lidt :klap:

 

Jeg sidder også og kigger lidt på video - puha der er meget at sortere i...

 

Nejjjj, fraklipsene skal ingen se!!! :lol: Men jeg skal lægge første del af banen op også, dem du filmede. Der gik noget tid før mit sløve net ville overføre dem til computeren i går aftes, så jeg nåede at gå i seng...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer den! Det er lidt sjovt, for det viser Terkel i en nøddeskal. Det er første gang Terkel ser et A med en tunnel under. Lidt uretfærdigt at udsætte ham for det, på den måde det blev gjort - men AB vidste ikke at han aldrig havde prøvet det før, og tumpe-jeg tænkte ikke på det... :oops: Terkel har heller ikke prøvet A'et ret mange gange i det hele taget, han har "oversat" det fint fra balancen, men det er absolut ikke en forhindring han er vel kendt med.

 

Nå, men de første par forsøg går (selvfølgelig!) galt, og han går i tunnellen i stedet for op på A'et. Så sætter vi ham én gang foran A'et og får ham over det. I det næste forsøg sætter vi et spring på, og derefter kører det bare som om han aldrig har gjort andet! Og det er typisk Terkel. Når noget er nyt for ham skal han bare få vist hvordan det skal gøres, så rykker han ellers for hvert forsøg. Selvfølgelig gælder det ikke overalt, som f.eks. med slalommen. :lol: Og dog - indlæringen gik jo fint, at han har en lille nedtur lige nu har mere med hans teenageramte koncentrationsevne at gøre, og slalommen kræver meget hjerne... Man kan også se at han sætter mere og mere fart på slalommen i løbet af træningen i går, så lidt rykkede den faktisk også. Vippen er også et fint eksempel - hos AB gangen før dette gik han meget forsigtigt over vippen nogle få gange, og han rykkede for hvert forsøg. Næste gang han så en vippe var i ridehuset, og i løbet af den træning rykkede han så meget at han til sidst tog den i baneforløb, i pæn fart.

 

Så Terkel lærer virkelig i løbet af hver træning - det er værre med mig... Og jo, det er også mest mig vi arbejder med! :genert: Det er fileme svært at ha' en hel masse handling "på rygraden" fra Iso, som bare overhoved ikke passer til Terkel, og skal vænne sig af med alle uvaner! Vi kommer da et lille skridt nærmere hver gang, men er jeg træt og ikke tænker mig om hele tiden, så falder jeg tilbage i Iso-handling, og så går det galt... :lol:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer den! Det er lidt sjovt, for det viser Terkel i en nøddeskal. Det er første gang Terkel ser et A med en tunnel under. Lidt uretfærdigt at udsætte ham for det, på den måde det blev gjort - men AB vidste ikke at han aldrig havde prøvet det før, og tumpe-jeg tænkte ikke på det... :oops: Terkel har heller ikke prøvet A'et ret mange gange i det hele taget, han har "oversat" det fint fra balancen, men det er absolut ikke en forhindring han er vel kendt med.

 

Nå, men de første par forsøg går (selvfølgelig!) galt, og han går i tunnellen i stedet for op på A'et. Så sætter vi ham én gang foran A'et og får ham over det. I det næste forsøg sætter vi et spring på, og derefter kører det bare som om han aldrig har gjort andet! Og det er typisk Terkel. Når noget er nyt for ham skal han bare få vist hvordan det skal gøres, så rykker han ellers for hvert forsøg. Selvfølgelig gælder det ikke overalt, som f.eks. med slalommen. :lol: Og dog - indlæringen gik jo fint, at han har en lille nedtur lige nu har mere med hans teenageramte koncentrationsevne at gøre, og slalommen kræver meget hjerne... Man kan også se at han sætter mere og mere fart på slalommen i løbet af træningen i går, så lidt rykkede den faktisk også. Vippen er også et fint eksempel - hos AB gangen før dette gik han meget forsigtigt over vippen nogle få gange, og han rykkede for hvert forsøg. Næste gang han så en vippe var i ridehuset, og i løbet af den træning rykkede han så meget at han til sidst tog den i baneforløb, i pæn fart.

 

Så Terkel lærer virkelig i løbet af hver træning - det er værre med mig... Og jo, det er også mest mig vi arbejder med! :genert: Det er fileme svært at ha' en hel masse handling "på rygraden" fra Iso, som bare overhoved ikke passer til Terkel, og skal vænne sig af med alle uvaner! Vi kommer da et lille skridt nærmere hver gang, men er jeg træt og ikke tænker mig om hele tiden, så falder jeg tilbage i Iso-handling, og så går det galt... :lol:

 

 

Han klarede det bare SÅ flot! Dygtig brormand - Mana var ca lige så første gang hun så de. Totalt cool :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så var Terkel jo til agilitytræning med AB i går aftes igen - agility for 3. dag i rap! :shock: Det var ikke meningen, jeg skulle egentlig ha' meldt fra til træning i lørdags, men glemte det... Heldigvis har han klaret det superfint, og han arbejdede også virkelig godt i går. Slalommen bøvler stadig lidt, men det er ingen tvivl om at han kan den. Men der skal ikke meget til, før den falder sammen. Så den skal nok bare lidt mere ind på rygraden hos ham, og jeg skal stille og roligt få lidt flere forstyrrelser på den.

 

Handlingsmæssigt gik det skide godt i går! På et tidspunkt sa' AB at de ting vi løb lige dér jo faktisk havde momenter der svarede til klasse 3. Så min plan for vinteren går nu mest på at få slalommen på plads, det samme med felterne (han skal søge 2o2o-positionen lidt mere selvstændigt), og at vedligeholde hjulet som også har været lidt svært. Posen har han aldrig prøvet, men der er vist ikke nogen hverken i hallen eller til vintertræningen..? :hmm: Så det må vi lige finde ud af. Der er måske én i træningsklubben, det ved jeg faktisk ikke, men det kræver jo at der er vejr til at træne udendørs.

 

Og så overvejer jeg faktisk at melde ham til klubbens vinterstævne her i januar... Overvejer!!! :lol: Jeg snakkede lidt med AB om det i går, og vi var vist enige om at det i hvert fald er et godt sted at starte - det bli'r holdt i det ridehus hvor vi træner her om vinteren, og der er kun én ring. Så han kender stedet, og kender forhindringerne. Men vi har jo aldrig løbet en hel bane endnu... Nå, men hvis man bare ta'r det som træning så sker der vel ikke det store ved det! Terkels søster er også meldt til, så det kunne godt nok være sjovt at starte samtidigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til de nysgerrige, så kommer lige del 2 og 3 fra træningen i søndags. Synes det er ret interessant at kunne se hele ens træning, hvordan et skift i starten er en smule akavaet til sidst bare flyder!

 

Og så at Mana faktisk løber med næsten fuldt kraft en hel træningssession - DET er så fedt!

 

Jeg glæder mig helt tosset til at starte stævnerne op igen til næste år - Manamusen har bare rykket så meget de sidste par måneder, bliver så sjovt og spændende at se om jeg kan få det til at fungere under pres også!

 

Del 2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...