Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

Så har vi været til sidste gang træning før stævnet, i ridehuset hvor stævnet foregår. Der er ingen tvivl om at Terkel kan sine ting, og han stopper ikke for at snuse i ridehuset. Til gengæld lukker hans hjerne midlertidigt ned indimellem... Så kan han lige pludselig ikke huske sine kommandoer, eller hvordan man springer over et spring. :roll: Men det skal jo nok komme igen! Hans felter er fine, men han gik ud før sidste port i slalom de to første gange. Sandsynligvis fordi den lå med slutningen op mod "ryggen" af en tunnel, det så nok lidt mystisk ud, og han har i hvert fald ikke set det før. Efterfølgende tog han den dog helt rigtig flere gange. Jeg selv var ok frisk og "på", det var rart som omveksling. Til gengæld kan jeg godt mærke at det er lææænge siden jeg har løbet hele baner - jeg kan ikke huske så mange forhindringer!! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til sidste gang træning før stævnet, i ridehuset hvor stævnet foregår. Der er ingen tvivl om at Terkel kan sine ting, og han stopper ikke for at snuse i ridehuset. Til gengæld lukker hans hjerne midlertidigt ned indimellem... Så kan han lige pludselig ikke huske sine kommandoer, eller hvordan man springer over et spring. :roll: Men det skal jo nok komme igen! Hans felter er fine, men han gik ud før sidste port i slalom de to første gange. Sandsynligvis fordi den lå med slutningen op mod "ryggen" af en tunnel, det så nok lidt mystisk ud, og han har i hvert fald ikke set det før. Efterfølgende tog han den dog helt rigtig flere gange. Jeg selv var ok frisk og "på", det var rart som omveksling. Til gengæld kan jeg godt mærke at det er lææænge siden jeg har løbet hele baner - jeg kan ikke huske så mange forhindringer!! :shock:

 

Det sidste er vist en underdrivelse :sjov: Efter nr 3 - "Shit hvor skal jeg nu hen" :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så kom jeg afsted til træning! for første gang i lang tid, og det var ikke helt optimalt, for mit venstre knæ er stadig ret ømt. Men vi trænede så lidt at Dexter måtte arbejde selvstændigt, og jeg må halte afsted i en lige linje og råbe "højre" og "venstre" :lol:

Han var en lille smule frustreret, men klarede det faktisk rigtig godt! Det var ihvertfald sjovere for ham end at blive hjemme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldige Dexter! Mere heldig end Iso - hendes træning blev aflyst i aften... Vores træner meldte fra, hvilket var ham vel undt da han har været dommer til klubbens stævne i weekenden, og da han også er formand tror jeg der er ret meget stress på for ham. Men det er jo et rutineret hold, så vi må godt selvtræne i stedet for. Men fandeme om der er nogen der kommer når han melder fra! :evil: Okay, nogle på holdet havde også løbet stævne i weekenden, og valgte derfor at holde fri. Men det var jo langt fra alle. Og da der ikke var andre i vores FB-gruppe der meldte ud at de ville komme, ja så blev jeg da bare hjemme i stedet for... :fornaermet: Iso havde godt nok trængt til at lave noget... Men hun fik lige et par godbidder helt uden grund, så var hun glad! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Calle er lykkelig... Han lå helt mussestille, mens jeg satte slalom og spring op(det handler jo at udnytte at banen ikke står under vand og at man er hjemme, mens det er lyst). Og så, i det øjeblik selen blev klipset af, så eksploderede han af lykke.

 

Han var ret vildt, men super lydhør. Det er så fedt at hans ud kommando er så sikker, så man kan stå flere meter fra ham og alligevel få ham på bagsiden af et spring. Slalommen kastede han sig bare ud, men det gør han jo altid.

 

Til gengæld så var han ret sjusket når det handlede om at komme over springene. Der er så ikke så meget andet at gøre end at stoppe ham og starte forfra. Det er noget han fatter.

 

Nu er der kun lidt mere end en uge til årets første stævne. Og så kommer der yderligere to i februar. Alle på forskelligt underlagt, og det i VAS bliver første gang på gulvtæppe. Det er jeg lidt spændt på. Især fordi Cassi fik ødelagt sin negl sidste år, og hun passer trods alt en smule mere på sig selv end Calle.

 

ville virkelig ønske at jeg kunne have Cassi med, men tror ikke hun skal løbe før hun kan løbe seniorklasser, så hun ikke behøver springe så højt. Men der er stadig lidt over et år til, og det er kun hvis hendes ryg bliver OK igen. Og så er det alligevel lidt vildt, at hun bliver seks år om to måneder :shock: Og endnu mere at Calle snart er tre år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Calle er lykkelig... Han lå helt mussestille, mens jeg satte slalom og spring op(det handler jo at udnytte at banen ikke står under vand og at man er hjemme, mens det er lyst). Og så, i det øjeblik selen blev klipset af, så eksploderede han af lykke.

 

Han var ret vildt, men super lydhør. Det er så fedt at hans ud kommando er så sikker, så man kan stå flere meter fra ham og alligevel få ham på bagsiden af et spring. Slalommen kastede han sig bare ud, men det gør han jo altid.

 

Til gengæld så var han ret sjusket når det handlede om at komme over springene. Der er så ikke så meget andet at gøre end at stoppe ham og starte forfra. Det er noget han fatter.

 

Nu er der kun lidt mere end en uge til årets første stævne. Og så kommer der yderligere to i februar. Alle på forskelligt underlagt, og det i VAS bliver første gang på gulvtæppe. Det er jeg lidt spændt på. Især fordi Cassi fik ødelagt sin negl sidste år, og hun passer trods alt en smule mere på sig selv end Calle.

 

ville virkelig ønske at jeg kunne have Cassi med, men tror ikke hun skal løbe før hun kan løbe seniorklasser, så hun ikke behøver springe så højt. Men der er stadig lidt over et år til, og det er kun hvis hendes ryg bliver OK igen. Og så er det alligevel lidt vildt, at hun bliver seks år om to måneder :shock: Og endnu mere at Calle snart er tre år...

 

Må vi ikke snart se lidt video af ham af ham Calle drengen igen? Jeg personlig elsker at se små klip af hvad andre træner på, og hvilke udfordringer der kan komme og hvordan de så evt bliver løst!

 

Ja det gælder også jer andre her i tråden - kom frisk! Jeg vil nu glæde mig til at se en masse video :mrgreen::popkorn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må vi ikke snart se lidt video af ham af ham Calle drengen igen? Jeg personlig elsker at se små klip af hvad andre træner på, og hvilke udfordringer der kan komme og hvordan de så evt bliver løst!

 

Ja det gælder også jer andre her i tråden - kom frisk! Jeg vil nu glæde mig til at se en masse video :mrgreen::popkorn:

 

Jeg lagde altså video ind sidst vi trænede :fornaermet: Jeg plejer at filme, da jeg jo som regel ikke har nogen at træne med. Og det er lidt svært at se hvad der sker, når man ikke har syn for sagen... Men i ´går der var jeg kørt fra mobilen :scared: Og når jeg var kørt hele vejen ud til træningspladsen og havde hevet hund og forhindringer frem, så gad jeg ikke køre de lange fem kilometer tilbage igen... Skal prøve at huske det næste gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lagde altså video ind sidst vi trænede :fornaermet: Jeg plejer at filme, da jeg jo som regel ikke har nogen at træne med. Og det er lidt svært at se hvad der sker, når man ikke har syn for sagen... Men i ´går der var jeg kørt fra mobilen :scared: Og når jeg var kørt hele vejen ud til træningspladsen og havde hevet hund og forhindringer frem, så gad jeg ikke køre de lange fem kilometer tilbage igen... Skal prøve at huske det næste gang...

 

Det må jeg have glemt eller overset :oops: Træner du ikke på hold mere? Udelukkende selvtræning eller får du noget privat?

Link til indlæg
Del på andre sites

God træning med Terkel her til morgen! Men hold kæææft, hvor er han belastende... :roll: Han er ikke andet end én stor næse!!! Der var åbenbart lidt meget tæveduft i det ene hjørne, og da han opdagede det kunne han næsten ikke koncentrere sig om at løbe agility. Men så blev moar rigtig sur på ham, og så gik det fint igen. :lol: Når vi står udenfor banen er han helt vildt utålmodig og vil bare ind at løbe, og desværre kommer der lyd på... :evil: Han piver og piver, og kan ikke være stille - og han bli'r ved! Nå, men for at se på de positive ting så løb han faktisk rigtig godt! Vi havde mulighed for at træne bagkryds på slalom, og det gik jo bare supergodt! :5up: Vi fik også lidt bagkryds på spring, første gang blev han godt nok lidt forvirret, men så gik det ellers rigtig fint. Jeg skal alligevel køre det som en øvelse på et spring på et tidspunkt, så han virkelig forstår hvad det er der sker, men lige nu fungerer de lange bagkryds sådan helt naturligt. Hvis jeg altså får lagt dem rigtigt. :genert:

 

Nu får Terle ingen træning næste weekend, da der er stævne i klubben. Må høre om jeg har nogle træningsbuddies der vil træne sammen i hallen i stedet for, ellers går der sgu lidt for lang tid imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må jeg have glemt eller overset :oops: Træner du ikke på hold mere? Udelukkende selvtræning eller får du noget privat?

 

Pt. Udelukkende selvtræning. Der er ingen agilitytræning i klubben før april, og det kommer til at være placeret lørdag, hvilket jo er ret upraktisk når man i weekenderne er til konkurrencer. Jeg ville godt have startet hos VAS over vinteren, men der er to hunde på ad gangen forholdsvist tæt på hinanden og det er ikke noget jeg tror Calle kan finde ud af. Jeg har set hvor tændt Cassi bliver, og Calle er helt håbløs når der er andre som løber.

 

Jeg er vist ved at være nået til det punkt, hvor vi bare hygger os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, så kommer min hjerne vist på en prøve i aften... Vi har jo et lille hold der får undervisning hos AB en gang om måneden, hvor jeg løber med Iso. I aften er der så én der har meldt afbud, og så har jeg fået lov at ta' Terkel med også, så jeg skal løbe med begge hunde. Det bli'r sgu spændende at se om min hjerne kan klare at omstille sig mellem de to!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, så kommer min hjerne vist på en prøve i aften... Vi har jo et lille hold der får undervisning hos AB en gang om måneden, hvor jeg løber med Iso. I aften er der så én der har meldt afbud, og så har jeg fået lov at ta' Terkel med også, så jeg skal løbe med begge hunde. Det bli'r sgu spændende at se om min hjerne kan klare at omstille sig mellem de to!

.

Tror det er meget godt for din aldrende hjerne med lidt nye udfordringer :mrgreen: Jeg springer til gengæld træning over, da Dexter igen-igen har slidt en trædepude ned :roll: vi tog en lille bitte løbetur i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

.

Tror det er meget godt for din aldrende hjerne med lidt nye udfordringer :mrgreen: Jeg springer til gengæld træning over, da Dexter igen-igen har slidt en trædepude ned :roll: vi tog en lille bitte løbetur i stedet.

Ha ha - min hjerne er jo ved at være sit majet unge selv igen, takket være akupunktur m.m.! :5up: :lol:

 

Det gik skide godt, hvis jeg skal sige det selv!! :banan: Jeg kunne faktisk godt omstille mig, kan ikke huske hvor mange gange jeg var på, tror 2 gange med hver hund..? De er viiirkelig forskellige at løbe med, men det gik sgu fint. De var også virkelig seje begge to, Terkel fik en lidt lettere bane end de andre, men der var udfordringer for dem begge og de gjorde det virkelig godt. Nu er de godt nok trætte, og her er dejligt stille... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er heldigvis forholdsvis ens, altså, som at løbe med Calle nu er som at løbe med Cassi for tre år siden *gg*

 

Cassi kan selvfølgelig en hel del flere ting en hvad Calle kan, og så er hun helt igennem fantastisk til bagkryds, det har Calle ikke helt forstået endnu. TIlgengæld er Calle bare meget mere kommandosikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er heldigvis forholdsvis ens, altså, som at løbe med Calle nu er som at løbe med Cassi for tre år siden *gg*

 

Cassi kan selvfølgelig en hel del flere ting en hvad Calle kan, og så er hun helt igennem fantastisk til bagkryds, det har Calle ikke helt forstået endnu. TIlgengæld er Calle bare meget mere kommandosikker.

Sådan havde jeg det jo lidt med Frostie og Iso, de var ikke ret forskellige - Iso kan dog mere end Frostie kunne. Men Terkel er bare totalt anderledes... Med Iso har jeg altid skullet kæmpe for at få hende til mig, ellers farer hun ud og ta'r de forhindringer hun selv finder. Artige Terkel spørger mig før hver eneste forhindring, så ham skal jeg peppe lidt op, og skubbe ham væk fra mig hele tiden. Til gengæld har han kommandoer - som jeg kan stole på at han udfører! - og det er altså rart. Det er svært med to så forskellige hunde, men nu begynder Terkel faktisk også at være rigtigt sjov at løbe med, så lige om snart har jeg to sjove agilityhunde! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Calle er en lykkelig hundedreng lige nu. For han har været til agility og han forsøgt virkelig at være sød. Det skal ikke være nogen hemmelighed at Calle har enormt meget temperament når han løber agility og han har også nogle helt klare holdninger til hvad der skal foregå. Nogle gange er det nemt at styre, andre gange har man mest af alt lyst til stoppe helt med at løbe agility. Vi kommer også ret tit op at diskutere. Fx så mente han i dag at feltet på A'et var ret overvurderet, og den holdning delte jeg ikke lige med ham. Men uanset hvor meget man brokker sig over det han laver, så tager han ikke rigtig notits af det. Faktisk så har han det bare skideskægt hele tiden. Det eneste han forstår er en afdækning, for så er det jo meget svært at løbe agility. Og sjovt nok så kan han være fuldstændig hysterisk, hvor han hopper gøende rundt om mig. Og i det øjeblik han bliver dækket af, så er der fuldstændig ro og han venter bare på et cue til at komme igang igen. Det er så også noget vi har arbejdet en del på, og af og til har det resulteret i et par haps fra den unge herrer.

 

Og så som lovet. En video af min dejlige Calle. Og han er da meget sød.

 

[video=youtube_share;KUR8ah1MeBI]

Link til indlæg
Del på andre sites

Calle er en lykkelig hundedreng lige nu. For han har været til agility og han forsøgt virkelig at være sød. Det skal ikke være nogen hemmelighed at Calle har enormt meget temperament når han løber agility og han har også nogle helt klare holdninger til hvad der skal foregå. Nogle gange er det nemt at styre, andre gange har man mest af alt lyst til stoppe helt med at løbe agility. Vi kommer også ret tit op at diskutere. Fx så mente han i dag at feltet på A'et var ret overvurderet, og den holdning delte jeg ikke lige med ham. Men uanset hvor meget man brokker sig over det han laver, så tager han ikke rigtig notits af det. Faktisk så har han det bare skideskægt hele tiden. Det eneste han forstår er en afdækning, for så er det jo meget svært at løbe agility. Og sjovt nok så kan han være fuldstændig hysterisk, hvor han hopper gøende rundt om mig. Og i det øjeblik han bliver dækket af, så er der fuldstændig ro og han venter bare på et cue til at komme igang igen. Det er så også noget vi har arbejdet en del på, og af og til har det resulteret i et par haps fra den unge herrer.

 

Og så som lovet. En video af min dejlige Calle. Og han er da meget sød.

 

[video=youtube_share;KUR8ah1MeBI]

 

Tark :klap:

 

Han har da rykket sig sidem jeg sidst så noget fra jer - af hvad jeg kan huske :oops: Flot handling på springet mellem de 2 tunneller ved balancen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel og jeg var nede i hallen at træne i går formiddags, sammen med Trixie83 og Terkels helsøster fra tidligere kuld. Og nøj, vi var flittige og gode! :mrgreen: Næste gang skal vi også huske at filme lidt... :oops: Nå, men vi fik trænet rigtig godt, det var nogenlunde den samme bane der stod i hallen, som da vi sidst havde undervisning af AB, det var rigtig godt at kunne terpe lidt mere på de ting vi gennemgik der. Udover banen fik vi også kigget på et bagkryds, som Terkel af underlig grund aldrig har fået lært... :hmm: Men nu kan han det snart! Slalommen fik også en lille tur, Terkel har ret svært ved at jeg kommer foran ham, men det gik nu egentlig ret godt i går.

 

Det var virkelig fedt at få en god gang træning i går, da Terkels holdtræning i dag er aflyst pga. stævne i klubben. Og superhyggeligt med det gode selskab! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark :klap:

 

Han har da rykket sig sidem jeg sidst så noget fra jer - af hvad jeg kan huske :oops: Flot handling på springet mellem de 2 tunneller ved balancen!

 

Ja, han kan jo godt. Når hans altså ikke lige laver ballade. Positivt var det at tunellerne ikke helt hev i ham som de plejer. Det mellem de to tuneller havde vi ikke prøvet før sammen, så det var hans første gang, og han skal lige støttes med en spring-kommando, ellers blev det lige svært nok.

 

Egentlig er han jo super sød, han har nok bare brug for at vi træner lidt mere jævnligt og jeg har brug for en der kan sparke mig bagi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiihhh, vi startede dagen med to timers træning i hallen - dejligt! Den oprindelige plan var at Rikke/Trixie og jeg skulle træne sammen, men så blev hun syg... :syg: Heldigvis fandt jeg én der ville træne sammen med mig, for det ville jo være tosset at sidde på hallen alene i to timer, og så er det jo mere hyggeligt hvis man ikke er helt alene! Iso fik mest bare løbet for sjov og aktivering, men hun var nu helt fornuftig at løbe med. Terkel fik trænet de ting jeg havde planlagt, bl.a bagkryds, slalom og tyvstart , og så fik vi repeteret lidt på hans to "grundmoves" da han lige pludselig ser ud til at ha' mistet det ene... :roll::lol: Så en rigtig god og fornuftig gang træning. Men for filan det var koldt!!! Jeg fryser stadig, selv om det er halvanden time siden jeg kom hjem, og jeg har spist en stor portion varm suppe! Jeg glæder mig godt nok til det bli'r udendørssæson og varmt igen... I morgen tidlig har Terkel træning, så skal vi på den igen! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og klokken meget tidligt i morges var der tid til Terkels ugentlige træning i klubben! Han er godt nok en prøvelse for tiden, så vi kæmpede en del med hans snusen, og der sker da lidt. Ellers fungerer det meste - men pludselig havde han glemt at man skal stoppe på felterne. Eller rettere sagt kun på vippen. Det nørdede vi så lidt med, og så var det som om han lige pludselig huskede det igen. :lol: Ellers er han jo generelt bare dygtig og artig på banen. Når han ikke lige pludselig ikke vil komme med legetøjet, eller når han prøver at knurre ad mig når jeg vil ha' at han skal slippe legetøjet... :roll: Ung hanhund, suk... Men agilitymæssigt har jeg ikke noget at brokke mig over, han har godt nok et godt hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er jo vinterferie, så vi får trænet en del for tiden! :5up: I går aftes var Terkel og jeg i hallen for at nørde lidt springteknik sammen med to søde piger fra klubben. Ikke at Terkel som sådan trænger, men det skader jo aldrig - og desuden kedede han sig ret bravt... Ellers havde jeg nok hellere taget Iso med.

 

I aften står den på undervisning hos AB, sammen med hans to søskende. Jeg er desværre liiiidt skrantende, vågner hver morgen med hovedpine og lidt blodsmag i halsen, og får spaghettiben af mindste anstrengelse. Så jeg håber at jeg kan holde til det i aften. Får nåle i morgen, så jeg forhåbentlig er ok igen til træning på lørdag. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg kunne holde til det i går! :5up: Men det var heldigvis en bane hvor man ikke skulle løbe ret meget, til gengæld kom min hjerne på arbejde... Det er jo en lille hal, så man skal flere gange over de samme forhindringer, og så har jeg lidt svært ved at huske banerne... Så også i går! :lol:

 

Vi startede med at løbe nr 1-16, og arbejdede på det, og så tog vi nr 16-31 og arbejdede på det. Til aller sidst måtte vi vælge om vi ville prøve at løbe den hele, eller om vi ville vælge en del at arbejde lidt mere på. Det var egentlig gået ret godt for os med de to halvdele, og jeg trænger virkelig til at træne det med at huske baner/handling, så jeg valgte at prøve den hele. Og det blev filmet. :5up:

 

Terkel snyder i den første slalom, men da fokus var på mig og min hukommelse løb jeg bare videre. Lidt senere får jeg placeret mig forkert, så jeg får trukket ham over et forkert spring. Det hyler mig lidt ud af den, så jeg springer en krølle af banen over, og går direkte på slutstrækningen. Men jeg huskede sgu hele 24 forhindringer! :banan:

 

Jeg er jo ikke så vant til at løbe lange og lidt svære baner, da Iso og jeg ALTID laver fejl undervejs. Så jeg er mest vant til at nørde på kortere sektioner, og så at løbe klasse 1/2-stævne-baner. Så det er virkelig noget JEG har brug for at træne!

 

Terkel er jo bare høflig og dygtig, vi skal knokle lidt på at "af-sensivisere" ham i slalommen, at han går ud i første slalom er fordi jeg får presset ham lidt for meget. Og så kigger han jo på mig heeeeeele tiden... Efter hver fårking forhindring... Og derfor går det heller ikke ret stærkt, han er jo ikke den der har aller mest drive og fremadretning. Men det kommer vel med tiden.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så var Terkel til træning i morges igen. Dog ikke ret meget at prale af... :roll: Da vi kom på banen første gang var det som om det var en helt anden hund jeg havde med, han var helt vildt underlig. Normalt kigger han jo meget op på mig - nu var det ikke nok, han vendte op mod mig?! Og han kunne slet ikke finde ud af noget som helst, og hørte overhoved ikke hvad jeg sagde. Meget ulig min normale Terkel! Han fik en pause, og på vej ud til bilen slog det mig at han måske skulle af med noget..? Og det skulle han da! Så gik det pludselig meeeget bedre at løbe agility! :lol: Men vi har nogle steder hvor vi lige skal ha' fat igen - at blive på felterne, ikke bare stoppe op, og så skal slalommen ha' en ordentlig omgang. Han ta'r sin slalom, men vi skal kigge på de helt svære indgang, og så er jeg altså nødt til at kunne løbe foran ham i slalommen. Jeg skal simpelthen køre DVD 2 af 2x2, det har jeg ikke gjort med ham. Og så har han aldrig rigtig fanget det der med at ta' et spring bagfra hvor jeg står sådan at han skal springe mod mig, hvis det er forståeligt? Den skal vi også lige ha' kigget på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...