Hop til indhold

Agilitytræning 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

18 minutter siden, korvis skrev:

 Aaaarghhh...!!! Har lige været ude i haven for at terpe felt med Terkel. Min vippe er gået i stykker, så der er kun balancen tilbage. Jeg kampsveder nu...

Jeg startede nærmest helt fra babystadie, kun 2o2o-positionen, med musemåtte und alles. Det sad jo egentlig fint, og efter nogle få gange kunne jeg fjerne musemåtten. Byggede stille og roligt op, og endte med at kunne komme fræsende forbi ham med dinglende legetøj i hånden, jeg kunne holde godbidder frem og prøve at trække ham af feltet med dem - han blev bare stående! Dygtig hvalp! Og jeg vidste vel at han ét eller andet sted er klar over hvad han skal.

Vi holdt en lille pause, tog et par slalommer, holdt en lille pause igen - og så prøvede vi balancen igen. Jeg skruede selvfølgelig gevaldigt ned for udfordringerne, men fandeme om ikke Terkel havde glemt aaaalt om det felt allerede!!! :damn: Han løb lige så fint ned til feltet, og løb bare videre. 3-4 forsøg mere, og så huskede han igen, og jeg kunne igen udfordre alt det jeg ville. Hvorfor er Terkel så DUM til at huske??? Det dur jo ikke at han "egentlig godt kan", men først husker det i 7. forsøg!!!

Er godt nok træt af at jeg ikke helt ved hvordan min økonomi ser ud i den nærmeste fremtid, pga bilen, ellers havde jeg sendt min vippe til reparation omgående. Har en fornemmelse af at balancen er langt sværere for ham, da den er så lang. Længere end hans hukommelse, åbenbart...

hvordan har du trænet det oprindeligt?  kan du tage nedgangsfeltet af og lægge det på et par dæk eller lignende, så han ikke skal hele vejen over den? 

Link til indlæg
Del på andre sites

Har shapet det på nedgangsbrættet. Kompletterede med musemåtte på et tidspunkt, hvor han manglede fremaddriften, så det var sådan set ikke så meget for positionens skyld... Og jeg startede med kun nedgangen nu også, ikke på jorden dog. Backchainede hele nedgangen og satte så hele balancen på. Og det fungerede jo. Men efter en lille pause havde han glemt det igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men for helvede altså... Det er som om han slet ikke har nogen hukommelse! Jeg håber at det bare er "en periode", ellers bli'r jeg sgu lidt træt i masken... Men han er jo kommet ret fint igennem de andre "perioder" vi har haft, så mon ikke. Lige nu er bliv-på-felterne vores store problem, ellers er der ikke noget der er sådan helt vildt krise-agtigt. Selv slalommen kommer stille og roligt, selv om jeg stadig ikke kan presse ham så er han begyndt at ikke være så obs på mig i slalommen. Handling og de andre forhindringer går sådan set fint. Posen har han aldrig set, den håber jeg at vi kan kigge på i morgen - det bli'r spændende!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, korvis skrev:

Ja, I er heldige!!! Der er nogle dommere her i landet som er holdt op med at bruge den, men den er ikke afskaffet. Tror dog det kommer på et tidspunkt...

herovre SKULLE den jo indgå i champ klasser, ligesom alle 3 feltforhindringer skal, så de var nødt til at afskaffe den for at den ikke skulle dukke op i champ, selvom alle andre klasser ikke behøvede at have den.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, PinPoynter skrev:

herovre SKULLE den jo indgå i champ klasser, ligesom alle 3 feltforhindringer skal, så de var nødt til at afskaffe den for at den ikke skulle dukke op i champ, selvom alle andre klasser ikke behøvede at have den.

Aaahh, ja det er jo lidt anderledes end her! Godt for jer. Her må vi jo vente på at nogen synes at den dels ikke rigtig fylder nogen funktion, dels faktisk er lidt farlig hvis ikke man ta'r en hel masse hensyn til hvordan og hvorledes... :roll: Der er allerede en del palaver omkring de nye FCI-regler, hvor der vistnok står at den IKKE må fastgøres..!

Link til indlæg
Del på andre sites

7 minutter siden, korvis skrev:

Aaahh, ja det er jo lidt anderledes end her! Godt for jer. Her må vi jo vente på at nogen synes at den dels ikke rigtig fylder nogen funktion, dels faktisk er lidt farlig hvis ikke man ta'r en hel masse hensyn til hvordan og hvorledes... :roll: Der er allerede en del palaver omkring de nye FCI-regler, hvor der vistnok står at den IKKE må fastgøres..!

åhh gud.  Ja, det har vist heller ikke været helt smertefrit at få det igennem herovre, der er heldigvis nogle der brænder for vores hundes sikkerhed, som klør på med den slags. Det gør ikke den store forskel for Dex, han fornuftig, og løber ikke hurtigere end at hjernen altid er med. 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, PinPoynter skrev:

åhh gud.  Ja, det har vist heller ikke været helt smertefrit at få det igennem herovre, der er heldigvis nogle der brænder for vores hundes sikkerhed, som klør på med den slags. Det gør ikke den store forskel for Dex, han fornuftig, og løber ikke hurtigere end at hjernen altid er med. 

Ingen af mine har heller haft poseskader - endnu. Iso er jo meget uforsigtig, og Terkel kan godt være ret kluntet, så jeg vil da kun være glad hvis den forsvandt her også... Lige nu er jeg mest spændt på om Terkel overhoved vil gå ind i den! Han nægtede jo den sorte tunnel i Ringsted, så lad os se hvad der sker... :roll:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men..... Vi er nok nød til at melde os ind i denne tråd også.

Hvor pokker finder man en god træner i acceptabel kørselsafstand fra Herning?
Jeg har ikke "råd" til semi-gode trænere, for jeg bliver nød til at være sindssygt skarp i min handling og har ikke en nødbremse - Jeg kan ikke bare råbe efter min hund, hvis jeg har sendt ham i en forkert retning og kalde ham af et spring/tunnel.
Så jeg er nød til at gøre det rigtigt hver gang og blive pisse dygtig og dertil har jeg brug for hjælp ;) 

Har samtidig heller ikke tid til at stå på venteliste et år, da Yoda er fyldt 5 i går, så det dur jo ikke han bliver for gammel inden vi kommer i gang.

Så hvor pokker skal jeg lede efter en god træner???

Og online kurser? Starter med One Mind Dog, andet?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

4 minutter siden, Labfan skrev:

http://www.dch-herning.dk/

Har en kæmpe agilityafdeling med mange rigtig gode trænere, der selv er aktive til stævner året rundt.

 

Ja, har også håbet at komme på hold - men med 19 på venteliste ud over dem der har fået plads på holdet med start 1/9 sååeeee mistænker jeg Yoda bliver temmelig gammel inden vi kommer i gang ;)

Så den nemmeste vej ind der er at kunne starte min. På øvet niveau og det kræver jo så igen et sted at træne :P

Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, Miss_M skrev:

Nå men..... Vi er nok nød til at melde os ind i denne tråd også.

Hvor pokker finder man en god træner i acceptabel kørselsafstand fra Herning?
Jeg har ikke "råd" til semi-gode trænere, for jeg bliver nød til at være sindssygt skarp i min handling og har ikke en nødbremse - Jeg kan ikke bare råbe efter min hund, hvis jeg har sendt ham i en forkert retning og kalde ham af et spring/tunnel.
Så jeg er nød til at gøre det rigtigt hver gang og blive pisse dygtig og dertil har jeg brug for hjælp ;) 

Har samtidig heller ikke tid til at stå på venteliste et år, da Yoda er fyldt 5 i går, så det dur jo ikke han bliver for gammel inden vi kommer i gang.

Så hvor pokker skal jeg lede efter en god træner???

Og online kurser? Starter med One Mind Dog, andet?

Velkommen i tråden!

Ville også sige DcH Herning, men med venteliste kan jeg se problemet. På den anden side - når du nu ved at Yoda bli'r døv, så ville det jo være oplagt at følge OMD's handling, og det ved jeg ikke om de gør hos DcH Herning... :vedikke: Jeg følger ikke selv OMD's online, så jeg ved ikke om det er lige til at gå til, når man er ny. Så jeg tror jeg ville kontakte en af OMD-trænerne, og høre hvad de siger? De må jo også vide hvad der er af muligheder i nærheden af dig. Prøv evt. at kontakte hende her, hun er meget inde i OMD, og er selv OMD-coach: http://channie6.wixsite.com/lazi

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, korvis skrev:

Velkommen i tråden!

Ville også sige DcH Herning, men med venteliste kan jeg se problemet. På den anden side - når du nu ved at Yoda bli'r døv, så ville det jo være oplagt at følge OMD's handling, og det ved jeg ikke om de gør hos DcH Herning... :vedikke: Jeg følger ikke selv OMD's online, så jeg ved ikke om det er lige til at gå til, når man er ny. Så jeg tror jeg ville kontakte en af OMD-trænerne, og høre hvad de siger? De må jo også vide hvad der er af muligheder i nærheden af dig. Prøv evt. at kontakte hende her, hun er meget inde i OMD, og er selv OMD-coach: http://channie6.wixsite.com/lazi

Jeg har godt haft tænkt på Channie - kan jo evt tage over og få nogle enetimer til at komme i gang på.

Synes umiddelbart det er mest trygt med OMD principperne fordi det jo netop er bygget op om at jeg ikke har det verbale redskab.

Forhindringsindlæring og basis færdigheder  tænker jeg at jeg i stort omfang godt selv kan hitte ud af via online kurser.

Men min handling er jeg nød til at have nogle øjne på fordi min krop gør noget helt andet end det min hjerne tror den gør ;)

Men man kommer selvfølgelig langt med at optage og analyser video.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, Miss_M skrev:

Jeg har godt haft tænkt på Channie - kan jo evt tage over og få nogle enetimer til at komme i gang på.

Synes umiddelbart det er mest trygt med OMD principperne fordi det jo netop er bygget op om at jeg ikke har det verbale redskab.

Forhindringsindlæring og basis færdigheder  tænker jeg at jeg i stort omfang godt selv kan hitte ud af via online kurser.

Men min handling er jeg nød til at have nogle øjne på fordi min krop gør noget helt andet end det min hjerne tror den gør

Men man kommer selvfølgelig langt med at optage og analyser video.

Ja, video er super! Jeg tror du skal ta' forhindrinsindlæringen med hos OMD. Det kan være at de har et system allerede der, jeg ved det ikke. Men sådan er det i hvert fald med en del andre skoler. Enetimer gi'r jo MASSER, i forhold til hold, så har du råd til det er det super. Jeg har jo startet Terkel ved at få enetimer en gang om måneden, og det er gået virkelig godt. Han har lært mere og bedre end hvis vi var startet på et hold, vil jeg sige. Og ikke mindst har jeg, som skulle lægge om til en totalt anderledes hund end jeg var vant til. Men kontakt Jane eller Channie, og hør om ikke de kender til en OMD-træner i Jylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, korvis skrev:

Ja, video er super! Jeg tror du skal ta' forhindrinsindlæringen med hos OMD. Det kan være at de har et system allerede der, jeg ved det ikke. Men sådan er det i hvert fald med en del andre skoler. Enetimer gi'r jo MASSER, i forhold til hold, så har du råd til det er det super. Jeg har jo startet Terkel ved at få enetimer en gang om måneden, og det er gået virkelig godt. Han har lært mere og bedre end hvis vi var startet på et hold, vil jeg sige. Og ikke mindst har jeg, som skulle lægge om til en totalt anderledes hund end jeg var vant til. Men kontakt Jane eller Channie, og hør om ikke de kender til en OMD-træner i Jylland.

 

Ja, det var det jeg tænkte, at have online delen til rigtig meget af det basis med forhindringer og hvad der ellers måtte være.

Vil prøve at tage fat i Channie og høre om hun kender nogen. Det er trods alt en smule pebret hvis jeg skal afsted engang i måneden. ;)

Men må lige forhøre mig lidt rundt omkring. Har blandt andet kontakt med Sanne - hun kan helt sikkert godt få sat lidt skik på flyvske arme og ben!!

1 time siden, PinPoynter skrev:

Jeg vil også altid sige enetimer før hold! Synes det er sjovt at træne på hold, men kan bedst lide at hunden allerede kan jobbet inden den bliver smidt ind og skal arbejde med distration af en grad som agilityhold kan være. 

 

Tænker jeg godt kan lide tanken om virkelig at have tid til at møde med MIG!

Yoda er jo vant til lidt af hvert og er total kold over for miljø påvirkninger - også som døv, heldigvis. Måske endda mere cool fordi han ikke kan høre den hysteriske gøen fra andre hunde!

Så for hans vedkommende er det ret ligegyldigt - mit hoved tilgengæld vil nok have godt af det kun er mig der er fokus på og jeg ikke skal koncentrere mig om at der er andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Miss_M skrev:

Nå men..... Vi er nok nød til at melde os ind i denne tråd også.

Hvor pokker finder man en god træner i acceptabel kørselsafstand fra Herning?
Jeg har ikke "råd" til semi-gode trænere, for jeg bliver nød til at være sindssygt skarp i min handling og har ikke en nødbremse - Jeg kan ikke bare råbe efter min hund, hvis jeg har sendt ham i en forkert retning og kalde ham af et spring/tunnel.
Så jeg er nød til at gøre det rigtigt hver gang og blive pisse dygtig og dertil har jeg brug for hjælp ;) 

Har samtidig heller ikke tid til at stå på venteliste et år, da Yoda er fyldt 5 i går, så det dur jo ikke han bliver for gammel inden vi kommer i gang.

Så hvor pokker skal jeg lede efter en god træner???

Og online kurser? Starter med One Mind Dog, andet?

Jeg kan klart anbefale både Jane og Channie - Jeg har været på kursus med begge, og er desuden lige startet med enetimer hos Channie. Jane og Channie er de eneste OMD trænere i Danmark, men ja, måske de kender nogle som underviser ud fra nogenlunde samme principper? 

En enetime 1-2 gange om måneden vil bestemt være penge godt givet ud fremfor holdtræning. Specielt med de ekstra hensyn der skal tages i forhold til Yoda. Jeg tænker at det bestemt ikke er hvem som helst som er kompetent nok til det. 

Men det bliver rigtig spændende at se hvordan det kommer til at gå jer. Agility er i hvert fald piv sjovt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Miss_M skrev:

 

Ja, det var det jeg tænkte, at have online delen til rigtig meget af det basis med forhindringer og hvad der ellers måtte være.

Vil prøve at tage fat i Channie og høre om hun kender nogen. Det er trods alt en smule pebret hvis jeg skal afsted engang i måneden. ;)

Men må lige forhøre mig lidt rundt omkring. Har blandt andet kontakt med Sanne - hun kan helt sikkert godt få sat lidt skik på flyvske arme og ben!!

 

Tænker jeg godt kan lide tanken om virkelig at have tid til at møde med MIG!

Yoda er jo vant til lidt af hvert og er total kold over for miljø påvirkninger - også som døv, heldigvis. Måske endda mere cool fordi han ikke kan høre den hysteriske gøen fra andre hunde!

Så for hans vedkommende er det ret ligegyldigt - mit hoved tilgengæld vil nok have godt af det kun er mig der er fokus på og jeg ikke skal koncentrere mig om at der er andre.

Jeg tænker at det nok er en god idé at i hvert fald få en snak med Jane eller Channie, før du går i gang med noget selv, eller kontakter andre. Der findes jo nogle ret forskellige handlingsskoler, og nogle egner sig måske mindre godt, både ift. døv hund og ift. hvis du vil bruge OMD senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, korvis skrev:

Jeg tænker at det nok er en god idé at i hvert fald få en snak med Jane eller Channie, før du går i gang med noget selv, eller kontakter andre. Der findes jo nogle ret forskellige handlingsskoler, og nogle egner sig måske mindre godt, både ift. døv hund og ift. hvis du vil bruge OMD senere.

Det tror jeg du har ret i.
Men tænker det er fint at få hjælp af Sanne til nogle af de basale ting i indlæring af slalom osv. Tænker hun er helt med på hvor jeg skal være placeret.
Men prøver lige at skrive til Channie og høre hvad hun siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, jeg har også løbet agility i dag, sådan lidt i hvert fald :mrgreen: Drengene og jeg var en tur over ved Linda i dag, og Smokey er jo en lidt blank type på mange punkter, når det kommer til træning/indlæring (eller, jeg har i hvert fald ikke fundet de vise sten til at trænge igennem til ham endnu :engel: ), men, han skulle jo have løbet lidt agility da han var helt ung og Linda hun har en håndfuld AG spring og et par tunneler, så vi prøvede lige at sætte lidt op, og dét kunne han squ godt den lille blanke, selvom jeg tror at det er nogle år siden han har prøvet det sidst, så hyggeligt :lun: 

Jeg kommer ikke til at gå til AG træning med ham, af flere årsager, men han kommer da i hvert fald nok med over til Linda og fjolle lidt rundt med et par spring og tunneler igen, engang i mellem, bare for hyggens skyld :-D 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

22 timer siden, Miss_M skrev:

Jeg har godt haft tænkt på Channie - kan jo evt tage over og få nogle enetimer til at komme i gang på.

Synes umiddelbart det er mest trygt med OMD principperne fordi det jo netop er bygget op om at jeg ikke har det verbale redskab.

Forhindringsindlæring og basis færdigheder  tænker jeg at jeg i stort omfang godt selv kan hitte ud af via online kurser.

Men min handling er jeg nød til at have nogle øjne på fordi min krop gør noget helt andet end det min hjerne tror den gør

Men man kommer selvfølgelig langt med at optage og analyser video.

Hvis du vil dele enetimer er jeg klar!

Simba og jeg melder os også i tråden. Vi er lige starter og han er selvfølgelig megagod og alt kører for os...eller han synes ihvertfald det er ret sjovt, der er jo en hel del belønninger at hente har til at starte med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...