Hop til indhold

Sikke et chok


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Aslan lå og sov i nat ved siden af mig. Pludselig fløj han op og skreg og kastede sig rundt efter sin mave/bagpart. Jeg stod naturligvis op, tjekkede ham - intet at se. Min mand var inde og google mavedrejning osv. Nogle sekunder senere var han rolig og vi var lidt ude med ham. Han legede i sneen. Han er helt normal i dag også.

 

Hvad pokker mon det var? Mareridt?:vedikke:

 

Har snakket med dyrlægen. Vi holder øje, men vil lige høre. Har andre nogensinde oplevet en hund få kramper fx pga sne og fysisk arbejde? Jeg overvejer selv om det kan have været det....

 

Her er han i dag. helt frisk. Men sikke da et chok!

 

sneløve.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det lyder mystisk - men et bud kunne være anal kirtlerne? Eller at der sidder noget indetørret bæ i hårerne omkring numsehullet.

 

Det kunne også være som du selv er inde på - at han har haft et mareridt.

 

Min Oscar kan godt opføre sig lidt i den retning. At han pludselig farer op piver eller knurre eller små gør, og prøver at tage sig til bagdelen. Så plejer det at være tiden til et check bagi. Enten skal han lige vaskes bagi - Oscar har lidt lange hår omkring rumpehullet eller også er det anal kirtlerne som lige skal kigges efter. Oscar har det med at blive hudløs bagi - ikke fordi han har dårlig mave - han skal bare vaskes engang i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ser fin ud i kirtlerne, men jeg vil lige lade det tjekke. Ja det var et kæmpe chok, også fordi hunden væltede og smed sig på den ene side og hele kroppen rystede.... MEN desværre har Aslan jo en bagage, og derfor kan han vise den skrækadfærd ind imellem stadig så jeg sad der med en hund, som jeg ikke kunne undersøge, fordi han panikkede og derfor rystede osv osv. Vi håber han med tiden glemmer og kommer sig helt, men den slags her besværliggør at se om det var en mavedrejning eller hvad det var, så det så voldsomt ud, men mest har nok været en psykisk reaktion, fordi han blev bange

 

I dag har han fået klippet klør - der gik det fint i starten, men da han blev lidt utryg undervejs, begyndte han også at pibe ved hver klo... Da vi tog ham end fra bordet, løb og dansede ham og legede... Så muligvis har det her simpelthen været en psykisk respons på et chok, måske en drøm

 

Vi holder øje med ham :) Han virker helt tiptop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den lille får ind imellem kramper i bagben/bagdel. Her kaster hun sig også meget pludseligt rundt og piber/skriger. Ret voldsomt men kortvarig.

 

Hun er blevet rettet ved kio som ikke fandt noget i skelettet men voldsomt spændte muskler i lænd og inderside af bagben. Hun får nu fast massage og det hjælper.

 

Kommer dog stadig ind imellem efter hårdt fysisk arbejde.

 

God bedring med drengen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den lille får ind imellem kramper i bagben/bagdel. Her kaster hun sig også meget pludseligt rundt og piber/skriger. Ret voldsomt men kortvarig.

 

Hun er blevet rettet ved kio som ikke fandt noget i skelettet men voldsomt spændte muskler i lænd og inderside af bagben. Hun får nu fast massage og det hjælper.

 

Kommer dog stadig ind imellem efter hårdt fysisk arbejde.

 

God bedring med drengen :-D

 

Jeg tænker nemlig, at han jo tit er anspændt. Han er sådan en rystehund. Klar. Intens. Hele hunden kan ryste af intensitet. Lidt som en setter, hvis man kender den adfærd. Jeg plejer at sige, at det er en ferrari i tomgang, hvis nogle spørger. Andre gange fx ved høje lyde kan han også overvældes og ryste. Begge dele tænker jeg er hårdt ved muskulaturen og kan give den reaktion du nævner her.

 

I går havde han løbet i sne i terræn i en time. Så det giver god mening

 

Jeg vil tage fat i Hembo :)

Og så suser vi lige ud og får tjekket de kirtler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Zaro (Groenendael, 9 mdr.) lå for nyligt og sov og pludselig for han op og peb som en stukket gris og løftede det ene forben :shock: Jeg røg ud af sofaen og trøstede ham som det første og kiggede lidt på benet og efter kort tid var det forbi og han gik fuldstændig upåvirket rundt og der har intet været siden. Jeg tænker at han har ligget forkert med benet så der er blevet lukket af for blodomløbet (lige som når vores ben sover). Det kan måske have været det samme med din? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...