Hop til indhold

Westie hanhunde Nico


johannes12345
 Share

Recommended Posts

Vores hanhund har fået den idé at det er godt at tisse på vores vasketøjskurv. Den dufter sikkert godt i en lille hunds næse.Han besørger også hvis han kan nå det, inden vi finder frem til ham. Vi lukker nu døren ind til vaskerummet, men bliver døren glemt, kan vi være sikker på at der ligger en hilsen. Hvad kan vi gøre med problemet.

ps.

Det er ikke sådan at han ikke bliver luftet, fordi det gør han.

 

venlig hilsen

johannes

Link til indlæg
Del på andre sites

Gætter på det er en yngre hund?

 

I får vasket kurven I rodalon og så bliver i bedre til at han ikke kan komme derind i en lang periode.

 

Om nødvendigt sætter i vasketøj op på et bord, sætter låge i døren eller andet der forhindre adfærden

 

Hvis jeg har ret i at han er ung, så vil det nemlig sandsynligvis gå over når hormonerne falder til ro. Så fremt han ikke bliver ved at kunne øve sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gætter på det er en yngre hund?

 

I får vasket kurven I rodalon og så bliver i bedre til at han ikke kan komme derind i en lang periode.

 

Om nødvendigt sætter i vasketøj op på et bord, sætter låge i døren eller andet der forhindre adfærden

 

Hvis jeg har ret i at han er ung, så vil det nemlig sandsynligvis gå over når hormonerne falder til ro. Så fremt han ikke bliver ved at kunne øve sig.

 

Hvad Luna sagde er et virkelig godt råd.

 

Jeg vil tilføje at fanger du ham i det så løft ham øjeblikkelig uden for. Hvis han så gør sig færdig uden for, så ros ham til skyerne bagefter.

Og... det hjælper intet at komme 5 min efter og så skælde hunden ud.. det forstår den Ingen ting af

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, det kunne være rart at få en alder på Nico. Der kan være forskellige løsningsforslag alt efter hvilken alder han har. Hvis han er en hvalp, har han måske ikke helt renlig endnu, hvis han er unghund kan det skyldes hormoner (i hvert fald at han markerer indenfor) og hvis han er en ældre hund, skal der måske kigges på en fysisk årsag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, han har ikke været helt renlig, men det er ikke hans skyld alt sammen. Vi er jo væk på job og han kan jo blive trængende inden vi kommer hjem. Såå..

 

venlig hilsen

 

Johannes12345

Så tænker jeg umiddelbart, at det kan skyldes, at han ikke helt er med på, at det skal foregå udenfor. Sådan et problem løses kun ved at træne det igen, altså ved at rose til skyerne, når han gør det udenfor og ignorere det, når det sker indenfor samt prøve at sørge for, at han kommer ud ofte i løbet af dagen, så han slet ikke får mulighed for at gøre noget indenfor.

En voksen, rask hund burde også kunne holde sig en arbejdsdag medmindre vi taler virkelig lang alenehjemme tid, så mit bedste bud må være, at han bare ikke helt har lært det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...