Hop til indhold

gulve


jensen
 Share

Recommended Posts

Jeg synes min træparket gulve ser lidt for slidte og hærgede ud- og mest af hundeslid

samtidig er de også for glatte synes jeg.

 

Så nu overvejer jeg nye gulve i hele stueetagen

 

Er der nogen her som har gode erfaringer med slidstærke- helst træ/planke gulve som tåler glade livlige hundepoter, snavs og at vi virkelig bruger huset (der tages ikke mange hensyn og der er mange der kommer ind og ud af døren hver dag) - ikke noget med sorte gangstier og at man skal ned på alle 4 for at holde gulvet rent.

OG et gulv som ikke er glat.

vinyl laminat etc vil jeg ikke have og helst heller ikke klinker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes min træparket gulve ser lidt for slidte og hærgede ud- og mest af hundeslid

samtidig er de også for glatte synes jeg.

 

Så nu overvejer jeg nye gulve i hele stueetagen

 

Er der nogen her som har gode erfaringer med slidstærke- helst træ/planke gulve som tåler glade livlige hundepoter, snavs og at vi virkelig bruger huset (der tages ikke mange hensyn og der er mange der kommer ind og ud af døren hver dag) - ikke noget med sorte gangstier og at man skal ned på alle 4 for at holde gulvet rent.

OG et gulv som ikke er glat.

vinyl laminat etc vil jeg ikke have og helst heller ikke klinker.

 

Råtræ er ikke lakeret men behandlet kemisk. Så ingen glat lak. . .. men de bliver slidt med tiden.

Jeg kan ikke se nogen lak behandlet gulve undgå at være glatte.

Hvad med planke gulv? I rå træ der er behandlet? Det har en lidt ru overflade....

 

De eneste trægulv jeg kender der ikke som sådan bliver slidte alt for let over tid. Er de skibs lakeret i flere lag... men selv de med tiden skal genlakeres med tiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har oliebehandlet egetræ, det har vi ikke fortrudt, vi har i perioder ret mange hunde i huset og det er overhovedet ikke at se, gulvet bliver vasket med oliesæbe ca hver 14 dag, skidt er ikke at se og spildte ting er nemt at tørre op;) gulvet er ikke gladt overhovedet, et super godt gulv som ikke var billigt, men til gengæld kommer det til at holde i rigtig mange år;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har oliebehandlet egetræ, det har vi ikke fortrudt, vi har i perioder ret mange hunde i huset og det er overhovedet ikke at se, gulvet bliver vasket med oliesæbe ca hver 14 dag, skidt er ikke at se og spildte ting er nemt at tørre op;) gulvet er ikke gladt overhovedet, et super godt gulv som ikke var billigt, men til gengæld kommer det til at holde i rigtig mange år;)

 

lyder godt- Jeg kan rigtig godt lide egegulve......................skal de ikke slibes og er det nemt at vaske dem? Havde engang ludbehandlede gulve og der kunne man se hvor man gik mest- en slags sort sti som næsten var umulig at skure ren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er super nemt at holde, når bare man husker at bruge oliesæbe, jeg bruger det fra Faxe, det dur ikke at vaske gulvene i alm sæbe, så suger de skidt til sig, sæben lægger sig som et fint lag så intet trænger ned i gulvet, vores bliver vasket med alm moppe, vi har aldrig skuret eller slebet, gulvet er 3 år nu og der er ingen pletter overhovedet;)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...