Hop til indhold

Hvordan teste en hunds syn?


Trei
 Share

Recommended Posts

Min kæreste mener at Ozzie ser lidt dårligere end før i tiden. Eftersom hun er en ældre hund giver det jo fint mening, men jeg har svært ved helt at følge kæresten. Jeg er enig så langt at Ozzie ser en smule dårligere, når det er mørkt, men ellers synes jeg at hun virker til at se aldeles glimrende, faktisk er jeg ret imponeret over hende (hun er 11½).

 

Da hun er skrækslagen for dyrlægen (og der i øvrigt ingen problemer er), så vil jeg ikke udsætte hende for et dyrlægekig bare fordi. Men hvis nogen har nogle gode fifs til hvordan vi kan teste Ozzies syn, så vil jeg blive rigtig glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor præcist mener kæresten at Ozzie ikke ser så godt? Hun går vel ikke og får skrammer eller render ind i ting, for så ville det jo være åbenlyst.

 

Du kan jo prøve at stå bag hende eller stå overskrævs over hende og lade et stykke papir falde foran hende, både lige frem og lidt ud til siderne, og se om hun ser det. Det skal være noget der ikke larmer/falder tungt, og noget der ikke rigtig lugter af noget, så jeg ville nok bare tage og rive en strimmel af et ark kopipapir.

 

Du kan også prøve at stå udenfor den åbne dør i det rum hvor hun er, og når hun ikke kigger direkte på døråbningen men heller ikke kigger helt væk, så lige hurtigt række armen ind og vinke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine ser dårligere i mørke. Det er jo helt normalt for ældre hunde. Ting der sker langt væk har de også sværere ved at se.

 

Og så kan Sheila ikke længere se godbidder der kastes til hende. I hvert fald ikke de små.

 

Men hun har et super syn for en så gammel hund stadigvæk. Faktisk stadig bedre end mysla, der altid virker til at have været nærsynet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...