Hop til indhold

Svær HD og slidgigt


Eva
 Share

Recommended Posts

Åh, hvor er det bare en rædsom og svær situation, Eva. Jeg HÅBER, morfinen virker.

 

Selv har jeg jo Lina med gigt (ikke voldsomt) og spondylose. Jeg lader hende selv styre farten på ture. Nogle dage lunter hun. Andre dage (de fleste) lunter hun lidt OG tager sig nogle spurteture og legeture med Fie på marken - op ad bakke og ned ad bakke. Jeg kan da godt tænke på, om det mon er godt for hende, men det er livskvalitet, og så må hun holde, så længe hun kan. Forskellen på hende og Gustav er så selvfølgelig, at Linas skavanker er kommet i en sen alder. Hun var ni, da gigten og spondylosen blev konstateret og er nu et par uger fra at være 11.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I har glatte laminatgulve vil jeg anbefale nogle skridsikre sokker til ham. Det belaster i forvejen dårlige ben og hofter rigtigt meget, at skal finde fodfæste på et glat gulv.

Vores gamle gigtplagede hund havde sit Back-on-track dækken på det meste af tiden og sov også med det på om natten og vi kunne sagtens se, at det hjalp ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I har glatte laminatgulve vil jeg anbefale nogle skridsikre sokker til ham. Det belaster i forvejen dårlige ben og hofter rigtigt meget, at skal finde fodfæste på et glat gulv.

Vores gamle gigtplagede hund havde sit Back-on-track dækken på det meste af tiden og sov også med det på om natten og vi kunne sagtens se, at det hjalp ham.

 

Godt tip! De glatte trægulve er dækket af væg-til-væg-tæppe. Ikke lige min favorit, men hvad gør man ikke for vovse.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har fået ny hund! Eller næsten, i hvert fald...

 

Efter knap 5 uger på morfin er Gustav livet gevaldigt op! Jeg har gennem de 5 uger gradvist forlænget vores gåture, og i denne uge har Gustav for første gang i år klaret mere end 4 kilometer i et fornuftigt tempo uden at vralte på grund af smerter.

 

Forleden lod han sig oven i købet lokke til at lege tagfat på stranden, og han hopper rundt på ting som en anden bjergged :lun:

 

image.jpg

image.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...