Hop til indhold

Hvad er det her for nogle folk?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

  • Svar 263
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg købte for knap 10 år siden en hvalp fra den omtalte opdrætter. Jeg oplevede ikke at min hvalp var nemmere at gøre renlig fordi hun var vokset op på græs... De voksne hunde jeg så hos opdrætteren var søde og imødekommende. Jeg så dog aldrig tæven sammen med hvalpene, hvilket jeg syntes var mærkeligt. Jeg fik en lidt kompliceret hvalp der var meget bange for fremmede mennesker og hunde. Jeg ved ikke hvordan de andre fra kuldet var. Prøvede igennem opdrætteren at få kontakt til de andre hvalpekøbere men hun havde ingen oplysninger på dem hun havde solgt til...

Idag kunne jeg ikke finde på at købe en hund som var vokset op i et hundehus på en fold, men dengang vidste jeg ikke bedre. Jeg ville rigtig gerne have en hund som jeg kunne træne med og det må man sige at jeg fik. Hun kan nu som voksen stadig ikke lide fremmede hunde men er dog glad for de fleste mennesker.

l

 

Interessant, kunne være interessant at have en debat blanding kontra raceren uden udgangspunkt i en bestemt opdrætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Også kan man overveje hvordan hun definere at man er venner med hunden.

Når Jackie var ligeglad/reserveret (kom an på mennesket) sad hun et par m fra dem eller i sin seng, så efter et par gange sad hun på deres føder og var ved at tabe halen når de kom. Det sidste kaldte jeg venner.

Og selv om hun var mad glad, så skulle det være meget god mad for hun tog uden acept fra mig.

 

Lyder på mig som om Lolle er selektiv i hvem hun vil omgås hvem somhelst, men det ikke til at vide for os.

Jeg synes ærlig talt at du og PBC er særdeles kreative i jeres tankegang, for at få denne tæve til at fremstå som en hund med et godt temperament. Jeg har også selv haft en reserveret hund, der kunne vride sig i afsky hvis fremmede ved et tilfælde kom så tæt på hende, at de kom til at røre ved hende. Men hvis hun havde haft små hvalpe er jeg da 100% sikker på at hun aldrig havde forladt dem, hvis der kom nogen i nærheden.

 

Når man som hvalpekøber sætter sig ved hvalpekassen og hvalpene kun er 3 uger gamle (det er hvor folk kan begynde at komme på besøg) er det da unormalt at tæven vælger at "ikke gide" én. Om ikke andet bør hun i hvert fald "gide" hendes hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det gør det og selv kan jeg ikke henvise til en lokalafdeling, når jeg bliver spurgt, for der er store forskelle.

Jeg har været kredsinstruktør for en del år siden og der var stor forskel på tilgangen til træning og hund i det hele taget hos trænerne og jeg har ikke grund til at tro, at dette har ændret sig.

For få år siden var jeg booket til at holde kursus for konsulenterne og der oplevede jeg desværre, at en del af disse konsulenter var mødt op til efteruddannelse fordi de skulle og ikke af ægte interesse. De vidste bedre også selvom jeg dokumenterede stoffet med henvisninger etc.

Da jeg efterfølgende talte med kursuslederen om niveauet og mgl. krav til konsulenterne fik jeg det sædvanlige svar: Man kan ikke stille krav til frivillig arbejdskraft. Det mener jeg nu godt man kan og jeg er enig med Kim i den del af hans klage over foreningen.

 

Det ER stor forskel fra afdeling til afdeling og også for stor efter min mening, men at skære alle over en kam er ikke rimeligt.

 

Enig man kan sagtens stille krav til frivillige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ærlig talt at du og PBC er særdeles kreative i jeres tankegang, for at få denne tæve til at fremstå som en hund med et godt temperament. Jeg har også selv haft en reserveret hund, der kunne vride sig i afsky hvis fremmede ved et tilfælde kom så tæt på hende, at de kom til at røre ved hende. Men hvis hun havde haft små hvalpe er jeg da 100% sikker på at hun aldrig havde forladt dem, hvis der kom nogen i nærheden.

 

Når man som hvalpekøber sætter sig ved hvalpekassen og hvalpene kun er 3 uger gamle (det er hvor folk kan begynde at komme på besøg) er det da unormalt at tæven vælger at "ikke gide" én. Om ikke andet bør hun i hvert fald "gide" hendes hvalpe.

 

Enig hun bør gide sine hvalpe

 

Og jeg sætter bare den anden mulighed op, når nu så mange virker sikre på hun er angst, uden at have faktuel viden om hende.

vi kan ikke være sikre på noget.

hun kan være angst og uegnet til avl, ja. Men ligeså vel være en ganske fin hund.

jeg nægter at dømme (positiv eller negativ) uden at vide mere

 

Jeg tænker bare når vi her kan forstår ord forskelligt, så vi nød til at kende hendes definition, før vi kan bruge ordene til at bedømme ordentligt.

Så igen har nogen her skrevet eller ringet og spurgt opdrætter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig hun bør gide sine hvalpe

 

Og jeg sætter bare den anden mulighed op, når nu så mange virker sikre på hun er angst, uden at have faktuel viden om hende.

vi kan ikke være sikre på noget.

hun kan være angst og uegnet til avl, ja. Men ligeså vel være en ganske fin hund.

jeg nægter at dømme (positiv eller negativ) uden at vide mere

 

Jeg tænker bare når vi her kan forstår ord forskelligt, så vi nød til at kende hendes definition, før vi kan bruge ordene til at bedømme ordentligt.

Så igen har nogen her skrevet eller ringet og spurgt opdrætter?

 

Jeg mangler stadig link til en DKK opdrætter der ikke viser sine hundes sundhedsresultater:vedikke:

 

Eller er det ok for nogen at komme med "udokumenterede påstande" og ikke for andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler stadig link til en DKK opdrætter der ikke viser sine hundes sundhedsresultater:vedikke:

 

Eller er det ok for nogen at komme med "udokumenterede påstande" og ikke for andre?

 

Min erfaring fra der jeg ledte efter hund både denne gang og sidste gang

jo jeg kunne sikkert se dem hvis jeg selv var medlem af dkk, men det er jeg ikke.

 

Jeg er forvirret ovr hvor jeg har sagt at erfaring ikke talte, det Hvad jeg har fast holdt hele tiden, at ens erfaring tæller, alles erfaring, og en erfaring r ikke forkert fordi andre har oplevet andet.

 

Og af 3 grunde vil og kan jeg ikke give dig link.

1) det noget jeg så for måneder siden, altså jeg har ikke linen

2) jeg kan ikke kopier link på min tablet uden det går galt

3) jeg vil ikke hænge dem ud, for selv om jeg gerne ser oplysningerne postet på nettet, så ser jeg intet problem i at de fås på forspørgsel. Og det fik jeg når jeg ringede.

 

Hvis andres erfaring og oplevelse ikke tæller for dig, så lad vær med at tælle min.

hos mig tæller det.

 

Er det muligt at disse opdrætter havde oplysningerne et sted på siden, ja, men så var de ikke nemme at finde.

andre var primært på FB, og havde måske derfor ikke oplysningerne så de var til at finde.

jeg ved det ikke. jeg ved, at over halvdelen fandt jeg ikke oplysningerne på de enkelte hunde, og omkring 1/4 fandt jeg intet om hvilke test de gennemførte (men formoder de Selvfølglig fulgte krav fra foreningen)

 

Edit

Også citere du noget hvor jeg intet siger om dkk opdrætter ikke poster oplysningerne

Men en post hvor jeg siger 1 ord kan forståes på mange måder

mystisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ærlig talt at du og PBC er særdeles kreative i jeres tankegang, for at få denne tæve til at fremstå som en hund med et godt temperament. Jeg har også selv haft en reserveret hund, der kunne vride sig i afsky hvis fremmede ved et tilfælde kom så tæt på hende, at de kom til at røre ved hende. Men hvis hun havde haft små hvalpe er jeg da 100% sikker på at hun aldrig havde forladt dem, hvis der kom nogen i nærheden.

 

Når man som hvalpekøber sætter sig ved hvalpekassen og hvalpene kun er 3 uger gamle (det er hvor folk kan begynde at komme på besøg) er det da unormalt at tæven vælger at "ikke gide" én. Om ikke andet bør hun i hvert fald "gide" hendes hvalpe.

 

Enig! jeg besøgte en opdrætter med en reserveret tæve. Hun ville heller ikke snakkes med. Hun var dog lige i nærheden af os hun ville bare ikke nusses af fremmede, og udover det var det en super dygtig opdrætter og faren til hvalpene var sådan en lækker kælepotte. Selvom moderen var reserveret så var hun der når vi hilste på hvalpene, og der kunne vi sagtens nusse både hende og hvalpe uden problemer så der ville jeg ikke være bekymret. Men en tæve som man ikke ser sammen med hvalpene... Det ville godt nok få alarmklokkerne til at ringe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler stadig link til en DKK opdrætter der ikke viser sine hundes sundhedsresultater:vedikke:

 

Eller er det ok for nogen at komme med "udokumenterede påstande" og ikke for andre?

 

Jeg må kigge de "forkerte" steder. For jeg har endnu ikke stødt på en DKK opdrætter der ikke har offentliggjort sundheds resultater på avlsdyr. Hverken i annoncer eller på hjemmesider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må kigge de "forkerte" steder. For jeg har endnu ikke stødt på en DKK opdrætter der ikke har offentliggjort sundheds resultater på avlsdyr. Hverken i annoncer eller på hjemmesider.

 

Kan jo også være jeg bare har vært uheldig :vedikke:

det ville da være fantastisk

for jeg syntes det rart hvis de bliver postet, uanset om man opdrætter race eller mix

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jo også være jeg bare har vært uheldig :vedikke:

det ville da være fantastisk

for jeg syntes det rart hvis de bliver postet, uanset om man opdrætter race eller mix

 

Enig... jeg så en annonce på et tidspunkt for en del år tilbage, med aussie/border blandinger. Begge forældre var tjekket for racerelaterede sygdomme og resultaterne blev offentliggjort i annoncen. Selvom det ikke ændrer min holdning til blandingsavl så var det dejligt at se at opdrætter i det mindste var opmærksom på hvilke problemer der kunne ligge bag sådan en blanding og havde forældrene tjekket, det giver i min verden også et mere seriøst indblik i opdrætter, for det fortæller mig at der nok var en dybere mening med sådan et kuld end at det bare er sjovt at lave hvalpe og tjene lidt ekstra til hjemmekontoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...