Hop til indhold

første hvalpe sele


Anettesb
 Share

Recommended Posts

de kan ikke komme ud af en ruffwear webmaster, hvis de har bare lidt talje.

Det tror jeg hellere ikke at de kan - og hvis, så skal de godt nok være dygtige.

Men det er mange penge at give for en sele til en hvalp som den hurtig vokser ud af

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det tror jeg hellere ikke at de kan - og hvis, så skal de godt nok være dygtige.

Men det er mange penge at give for en sele til en hvalp som den hurtig vokser ud af

ja! alt for mange penge.. det er for det meste heller ikke hvalpe der er så dygtige til at komme ud af udstyret, det er dem der er lidt større, og som er lidt klogere end deres ejere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad er forskellen så? Hvad gør denne så meget bedre end K9?

Jeg spørger fordi du skriver den har samme facon ... :lol:

 

Forskellen er det materiale den er lavet af - der er absolut intet der kan skade pelsen - selen er lige til at tørre af hvis den er snavset og skal dermed ikke vaskes - bare en våd klud så er den som ny. Desuden sidder den meget højere på hunden så hele skulder partiet er frit. Altså en sele med en meget lang holdbarhed lavet i noget materiale som blandt andet anvendes indefor klatresporten. Den slår langt K9 selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er OT, men har nogen her erfaring med gode seler til store hunde +40 kg? Aslans K9 er slidt, så skal hitte en ny inden længe...

 

Jeg vil ikke så gerne have halsbånd/seler og liner af nylon og lignende.

Jeg er til naturmaterialer læder.

 

Den bedste kvalitet inden for hundeudstyr er nok Kenjan.

Hvis man køber Kenjan og lige gider at give det engang læderfedt en gang om året så har man sele/snor/halsbånd for resten af livet.

Jeg har Kenjan seler og liner som er over 30 år gammel og de er stadig lige så fine og i orden.

 

Hvis jeg stadig havde stor hund og skulle have ny sele ville jeg vælge en fra Kenjan.

Jeg ville vælge en hetz sele, da det er dem, som er mest ergonomisk korrekt, hvilket er bedst for hunden hvis den trækker.

 

Men smag og behag er jo forskellig.

 

http://kenjan.dk/varegrupper/hundeartikler/hundeseler/ga-tur-seler.html?gclid=CLTo_sH-6MsCFfYV0wodMI0Lnw

 

 

Jeg har også et spørgsmål som ikke har noget at gøre med emnet. Håber at det er ok.

På oversigtsiden i overskriften for de forskellige tråde er der på nogen en gul firkant efter den der blå prik.

Hvad betyder den ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser dejlig ud

 

Er der nogen som helst mulighed for indstilling på den?

er den lige så nem at gøre ren som almindelig 3 ponti?

 

Overvejer en fra dem når han skal havde sin voksen sele og teenage sele, om lang tid

 

Ja der er indstilling om maven. Og den er ligeså nem at gøre ren som alle andre 3 ponti seler. Men den fås ikke til mindre hunde. Medium er den mindste T sele og det er den Oscar har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg så ikke enig i - har jo brugt K9 selv ;-)

 

Den er lige så let at komme ud af som K9 og den er lige så ergonomisk ukorrekt som K9.

At materialet er mere skånsom for pelsen er jeg enig i, til gengæld så er den lavet af sådan noget kunstig plastik noget, som huden ikke kan ånde igennem, så det må være mega varmt under selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er lige så let at komme ud af som K9 og den er lige så ergonomisk ukorrekt som K9.

At materialet er mere skånsom for pelsen er jeg enig i, til gengæld så er den lavet af sådan noget kunstig plastik noget, som huden ikke kan ånde igennem, så det må være mega varmt under selen.

 

Ingen af mine hunde er endnu sluppet ud af hverken K9 eller 3 ponti - til gengæld er Hurrtas seler noget bras hvad det angår. Og nej selen er IKKE lavet af plastik - det var dog noget af en påstand - den er let som ingenting - vejer næsten intet og er ret kølig selv på varme dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er lige så let at komme ud af som K9 og den er lige så ergonomisk ukorrekt som K9.

At materialet er mere skånsom for pelsen er jeg enig i, til gengæld så er den lavet af sådan noget kunstig plastik noget, som huden ikke kan ånde igennem, så det må være mega varmt under selen.

men hunde sveder ikke gennem pelsen på kroppen, så om det er læder, nylon eller plastik er nok ligemeget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er lige så let at komme ud af som K9 og den er lige så ergonomisk ukorrekt som K9.

At materialet er mere skånsom for pelsen er jeg enig i, til gengæld så er den lavet af sådan noget kunstig plastik noget, som huden ikke kan ånde igennem, så det må være mega varmt under selen.

Ved godt, at hunden ikke sveder gennem huden/pelsen, men hvis huden ikke kan ånde gennem det materiale den har på, så bliver det uhyggeligt varmt under det.

Link til indlæg
Del på andre sites

men hunde sveder ikke gennem pelsen på kroppen, så om det er læder, nylon eller plastik er nok ligemeget.

 

Ved godt at hunde ikke sveder gennem huden/pelsen. Men derfor er det ikke ligegyldig hvilke materialer man påfører dem. Hvis det er kunststof materialer, så kan huden ikke ånde igennem det og så bliver det uhyggeligt varmt inden under det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine hunde er endnu sluppet ud af hverken K9 eller 3 ponti - til gengæld er Hurrtas seler noget bras hvad det angår. Og nej selen er IKKE lavet af plastik - det var dog noget af en påstand - den er let som ingenting - vejer næsten intet og er ret kølig selv på varme dage.

 

Altså dem jeg har set og haft i hånden i butikkerne har været lavet af et eller andet kunststof - sådan noget plastiklignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså dem jeg har set og haft i hånden i butikkerne har været lavet af et eller andet kunststof - sådan noget plastiklignende.

 

Det kan vi jo så diskutere i det uendelige - men nej det er ikke plastik. Det er et materiale som i starten synes lidt stift - men efter brug former sig blødt omkring kroppen på hunden - det er nemt at rengøre - ingen hår eller pels sætter sig i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan vi jo så diskutere i det uendelige - men nej det er ikke plastik. Det er et materiale som i starten synes lidt stift - men efter brug former sig blødt omkring kroppen på hunden - det er nemt at rengøre - ingen hår eller pels sætter sig i det.

Og gnaver meget sjælent hunden (har aldrig hørt om det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...