Hop til indhold

Sur (?) over at jeg ligger i sofaen


Quitte
 Share

Recommended Posts

Selfie (dansk svensk gårdhund 12 uger) er direkte irriterende når jeg en sjælden gang ligger på sofaen. Han må ikke selv være i sofaen og lige fra dag ét af har han gøet af mig når jeg har lagt mig.

 

I dag er jeg syg og han har nok ikke fået så megen leg og stimulering som normalt. Men altså jeg vil sgu have lov til at ligge mig ☺ han gør, snapper efter mig (gør han ellers ikke normalt). Jeg irettesætter ham, afleder ham og roser ham når han gør det rigtige. Jeg prøver også at lade ham ligge på tæppet nedenfor, give ham en godbid når han er rolig og i den dur.

 

Hvad hulen er det? Og hvad gør jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

OK 12 uger, så er det måske en anelse optimistisk at han skal forstå at du "har lov" til at være syg, der er nok ikke så mange rutiner du kan læne dig op ad.

Hvad det er? en "baby" der vil have opmærksomhed (og det lykkes for ham, et stykke ad vejen)

Hvad du gør? Det er lidt en nødsituation, så ring til en ven, fyld guffer i en en 1/2 l flaske som han skal få ud, fyld en papkasse med sammenkrøllet avispapir og smid en håndfuld mikroskopiske kødbidder i kassen, så han kan blive træt ved at lede, fyld en Kong eller et gammelt marvben med blendet mad, så det tager lang tid at slikke ud.

Når du er blevet rask, kan du træne din hvalp til perioder med ro og et godt alternativ til at være i sofaen. Jeg tror ikke du kan opdrage ham på en eftermiddag, slet ikke når du er syg og irriteret. Det kan være anstrengende at have hvalp når man er sløj.

God bedring og god træning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

12 uger er ikke meget ;-) og Selfie fatter ikke en bjælde af hvorfor du ligger der :-)

 

Prøv at træne ro. Altså hvor hunden evt er i ro på et tæppe eller i sin kurv ros når der er ro på.

Det tager dog lidt tid især for en på 12 uger med krudt i numsen.

 

Rigtig god bedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa og tak for jeres svar - ja det var sgu en hård dag, syg og alene med en opmærksomhedskrævende hvalp :)

 

 

Vi træner faktisk "ro". Vi gør det ude og inde, på hans tæppe. Han lægger sig fint når han får "tæppe" kommandoen og så længe han får en lille godbid i ny og næ, ja så bliver han også liggende :) men ja han er kun 12 uger..

 

 

MEN, der ER altså noget med den sofa. Selv når de andre er hjemme, selv når han er træt og øjnene næsten klapper i, så kan han finde på og komme hen og gø hvis jeg ligger der. Jeg prøver at ignorere det (selvom det er svært).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at lægge et ynglingstæppe på gulvet og så smide dig på gulvet med ham? Evt hvor han får et godt marvben, så senere kan du prøve at flytte dig til sofaen, men at han får noget godt han kan bruge lidt tid på.

 

Det kan være, rå okseben, grisseøre, kong med frossen leverpostej, marvben eller andet sådan ekstra lækkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...