Hop til indhold

Sidste hvalp i kuldet


MarieF
 Share

Recommended Posts

Så forsvandt de 😂

 

Jeg har mange blandinger jeg er hooked på, så er ikke fordi det skal være den . Blev bare lidt i tvivl om man skulle gå efter en midterhvalp i stedet for den første eller sidste .

 

Så det er ikke den sidste hvalp tilbage? For hvis det bare er fordi den er født sidst, så er det ligegyldigt.

 

Med midterste hvalp, mener man ikke rækkefølgen de er født, men deres temperament.

 

Vores gamle hund var født først af to hvalpe. Mysla er født først af 4 hvalpe,, Sheila ved jeg ikke, men de sagde hun var en af de første Af et kuld på 8. De kaldte hende I hvert fald sstoresøster. Alle tre har været den hvalp der var mest fremme I skoene ved besøg. Eller jeg ved det ikke med Sheila for fik hende som voksen. Ved bare at foriige ejere valgte hende ud fordi hun var den første til at søge kontakt med dem. Men de gik efter en gul tæve, så der kan jo sagtens have været 5 sorte hanhunde der blev overset.

Min veninde golden er født sidst i et stort kuld og har altid været lidt lille. Men 100 procent sund og rask og den eneste grund til ham var lille, var nok det store kuld og at han let blev skubbet væk fra mælke baren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal jo være en der er den mindste, i mine øjne er det (specielt ved blandinger) jo lidt tilfældigt hvem der er den mindste, tæver kan også være lidt mindre generelt.

 

Jeg fik f.eks min ene tæve som var den absolut største i kuldet, hendes kuldsøster var næsten halvt så stor, i dag klarer de sig begge virkelig godt, og søsteren er helt samme størrelse!

 

Kig på temperamentet og døm udfra det.

 

Jeg ville hvis jeg var i dit sted og med en race som cavalier, vælge at få en raceren hvor forældrene er testet for alt hvad der bør testes for, så du sikre at sundheden er så god som muligt. Det er virkelig en race hvor der er nogle grufulde konsekvenser ved sygdommene, og f.eks. problemer med hjertet osv. Jeg ved man kan DNA teste for nogle af de sygdomme som der er i cavalier, så at vælge en opdrætter som DNA tester ville være at foretrække.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...