Hop til indhold

Nogle der har set det her før


Gremlinn
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

 

Vi har en Jack Russel Terrier på snart 11 år.

 

Den sidste måned har hun haft 3 "anfald" hvor hun "kramper" på en måde.

 

Tænker om der er nogle der har kendskab til lignende symptomer?

 

"symptomer" ses tydeligt i video efter 15 sek.

 

Det virker som om at der er noget med balancen samt at muskler på især bagbenene kramper.

 

 

Sygdomshistorik:

 

Okt.2015: Efter konstatering af tumor i mælkekirtel blev hun stereliseret. Der har ikke indtil nu været tegn på at noget skulle være vendt tilbage. ( knuder)

 

April.2016: Konstateret for lavt skjoldbugskirtel hormon. Nogle kalder vidst også dette for lavt stoftskifte??

 

Video: Jeg kan desværre ikke poste videoen da man skal have skrevet 25 indlæg før at dette er muligt.

Derfor har jeg uploadet en video på youtube der hedder

[h=1]IMG 0513 MOV[/h]

UPloaddet af Stefan Jensen

Titel nummer er Liva 11 år.

 

Det er lidt mere besværligt, men håber i lige vil kigge forbi og give jeres besyv med.

 

 

Med venlig hilsen

Tania&Stefan

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan der har jeg aldrig set det før.

 

Min egen gamle hund har dårlig nerveforbindelse til bagbenene, så hun slæber dem en del og kan også nogle gange ved anstrengelse have besvær med at støtte på det ene bagben. Men det ligner ikke det Liva gør.

 

Hvor længe varer det og opstår det efter noget bestemt`?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det varer ca. 5 minutter. Er sket 3 gange i alt den sidste 1 1/2 måneds tid.

 

Dvs. at vi tager os af hende, og så løber hun rundt som om intet var sket lige bagefter.

 

Hun leger meget med bold i haven, hvor hun løber rundt efter denne. Men det har ikke været tilfældet i dag, så ved ikke at det kan danne præcedens for at opstå efter noget bestemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, har ikke set noget lignende før.

 

Men for mig at se, ligner det mere at det er lænden/ryggen der spænder op end bagbenene. Og det kan igen være forårsaget af mavesmerter, så det er virkelig svært at gætte på hvad det kan være.

 

Er spændt på at høre hvad dyrlægen siger. Husk at vise dem videoen, og opdater gerne herinde. Håber det ikke er alvorligt. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

 

Vi har nu været ved en kræftlæge.

 

Han mener at der kan udspille sig 2 scenarier:

 

1) at det er epilepsi og at det er noget der vil komme og gå

 

2) at det er en tumor på hjernen.

 

En nærmere undersøgelse, Ct scanning, samt kontrastvæske vil vise om der er noget der bekræfter mistanke nummer 2. Et døgn hos hundelæge og ca. 8000,- i pris.

 

Så frem det skulle vise sig at være en tumor, så kan man ved hjælp at kemo forlænge levetiden, alt efter hvor fremskredet det eventuelt vil være. Men vi går nok lige i tænkeboks henover weekenden.

 

Venligst

T&S

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det ser grimt ud!

 

Jeg vil bidrage med at min den gamle gårdhund gør noget der minder ekstremt meget om (dog springer han den første del over) Han går direkte til det med at miste balancen og være stiv i benene. Han fik første anfald juli 2013 og har haft dem løbende indtil nu. Min dyrlæge er også på bar bund da de (3 stk indtil videre) ikke synes det ligner epilepsi, men han lever altså endnu og også som du beskriver frisk og glad kort tid efter en anfald!

 

Krydser for det ikke er en hjernetumor! :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...