Hop til indhold

på gåtur.


Cindoe
 Share

Recommended Posts

Jeg har to hunde. 2 labber.

Når jeg går tur med dem enkeltvis er der ingenting. Hun går bare pænt forbi selvfølgelig vil hun nogen gange gerne hilse.

Men når de er der begge og vi ser en anden hund eller bare andre, så skaber den gamle hund sig. Gør og er ustyrlig. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg får det stoppet. Hun er ikke til at komme i kontakt med. Hun ligefrem hyler nogengange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har altid været sådan. Det virker som om hun passer på den anden.

 

Det underlige er, hun ikke altid gider andre når hun er alene.

 

 

Det giver rigtig god mening for hvis hun ikke "gider" andre hunde, vil hun heller ikke have at de kommer til den unge.

 

Hvis du vil træne dig ud af det er der to ting som skal adresseres: Hendes generelle indstilling til andre hunde og din timing.

 

Indstillingen: Har hun ømheder, smerter eller dårlige erfaringer med fremmede hunde? Der er jo en årsag til adfærden.

 

Timingen: Du er nødt til at gribe ind tidligere, end du gør, med afledning. Dette kan betyde, at du skal gå med dem på steder med bedre overblik, så du kan nå at aflede på god afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Ja, det kan jeg godt se. Hun har altid været lidt sky og har som sådan altid haft nok i vores anden hund. Først den gamle, hvor hun var den yngste og nu hvor hun er den ældste. Det tog også 3 uger før hun gad den. Men da hun var yngre og der var en anden hund her, ja så tullede hun rundt alene og de andre legede.

Den gamle nabo hund, som ikke er her mere knurrede altid af hende. Og af mig. Kan bare huske bailey altid gøede helt anderledes når den var i nærheden. Sådan mere alvorligt eller hva ska man sige.

Men min konklusion er vi slet slet slet ikke er klar til at bruge kobling på dem. Vil helst ikke overføre den opførsel på den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Nu er de kommet med på ferie og det går overraskende let. Hun ligger meget og kigger, bailey. Også på andre hunde - ikke en lyd. Hun kan også lettere gå tur hvor vi alle er med. Nu har vi så også valgt en campingplads i midten af bjergene så der er ikke meget stress. Vi kan kun gå tur. Hun har det bedst med at være forrest eller vi går ved siden af hinanden. Vi fylder sku lidt. 2 voksne og 2 labber. Hahahahaha. Men vi kan jo gå ved siden af hinanden. Og det er noget af er fremskridt på 3-4 uger. Men hun er sky og idag satte en mand sig på hug og hun kom hen lige så stille. Som om hun overvinder sig selv hver gang. Jeg presser hende ikke. Hun vælger selv. Det er bare go træning til den bette at gå ordentligt. Ikke altid på plads men aldrig stram snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er de kommet med på ferie og det går overraskende let. Hun ligger meget og kigger, bailey. Også på andre hunde - ikke en lyd. Hun kan også lettere gå tur hvor vi alle er med. Nu har vi så også valgt en campingplads i midten af bjergene så der er ikke meget stress. Vi kan kun gå tur. Hun har det bedst med at være forrest eller vi går ved siden af hinanden. Vi fylder sku lidt. 2 voksne og 2 labber. Hahahahaha. Men vi kan jo gå ved siden af hinanden. Og det er noget af er fremskridt på 3-4 uger. Men hun er sky og idag satte en mand sig på hug og hun kom hen lige så stille. Som om hun overvinder sig selv hver gang. Jeg presser hende ikke. Hun vælger selv. Det er bare go træning til den bette at gå ordentligt. Ikke altid på plads men aldrig stram snor.

 

Herlig opdatering!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tror jeg bailey er ved at være fyldt op af indtryk. Hun er ved at være lidt pirrelig. Hun siger hurtigt fra overfor den bette (som er er år nu) kan det være alderen? Lader hende egentlig gøre det, da det stopper ved det, for begges vedkommende. Vi har intet lavet idag. Og hun har bare sover og hvilet. De ældre tæver er nogle gange et mysterium. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tænker jeg også. Hun har derfor fået lov til at putte, hvor hun allerhelst vil. Og altid gør når hun ser sit snit til det. Ovenpå min dyne. Vi lukkede døren lidt på klem, så hun kunne komme ud men den bette kunne ikke komme ind. der har hun lagt meget idag. Og igår lavede vi heller ikke så meget. Hun står ved døren når hun vil ind og putte/ hvile og hun kommer ud til os når hun vil.

Har trænet lidt med den bette for ligesom at tage lidt af gassen af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey er i løbetid. Og mega pirrelig. Hun var startet lidt på ferien, hun er bare så gotik at holde sig ren så vi oplyser det ikke med det samme.

Den bette skal ikke træde meget forkert før hun får det at vide. og vi er nu kommet hjem. Og naboens kastererede hanhund er ikke hjemme. Og de to er såååå gode venner igennem hegnet. Så nu sidder hun og gloet derover og. Længes det bette pus. Hun gider ikke leg! Hun kan godt finde på at stille sig med helt stiv kropssprog overfor den bette (1år) men det tager hun nu meget roligt og kigger den anden vej. Jeg må dog indrømme at jeg er obs på dem. Hopper en meter hver gang der kommer et bjæf. Kan dog godt høre forskel på når hun er sur og ikke er. Jeg har godt nok været priviligeret tidligere. Jeg har aldrig Aldrig tænkt over disse ting før, hvor den gamle stadig var her. Der var intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...