Hop til indhold

Hundepension løn


Alfen
 Share

Recommended Posts

Hvis man skulle ansætte et ungt menneske, 16-17 år, 1-2 timer dagligt, til lufteture m.m, hvad skal lønnen så være? Er der nogen der har arbejdet på en pension og ved hvad lønnen er?

 

Thja du skal vel overholde mindste løn reglerne... mon ikke de står et sted :vedikke:

Men hvor meget det er... ingen ide

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ingen mindsteløn ;) ikke hvis virksomheden ikke har overenskomst ;)

 

Anbefalinger?

 

Hvad får et avisbud?

den tror jeg de beregner til 4 timers arbejde pr uge...

 

Jo mere transport der er ud til dig, jo mere skal du måske "lokke"

 

Tænker alt efter evner... Ca. 70 i timen... men om det nok til at lokke :vedikke:

Kontrakten kunne jo også byde på fast løn for opgaven (som avisbud) uanset hvorlang tid...

en fryns kunne være at lærer hunde træning af dig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kigger på overenskomsten for jordbrugsområdet, som også dækker pasning af landbrugsdyr (det er nok den, som kommet tættest på), så er lønningerne for ungarbejdere på 14-15 år 62,76 kr., for 16-årige 81,59 og for 17-årige 94,14 kr. i timen.

Jeg vil så mene, at arbejdet hos jer er noget mindre fysisk krævende end overenskomstens områder.

 

Men som du selv skriver, er der ingen mindsteløn, når der ikke er overenskomst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kigger på overenskomsten for jordbrugsområdet, som også dækker pasning af landbrugsdyr (det er nok den, som kommet tættest på), så er lønningerne for ungarbejdere på 14-15 år 62,76 kr., for 16-årige 81,59 og for 17-årige 94,14 kr. i timen.

Jeg vil så mene, at arbejdet hos jer er noget mindre fysisk krævende end overenskomstens områder.

 

Men som du selv skriver, er der ingen mindsteløn, når der ikke er overenskomst.

 

Det er også min tanke; Den slags arbejde er jo for rigtig mange noget de gør fordi de elsker dyr! Der findes jo også folk som gør det helt gratis (Dog ikke unge).

 

Jeg synes 60-70 kr. i timen lyder virkelig fair, og tror det vil være et drømme arbejde for mange unge mennesker :lun:

 

Som nævnt arbejdede jeg på hundepension (Fuldtid), og der var det meste rengøring og fodring, hundeluftning var meget lidt, og selve hyggen med hunde var ikke eksisterende (Selvom de reklamerede vældigt med det!).

 

Du skal huske der er regler for hvor mange timer unge må arbejde i skoleperioder, så måske en idé kunne være at ansætte to forskellige? (Medmindre det er f.eks. i sommerferien, der må man vidst arbejde tæt på fuld tid).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også min tanke; Den slags arbejde er jo for rigtig mange noget de gør fordi de elsker dyr! Der findes jo også folk som gør det helt gratis (Dog ikke unge).

 

Jeg synes 60-70 kr. i timen lyder virkelig fair, og tror det vil være et drømme arbejde for mange unge mennesker :lun:

 

Som nævnt arbejdede jeg på hundepension (Fuldtid), og der var det meste rengøring og fodring, hundeluftning var meget lidt, og selve hyggen med hunde var ikke eksisterende (Selvom de reklamerede vældigt med det!).

 

Du skal huske der er regler for hvor mange timer unge må arbejde i skoleperioder, så måske en idé kunne være at ansætte to forskellige? (Medmindre det er f.eks. i sommerferien, der må man vidst arbejde tæt på fuld tid).

det handler slet ikke om fuld tid, det drejer sig om 1-2 timer 2-3 gange ugentlig ;) og er egentlig bare til at gå med hundene, det kniber for mig at nå at få alle givet de gåture jeg gerne vil her i ferien, normalt har vi kun 3 max 4 hunde, men i ferien har vi lidt flere og det skulle helst ikke betyde nedgang i service ;) men jeg tror ikke det kan løbe rundt med betalt hjælp;) jeg må hellere få hundevenner og familie sat i gang i stedet;) hvis alle mine gæster går minimum en tur med hunde hele juli så hjælper det gevaldigt ;) mine drenge plejer også at komme hjem nogle dage, så kan de nyde naturen med en hund nogle gange dagligt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...