Hop til indhold

Hvordan tolker I denne adfærd?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har vist tidligere skrevet noget om at Oluf er slem til at strinte. Det sker især når han er alene hjemme, men af og til også i andre ubevogtede øjeblikke.

 

I dag fik jeg besøg af vores lokale Jehovahs Vidner. Jeg tager altid en venlig snak med dem, hvis jeg er hjemme når de kommer, for jeg synes de fleste behandler dem så uforskammet. I øvrigt er de søde og fornuftige, dem der kommer hos mig.

 

Nå men - medens vi stod og snakkede i døren, gik Oluf ud i køkkenet, hvor han åbenbart hyggede sig med at tisse op af alt...

Døren var åben, han kunne være ude hos mig hvis han ville, han måtte bare ikke gå over dørtærsklen. I stedet gik han i køkkenet og strintede. Jeg forstår ikke hvorfor :vedikke:

 

Er det fordi jeg ikke ville lade ham hilse på "gæsterne"? Er det en slags frustration? Hvad foregår der? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist tidligere skrevet noget om at Oluf er slem til at strinte. Det sker især når han er alene hjemme, men af og til også i andre ubevogtede øjeblikke.

 

I dag fik jeg besøg af vores lokale Jehovahs Vidner. Jeg tager altid en venlig snak med dem, hvis jeg er hjemme når de kommer, for jeg synes de fleste behandler dem så uforskammet. I øvrigt er de søde og fornuftige, dem der kommer hos mig.

 

Nå men - medens vi stod og snakkede i døren, gik Oluf ud i køkkenet, hvor han åbenbart hyggede sig med at tisse op af alt...

Døren var åben, han kunne være ude hos mig hvis han ville, han måtte bare ikke gå over dørtærsklen. I stedet gik han i køkkenet og strintede. Jeg forstår ikke hvorfor :vedikke:

 

Er det fordi jeg ikke ville lade ham hilse på "gæsterne"? Er det en slags frustration? Hvad foregår der? :hmm:

 

Fordi han ved man ikke må pisse på Jehovas vidner.. :sjov: Spøg til side, det kan vel tænkes frustration over ikke, at måtte hilse eller han lige ville vise dem, at det var hans territorie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror (!) at det måske er frustration, måske ikke på den stressende måde, men mere den der "Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i den her situation, så jeg tisser lige for at sikre mig at det vides at det er mit hjem".

 

Jeg tror egentlig ikke der er så meget at gøre ved det, medmindre du kan invitere gæsterne til at hilse på ham og måske sidde med ham?

 

(Min søster har også ofte besøg af Jehovas vidne, hun bliver det aldrig men synes de er fantastisk søde, og da hun var alene med to små børn, hjalp de hende altid imens, f.eks. ved at hjælpe med opvask og sådan!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg tror også det er for at markere her bor jeg.

 

Zeus gør det aldrig inde men jeg ved ikke om man kan sammenligne det her:

Zeus bliver altid lidt sur hvis der kommer en hund ude ved porten han ikke kan lide, først gøer han bagefter skynder han sig hen for at tisse i hækken eller en busk der står tæt på porten.

Han gør det iøvrigt også hvis der kommer hunde han kan lide, bare ikke så hurtigt først når de har hilst gennem porten og de er gået igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...