Hop til indhold

Foder til hvalp


Lillie
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Det er muligt emnet har været oppe før, men jeg er helt ny oprettet på forummet og har kun hurtigt læst overskrifter på trådene.

Men jeg er i den dejlige situation at min søn og jeg hentede den skønneste dejlige hvalp, en lille tæve, af racen Cavalier King Charles, blandet med springer spaniel.

Jeg behøver selvfølgelig ikke fortælle at vi er komplet forelskede i den lille frække prut :)

 

Fra opdrætter fik vi en god pose hvalpefoder med, af det produkt de selv bruger. I starten tænkte jeg at det ville jeg fortsætte med at bruge, men ved nærmere læsning på nettet, kan jeg se at det ikke nødvendigvis er det bedste. Prisen ligger i middel og dette har selvfølgelig en betydning. Men hvis det er noget foder hun vil spise dobbelt af, kan det jo ende med at komme ud på et.

 

Jeg har sporet mig frem på følgende produkter:

Royal Canin

Kingsmoore

Belcando

 

Men jeg synes nu godt nok at Royal Canin er i den dyre ende og hvis jeg går til en forhandler, vil de jo med stor sandsynlighed gøre deres bedste for at sælge mig det produkt. ;)

 

Mit spørgsmål er nok, er der forskel på de tre produkter? Eller betaler jeg for nogenlunde det samme, ligegyldigt hvad jeg vælger?

 

På forhånd tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til

 

Der er forskel på hunde foder og folks holdninger til det

 

Mit råd plejer at være at give en hvalp foder fra en af de "store" kendte mærker. Mest fordi det er dem der bruger flest penge på forskning og udvikling af foder. Det betaler man så også for ja.

 

De 3 du nævner er alle udmærket på hver sin måde og det kan være at din hund ikke fungerer lige godt på dem alle.

 

Især skal du holde øje med at afføring er fast og mørkebrun og der ikke skal laves mange gange om dagen.

 

Og husk at lave en blød overgang mellem de nuværende og nyt foder

 

Et andet foder i mellem klasse pris du kunne overveje er arion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Foder er en jungle at finde rundt i. Ingen mærker er vel bedre end andre i den sidste ende. Min erfaring er at man må prøve sig frem - men det er en god ide at vænne hvalpen til våd foder fra start så den ikke kun skal spise tør foder. Hunde er individuelle så hvad der passer til den ene passer ikke til den anden.

 

Jeg tror ikke der er synderlig forskel på de 3 produkter du har listet - de skal jo indeholde alle vitaminer og mineraler sådan som loven foreskriver og hvad foder producenterne så ellers kommer i - ja det er op til dem. Grundlæggende er hunde simple spisere og behøver ikke alt muligt andet som mange producenter kommer i deres foder - det kommer de kun i for at tilfreds stille os med to ben ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke særligt imponeret over ingredienslisten på Royal Canin - såvidt jeg har læst kan "tørret fjerkræprotein" dække over slagteraffald :(. Kingsmoor er et godt foder, jeg brugte det selv i en overgang til min hund. Nu bruger vi mest Oliver's, fordi man kan få det hos Nemlig.com som jeg bestiller fra alligevel - ser ud til at have rigtigt gode ingredienser og min hund kan godt lide smagen. Jeg kender ikke til Belcando. Alle de mærker de sælger hos mypets.dk er vist nok gode, hvis du vil have noget andet at kigge på. Ellers ville jeg bare vælge Kingsmoor :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er fra Lucas kuld vi har hentet hende :)

 

Hvordan går det med jeres bette?

De er simpelthen så søde, og jeg er stadig meget benovet over at hun var renlig da vi fik hende og kan se flere af de andre har den samme oplevelse.

 

Det blev til en pose Kingsmoor, som jeg så vil begynde at blande op med det andet fra i morgen.

Vi fik nogle prøveposer på et tidspunkt, som jeg har brugt lidt til godbidder. det kunne hun vældig have :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar.

 

Korrekt det er en jungle :)

 

Men som flere nævner, gælder det jo om at de lovpligtige ingredienser er i og så må man vælge efter sin pengepungs temperament ;)

Selv forhandleren indrømmede uden ord at Royal Canin var lige så godt som mange andre, blot dyrere.

 

Jeg fik opfattelsen af at Arion var specielt til ældre hunde, men jeg fik nok ikke nærstuderet ordentligt efter.

 

Det endte med en pose Kingsmoor :)

 

tak for hjælpen, glæder mig til at læse med rundt omkring :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...