Hop til indhold

Shop amok i hvalpe udstyr :D


86nhl
 Share

Recommended Posts

Hej Hunde-Forum.dk :-D

 

Jeg er ny her på siden, men ikke ny hunde ejer.

Men jeg mistede min kun 2,5 årige Labrador i fredags til sygdom! :(

 

Jeg har dog været så heldig at finde en ny lille hvalp.

Dog anden race.

Men jeg skal jo ud og have de fleste ting fra nyt igen, og denne gang i en meget mindre størrelse end til min Labrador :)

Voksenvægt er ca. 5-8 kg. på den nye hvalp.

 

Hvad har i af erfaringer med denne sele:

Vest Air Mesh Sele?

 

Eller kan i anbefale en anden sele?

Meget gerne i lyserød (ikke pink) :rolleyes:

 

Hvad har jeres små hunde af seng/kurv?

 

Kom gerne med en masse forslag til hvad jeg skal huske og have fat i inden jeg kam hente hvalpen om 6 uger!

(Hundetræning er jeg igang med at undersøge ) :)

 

Mvh. 86nhl

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ultimative shopper til små hunde, må være @Sitto, så måske hun kan komme med et par bud:klap:

Det forstår jeg ikke hvor du har den idé fra - som om jeg shopper meget til mine hunde... :engel: jeg lader lige være med at vise til Michael at jeg er blevet tagget i en shop-amok tråd som én der kan komme med gode bud på baggrund af mit shoppeniveau. :genert::lol:

 

Men til TS - jeg har den sele du nævner i dit indlæg. Det er den bedste sele vi nogensinde har haft - og vi har været igennem mange! Så den kan jeg absolut kun anbefale herfra :5up: ulempen ved den er dog at den ikke kan indstilles - kun lidt ift. hvor stramt den lukkes på ryggen. Så hvis du gerne vil have en sele som hvalpen kan vokse i, så er det nok ikke den du skal vælge - men jeg ville uden tvivl vælge den når hunden er udvokset, såfremt den sidder godt på den, selvfølgelig. :-D

 

Af kurve/sovepladser så er no. 1 herhjemme selvfølgelig sengen og sofaen. Jo tættere de kan være på os, jo bedre er det. Men de har nu alligevel (alt for mange!) andre sovepladser og i blandt dem er favoritten helt klart stofburet, hvor der er tæpper både indeni og ovenpå. Faktisk elsker de at ligge ovenpå buret. Men de bruger også at ligge inden i den - jeg tror de synes det er hyggeligt fordi det er huleagtig. Og ellers er de også ret glade for deres bløde nylon kurv fra Buster. Den er super praktisk da den er nem at tørre af - og så har vi smidt nogle ekstra og bløde tæpper oveni, som også nemt kan smides i vaskemaskinen.

 

Af liner bruger vi forskellige. Vi har Varioflexliner som bruges i skoven. På gåture herhjemme og til træning bruger jeg Hurttas nylon/rebliner. De er super gode til al slags vejr og de har den FINESTE line i en smuk cherry farve. Ja det var egentlig årsagen til at jeg kom til at købe dem, he he. Og ellers har vi gummibelagte liner fra K9 i 3 meter, dem bruger jeg også i skoven, hvis vi går steder hvor jeg ikke har helt så godt udsyn - så synes jeg nemlig ikke lige 3x flexliner er sagen. Og sidst men ikke mindst har jeg også rundsyet læderliner fra Hunter. De er megalækre! Men vi har én som ikke bryder sig om lyden af når ringene rammer jorden hvis det er på fliser, klinker el.lign., så jeg bruger dem faktisk ikke rigtig pt, desværre.

 

Noget jeg var glad for da Ayo var hvalp, det var at have en taske til hende - vi havde hende med alle steder (det var så også som følge af at hun ikke kunne være alene) - men vi har til gengæld også fået en hund som vi netop kan tage med alle steder og det var nemt lige at have hende med i en taske, og særligt hvis man gerne ville længere væk på tur end hvalpen lige kan gå - så er det rart at kunne aflaste de små ben med en taske, så de stadig kan komme på spændende og nye ture.

 

Nu ved jeg ikke hvad det er for en race du skal have, men vores tre små hunde herhjemme er ikke sådan fuldstændig vild efter træning - jo de vil gerne, men det er ikke sådan at de kan blive ved i en evighed, hvis der sker for mange gentagelser, så gider de ikke mere. Derfor bruger jeg også rigtig meget forskellig aktivitetslegetøj, da jeg netop her kan variere og vi kan mixe træningen med noget selvstændig problemløsning. Den kombi fungerer super godt og vores spiser aldrig af madskål - de arbejder for al maden, men jeg varierer det rigtig meget, netop så de ikke går død i det.

 

Spørg hvis der er noget konkret du vil vide - Anne har ret, vores hunde har virkelig mange ting... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...