Hop til indhold

Efter sterilisation


leantropisk
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vores lille mops Carmen på snart 3 år blev steriliseret i tirsdags. Hun fik det lille indgreb, så hun blev ikke skåret helt op.

 

Jeg har aldrig haft hund før, så jeg ved ikke hvad det normale er. Men jeg synes hun er helt utrolig træt. Hun gider godt spise og løber også gerne rundt når hun er ude, men så snart vi er hjemme igen, vil hun bare sove sove sove.

Hun får stadig smertestillende og nu også pencilin fordi der gik lidt betændelse i det ene sår.

 

Men jeg er virkelig en pylret hunde-mor og bekymre mig helt vildt over hendes træthed og om vi har "ødelagt" hende ved at få hende steriliseret :(

Så jeg kunne godt bruge nogle "det er meget normalt"-ord fra hundeejere der har været det igennem.

 

På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal holdes i ro, og bare hele. Det er jo stadig et indgreb, og hendes krop bruger energi på at hele indvendig også. Det er helt normalt at hun er træt den første uges tid, og så begynder at komme mere i hopla, og tilbage til sin normale aktivitet (Jeg vil endda mene at der kan gå op til 2 uger, uden at det er unormalt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den lille fik også kikkertoperationen på Århus Dyrehospital, og her var beskeden at hun skulle luftes korte ture i snor den første uge, og ingen træning. Hun har jo fået fjernet æggestokkene, og uanset at det er et mindre indgreb, skal kroppen bruge energi på at hele, særligt indvendigt.

 

Så ro på, hold hende i snor, lad hende hvile og om et par dage er hun så god som ny.

 

Begge mine er i øvrigt steriliserede, og i dag er der ingen af dem der mangler energi. Med den lille, havde jeg en mistanke om at dyrlægen havde fjernet hendes pigemotor, men skruet op for turboen:lol: Hun er på ingen måde mere rolig i dag:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...