Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, NickiA skrev:

Jo det er ft cocker. Dog efter engelske linjer da det er svært at finde en dansk ft'er der har DKK bog. De fleste har DJR eller DKK-x bog

Forelskede mig også i deres bløde kærlige sind, ligesom cavalieren har de bare de der øjne der smelter mig fuldstændig. Og det kombineret med en raket i bagdelen så passer sådan en perfekt til mig. :engel:

Lige et lille billede fra hvalpekassen af de to prinsesser :x

 

17858121_10211429251859834_1447642194_n.jpg

Vil det sige, at det er FT'ere med DKK bog? Hedder de så engelsk cocker på stamtavlen? Det vidste jeg ikke fandtes, men fedt at det gør. Det er så ærgerligt at have hunden der kan kvlificere sig til atl muligt og så at det lige er dens ophav der bremser det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, NannaSoko skrev:

Vil det sige, at det er FT'ere med DKK bog? Hedder de så engelsk cocker på stamtavlen? Det vidste jeg ikke fandtes, men fedt at det gør. Det er så ærgerligt at have hunden der kan kvlificere sig til atl muligt og så at det lige er dens ophav der bremser det.

Ja på stamtavlen har jeg fået en Engelsk cocker spaniel, men det er så bare hvad de i England kalder en Working Cocker Spaniel. For i England bliver det set som samme race som standarttypen hvorimod man i Danmark skiller dem ad. I Sverige er det vist også på samme måde som i England. Jeg valgte netop DKK fordi jeg ville være så ærgerlig hvis jeg endte med at være begrænset af stamtavlen. 

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, NickiA skrev:

Ja på stamtavlen har jeg fået en Engelsk cocker spaniel, men det er så bare hvad de i England kalder en Working Cocker Spaniel. For i England bliver det set som samme race som standarttypen hvorimod man i Danmark skiller dem ad. I Sverige er det vist også på samme måde som i England. Jeg valgte netop DKK fordi jeg ville være så ærgerlig hvis jeg endte med at være begrænset af stamtavlen. 

Hvilken en begrænsning skulle det være? Der er mig bekendt ingen begrænsninger overhovedet.

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

44 minutter siden, PBC skrev:

Hvilken en begrænsning skulle det være? Der er mig bekendt ingen begrænsninger overhovedet.

 

Til internationale agility-mesteskaber og dogdancingmesterskaber (og sikker også andre sportsgrene) skal dyret have en FCI-tavle. Tror dog at den der x-reg tavle går an, men de ikke godkendte racer kan ikke deltage.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, PBC skrev:

Hvilken en begrænsning skulle det være? Der er mig bekendt ingen begrænsninger overhovedet.

 

 

8 timer siden, NannaSoko skrev:

Til internationale agility-mesteskaber og dogdancingmesterskaber (og sikker også andre sportsgrene) skal dyret have en FCI-tavle. Tror dog at den der x-reg tavle går an, men de ikke godkendte racer kan ikke deltage.

Det som @NannaSoko skriver. Til flere internationale konkurrencer er en FCI-tavle påkrævet. Og siden jeg primært skal bruge min hvalp til agility så er det vigtigt for mig at jeg på ingen måde er begrænset efter tavlen. Så vidt jeg ved kan en DKK-x bog ikke gøre det. Jeg er dog ikke hundrede pct. sikker. 

Et lille billede fra i går af hele flokken. :x Skal nok lade være med at spamme tråden for meget med hundehvalp. Skal nok bare lige komme mig over at det virkelig er nu jeg skal have hvalp. Har været på venteliste til det her kuld i et år, og aktivt ledt efter hvalp i to år, så det er lidt (meget) uvirkeligt.

17841530_10154278460772540_1881232320_n.jpg

  • Like 7
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, PBC skrev:

DKK-x bog er nok til det hele, såvidt jeg ved. I hvert fald var det en væsentlig del af grunden til at FT Klubben gik den vej at man så kan deltage i internationale konkurencer mv.

 

Så vidt jeg kan læse mig til er DKK-X bogen ikke anerkendt af FCI og er derfor ikke gældende i FCI konkurrencer.
 

Så kan man jo diskutere hvad jeg får. Nu har jeg kaldt det en ft'er fordi det tænker jeg er beskrivelsen man bruger i DK til en cocker der er oprættet til jagt. Men i princippet får jeg jo en engelsk cocker spaniel som er ud af arbejdslinjer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
3 timer siden, NickiA skrev:

Nu har jeg lige skrevet med opdrætter, og det er som jeg skrev tidligere ikke en ft'cocker jeg får men en standart cocker af arbejdslinjer, så jeg kan i princippet ikke kalde det en ft'er det var egentlig også bare af mangel på bedre ord.

Spam du bare videre elsker de billeder :x

og et spørgsmål: der er ikke mange opdrættere i DK af ft cocker eller er der? Synes dælme det er svært at finde nogle O.o

eller er det mig der kigger forkert ? 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, PinPoynter skrev:

satser du på at den bliver lille eller mellem?

 

Jeg satser på mellem, mor er 39 cm. og far er 41 cm.

7 minutter siden, DorteDK skrev:

Spam du bare videre elsker de billeder 

og et spørgsmål: der er ikke mange opdrættere i DK af ft cocker eller er der? Synes dælme det er svært at finde nogle 

eller er det mig der kigger forkert ? 

Tænker du med DKK stambog?

Link til indlæg
Del på andre sites

13 timer siden, DorteDK skrev:

Spam du bare videre elsker de billeder 

og et spørgsmål: der er ikke mange opdrættere i DK af ft cocker eller er der? Synes dælme det er svært at finde nogle 

eller er det mig der kigger forkert ? 

Der er mange. ofte er det samme opdrættere der har både Springer og Cocker. Du kan se en opdrætterliste på FT Klubbens hjemmeside,mmen den er langt fra komplet. Mere og mere foregår via FB, hvor der også er en gruppe for FT Cocker.

http://www.ftspaniels.dk/medlem/kennelliste/

 

der er også hvalpelister på denne hjemmeside og på en anden hjemmeside: jagthund.dk

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites

17 timer siden, NickiA skrev:

Nu har jeg lige skrevet med opdrætter, og det er som jeg skrev tidligere ikke en ft'cocker jeg får men en standart cocker af arbejdslinjer, så jeg kan i princippet ikke kalde det en ft'er det var egentlig også bare af mangel på bedre ord.

I min optik er der stor forskel på en Engelsk Cocker af arbejdslinjer, som vel er en udstillingshund, som man også bruger til sport - evt. jagt og en FT Cocker, som er avlet udelukkende med jagtegenskaber for øje og hvor man må forvente at en stor del af anerne har fine markprøve resultater.

I stamtavlerne hedder de begge Engelsk Cocker Spaniel, men der er samme forskel som på en F1 Labrador og en udstillingslabrador, som jo også i visse tilfælde kan apportere og bruges til anden hundesport. Stor forskel.

http://www.baunspaniels.dk/418462707

 

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, DorteDK skrev:

Ikke nødvendigvis med DKK stambog men stambog ja ;-)

Jeg synes det var svært at finde. Men det er også fordi det er de færresten ft opdrættere der tester for HD, Patella og PRA som jeg gerne vil have. 

Der er nok 3 opdrættere i DK jeg ville købe en ft'er fra men på den anden side så ved jeg også at der er en del ft opdrættere i DK som ikke ville sælge til mig, fordi de ikke sælger til folk der ikke har aktivt jagttegn.

43 minutter siden, PBC skrev:

I min optik er der stor forskel på en Engelsk Cocker af arbejdslinjer, som vel er en udstillingshund, som man også bruger til sport - evt. jagt og en FT Cocker, som er avlet udelukkende med jagtegenskaber for øje og hvor man må forvente at en stor del af anerne har fine markprøve resultater.

I stamtavlerne hedder de begge Engelsk Cocker Spaniel, men der er samme forskel som på en F1 Labrador og en udstillingslabrador, som jo også i visse tilfælde kan apportere og bruges til anden hundesport. Stor forskel.

http://www.baunspaniels.dk/418462707

 

Der er ikke meget udstilling i den hund jeg skal have. Det er en arbejdshund af arbejdslinjer der ligger lige så langt tilbage som en dansk ft cocker. Men jeg går nok bare ikke nok op i markprøver til at gå op i det. 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, NickiA skrev:

Jeg synes det var svært at finde. Men det er også fordi det er de færresten ft opdrættere der tester for HD, Patella og PRA som jeg gerne vil have. 

Der er nok 3 opdrættere i DK jeg ville købe en ft'er fra men på den anden side så ved jeg også at der er en del ft opdrættere i DK som ikke ville sælge til mig, fordi de ikke sælger til folk der ikke har aktivt jagttegn.

Der er ikke meget udstilling i den hund jeg skal have. Det er en arbejdshund af arbejdslinjer der ligger lige så langt tilbage som en dansk ft cocker. Men jeg går nok bare ikke nok op i markprøver til at gå op i det. 

Hvis der er mange FTCH hunde i stamtavlen er det FT Cockere. Det har intet at gøre med hvad man går op i. Det er udelukkende et spørgsmål om avlslinjer.  Det er meget let at se i stamtavlen om det er udstillingslinjer eller - på engelsk - working linjer, som altså i Danmark kaldes FT linjer

Redigeret af PBC
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

3 minutter siden, PBC skrev:

Hvis der er mange FTCH hunde i stamtavlen er det FT Cockere. Det har intet at gøre med hvad man går op i. Det er udelukkende et spørgsmål om avlslinjer.  Det er meget let at se i stamtavlen om det er udstillingslinjer eller - på engelsk - working linjer, som altså i Danmark kaldes FT linjer

Okay :)

Link til indlæg
Del på andre sites

9 minutter siden, NickiA skrev:

Okay 

Hannen er jo i hvert fald rendyrket Working linjer som altså er FT. Tæven kender jeg ikke afstamningen på,mmen udfra valg af hanhund, kan man vel antage at opdrætter ved hvad hxn gør 😅

https://www.cockerspanieldatabase.info/en/Chyknell-Jackdaw-Of-Breezybrook/pedigree/89434/i

https://www.cockerspanieldatabase.info/en/Breezybrook-Trouper-s-Dream/pedigree/30435/i

 

 

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, PBC skrev:

Hannen er jo i hvert fald rendyrket Working linjer som altså er FT. Tæven kender jeg ikke afstamningen på,mmen udfra valg af hanhund, kan man vel antage at opdrætter ved hvad hxn gør 😅

Det er jeg slet ikke i tvivl om at hun ved. :) 

Og med det får i lige et lille billede fra hvalpekassen...har din tæve ikke også snart termin?

 

17883566_10154281133692540_4593398445259049562_n.jpg

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, NickiA skrev:

Det er jeg slet ikke i tvivl om at hun ved. :) 

Og med det får i lige et lille billede fra hvalpekassen...har din tæve ikke også snart termin?

 

17883566_10154281133692540_4593398445259049562_n.jpg

Opdrætter havde vistcregnetcen uge forkert,mmen jeg tror der kommer hvalpe imorgen eller fredag. Det er en super flot FT Cocker stamtavle faderen til din hund har. Prøv selv at tælle ftch'er og det er altså ikke titler man kommer let til nogen som helst steder i verden. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

4 minutter siden, PBC skrev:

Opdrætter havde vistcregnetcen uge forkert,mmen jeg tror der kommer hvalpe imorgen eller fredag. Det er en super flot FT Cocker stamtavle faderen til din hund har. Prøv selv at tælle ftch'er og det er altså ikke titler man kommer let til nogen som helst steder i verden. 

Okay, bliver spændende hvornår de kommer :)

Jeg er bestemt heller ikke i tvivl om jeg får en fantastisk hund. :D Også selvom den ikke skal bruges til jagt.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, NickiA skrev:

Okay, bliver spændende hvornår de kommer 

Jeg er bestemt heller ikke i tvivl om jeg får en fantastisk hund.  Også selvom den ikke skal bruges til jagt.

Du kan jo også se at alle hunde i faderens stamtavle har vundet markprøver = Field Trials og at de står som: 

Strain: work

 

så det er,msom sagt, let at se i stamtavlen om det er FT Spaniels

Redigeret af PBC
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...