Hop til indhold

"Byld i munden"


Nina Toft
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Min chihuahua hanhund på 10 år, har en slags vækst i munden...

Den sidder ikke på tandkødet men sidder indvendigt på hans læbe i venstre side, ved den store kindtand.

Den er forholdsvis stor men virker ikke til at gøre ondt.

Han spiser som han skal, dog er han stoppet med at ville spise sine dentax sticks, som også er en udfordring for ham, dog en udfordring han normalt sagtens kan klare.

 

Hvad kan det være?

Kan jeg dele et billede herinde?

 

Tager selvfølgelig gerne til dyrelæge men synes så tit at de enden overreagerer på ingenting eller fejlbehandler og vi betaler prisen, både min hund og jeg.

 

Håber i har et bud!

 

Mvh. Nina og Tinker

Link til indlæg
Del på andre sites

"han spiser som han plejer, bortset fra dentastix som han ikke vil have mere, selvom han plejer at spise dem".. er go spiser han ikke som han plejer, og er i bedste fald generet, i værste fald har han ondt. Selvfølgelig skal han til dyrlæge! Ville du selv rende rundt med en kæmpe byld i munden uden at gå til tandlægen eller lægen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, han spiser sin foder som han plejer, dog spiser han ikke hans tyggeben som han ellers ville gøre. Han er ikke underernæret eller lider - tak for din ukonstruktive kommentar!

Hvis du ser mit svar, er min konklusion dyrlæge, dog kunne det sagtens være en mindre blære, som var forudsaget af et svægget immunsystem, som jo går i sig selv. Ja, hvis ikke jeg havde ondt, ville jeg ikke rende til læge, så ville jeg afvente og se!

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, han spiser sin foder som han plejer, dog spiser han ikke hans tyggeben som han ellers ville gøre. Han er ikke underernæret eller lider - tak for din ukonstruktive kommentar!

Hvis du ser mit svar, er min konklusion dyrlæge, dog kunne det sagtens være en mindre blære, som var forudsaget af et svægget immunsystem, som jo går i sig selv. Ja, hvis ikke jeg havde ondt, ville jeg ikke rende til læge, så ville jeg afvente og se!

 

Jeg tror nu nok jeg skulle kunne aflæse hans signaler hvis han har ondt, så godt kender jeg trods alt min hund efter 10 år, men tak!

 

Jeg er enig med dig i at kommentaren kunne have været bedre formuleret, men budskabet er rigtigt. Din hund viser jo faktisk at den har ondt, så afsted til dyrlæge:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var han hos dyrlægen.

Han får noget antibiotika også skulle bylden gerne forsvinde, men på mandag skal han i narkose og have renset og tjekket tænderne, han mener den tand overfor bylden kan være rådden.

Det undre mig, for det er ikke mere end 1/2 år siden han fik en tandrensning uder fuld narkose og vi har siden passet hans tænder med blandt andet dentax.

Men tror det er det helt rigtige :-)

Så alt er godt snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var han hos dyrlægen.

Han får noget antibiotika også skulle bylden gerne forsvinde, men på mandag skal han i narkose og have renset og tjekket tænderne, han mener den tand overfor bylden kan være rådden.

Det undre mig, for det er ikke mere end 1/2 år siden han fik en tandrensning uder fuld narkose og vi har siden passet hans tænder med blandt andet dentax.

Men tror det er det helt rigtige :-)

Så alt er godt snart.

 

Stakkels lille fyr, godt du kom afsted!

 

Chi'er kan jo godt døje ret meget med tænderne, og med alderen går det rigtig stærkt. Min mosters er på samme alder som din, og har efterhånden fået fjernet mange tænder.

 

Dentalsticks gør ikke noget godt for hans tænder. Prøv med noget tørret kød af en art. Når jeg passer min mosters chi, får han lidt tørret oksediller, hestemave eller kaninøre. Det holder meget længere end dentalsticks, og er helt uden sukker og skrammel i. Man kan også købe sådan nogle små plader tørret hud, de hedder noget med raw hide dental.

 

Pøj pøj med turen på mandag:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...