Hop til indhold

kastrering


Ranjes
 Share

Recommended Posts

hejsa..

jeg har lige fået min hund kastreret idag, er det normalt han piver en del og vil ikke ud og tisse.

Han har store problemer med at have den skærm på for han vil ikke gå og kan heller ikke spise og drikke, ud over vi skal tage den af og på ham hele tiden, det syntes jeg er rigtig synd for ham.

 

20479928_2352575938301882_8907228548369673434_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok ret normalt at de bli'r lidt pivede lige bagefter. Og det er også ret normalt at de ikke kan li' at ha' skærmen på - men den er jo et nødvendigt onde. I kan jo ta' den af ham når I kan holde 100% øje på ham, så han ikke slikker i såret. Når der er gået et par dage vænner han sig sikkert lidt mere til skærmen, og det pivede går sikkert også over. Men jo, de er ret ynkelige efter narkose og indgreb...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan gøre ekstremt ondt bagefter - så hans adfærd er helt normal. Du har forhåbentlig fået smertestillende med hjem til ham - som han skal have de næste dage.

At han ikke vil gå eller tisse skyldes at det gør ondt. Urinvejen kan hæve op og gøre at det er svært at komme af med vandet.

Min første hanhund blev kasteret og han var ret dårlig i flere dage efter. Han havde ikke skærm på - men kom heller ikke til såret. Hvis skærmen generer kan du købe noget cothivet og spraye ham med bagi så han ikke kommer til såret. Det lugter som et gammeldags sygehus - men er meget effektiv og så har det en helene virkning på såret.

Jeg brugte det til min yngste beagle da han fik fjernet anal kirtlerne - hvilket også holdt de to andre på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo være han har fået en sprøjte med langtidsvirkende, inden du hentede ham?  Klynkeriet er normalt pga narkosen, ikke selve indgrebet. Skærmen er træls, men hvis i bliver ved med at tage den af, lærer han det aldrig, og det ER bare praktisk at de kan fungere med den på. Alle mine har haft brug for skærm i kortere eller længere perioder, der kan ske meget i et hundeliv. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...