Hop til indhold

HD hængehofte operation


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Hej. Min hund har gennem længere tid haft ondt ved bagdelen/hofterne. Dyrlægerne kunne ikke lokalisere problemer, ' endelig - Har via PennHip røntgen fundet ud af, at hun har meget løse hofter. Hun skal opereres på tirsdag. Have hængehofte, hvor de skærer lårbenshovedet af. 

Er der nogle der har erfaringer med denne operation? Vil gerne vide så meget som muligt, udover hvad jeg får af information ved dyrelægen. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender til et par hunde der har fået den operation, og de har det fint. Det er super vigtigt at gå 100% efter de instruktioner du får om ro og efterfølgende genoptræning. 

Det er musklerne der skal kompensere for det manglende hofteled, så det kan ikke understreges nok hvor vigtigt det er.  

Hvad er det nu for en race hun er? Og skal hun opereres i begge sider på en gang?? Det lyder det som, og det er nok det jeg ville være mest bekymret for, men forhåbentlig har jeg bare læst forkert. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Først den ene hofte og når hun er klar så næste. Kan se jeg fik skrevet det lidt kringlet. 

Hun er bichon havanais. Håber så meget det bliver godt. Hun er så god og dejlig en hund når hun er smertedækken, men uden har hun så ondt og det går også ud over adfærden. Lige pt får hun maks af smertestillende. 

Dejligt at høre nogle positive oplevelser med operationen. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...