Hop til indhold

hjemmelavede madvarer og godbidder til hunden


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Hvis det er til mennesker - så synes jeg at det må være passende at kaste lidt chokolade ind i legen :D

 

:lol:

 

Jeg tror vi skal have en tråd om menneskemad :hmm:

 

Noget med chokolade, hjemmelavet is (som jeg har lavet idag) og meget meget andet :-D

 

Og måske en lille smulle sundt også :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
I med jeres chokolade:-)

 

Nå, men hende som fortalte mig om de der bananskiver kom i tanke om jeg skal nøjes med 100 grader, så prøver lige i morgen.

 

Ja, det var også noget i den retning jeg skrev til dig, det andet er alt for meget til en tørring!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg skal have kogt kalkunbryst til Sokrates i morgen er planen.

 

Har læst et sted på foraet om fremgangsmåde med at skære i mindre stykker, men kan ikke finde det nu :confused:

 

Hvor længe skal det koge ? hvor længe kan det holde i køleskab ? Vil lave en stor portion og fryse ned til ham i små poser. Så har vi til hver dag :-D

 

Kan man ovntørre kalkunbryst også - eller er det bedst med fx lever eller andet indmad ?

 

Jeg hader indmad, hjerte osv. Men må nok vænne mig til det - hvad gør man ikke for at lave spændende godbidder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Skær brystet over i nogle meget tykke skiver og kog det i ca 30 min. evt læg et par hvidløg ved :-)

 

Når det er kølet lidt af skærer du det ud i tern af passende størrelse - de kan holde sig 4 - 5 dage på køl.

 

Du kan sagtens tørre kalkun i ovnen - du kan tørre alt i ovnen også ko, kylling, lam osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis det er til mennesker - så synes jeg at det må være passende at kaste lidt chokolade ind i legen :D

 

Joe deet..

 

Man tager nogle frosne bananskiver og tør dem lidt op. I blenderen med dem. Derpå tager man og centrifugerer nogle (MANGE) jordbær eller hindbær og hælder saften ned til nanerne og så kører rouletten.

1 - 2 - torden har man den lækreste SUNDE is man overhovedet kan forestille sig!

Jeg har ikke smagt meget som overgår dette og husk piger - 6 om dagen så bare GUF :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skær brystet over i nogle meget tykke skiver og kog det i ca 30 min. evt læg et par hvidløg ved :-)

 

Når det er kølet lidt af skærer du det ud i tern af passende størrelse - de kan holde sig 4 - 5 dage på køl.

 

Du kan sagtens tørre kalkun i ovnen - du kan tørre alt i ovnen også ko, kylling, lam osv. :-)

 

Tak skal du have - mente nok det var noget lign :-D Og super at det kan holde sig på køl "så" længe - troede jeg ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi færdige med vores allerførste portion mad :mums:

 

Det blev kalkun, kylling, quinoa, brune ris, squash, gulerod, broccoli, kartoffel, ærter, havregryn og femkornsflager - det meste øko :-D

 

Vi fandt ikke havreklid, selvom vi var i 5 butikker, så må han undvære. Og så skal vi have bestilt lakseolie til ham også :-D

 

SEEEE:

 

madlille1.jpg

 

madlille.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Joe deet..

 

Man tager nogle frosne bananskiver og tør dem lidt op. I blenderen med dem. Derpå tager man og centrifugerer nogle (MANGE) jordbær eller hindbær og hælder saften ned til nanerne og så kører rouletten.

1 - 2 - torden har man den lækreste SUNDE is man overhovedet kan forestille sig!

Jeg har ikke smagt meget som overgår dette og husk piger - 6 om dagen så bare GUF :mums:

 

Mums, det lyder lækkert!

 

Men jeg spørger lige lidt dumt, er det kun saften fra jordbær/hindbær man hælder ned til nanerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mums, det lyder lækkert!

 

Men jeg spørger lige lidt dumt, er det kun saften fra jordbær/hindbær man hælder ned til nanerne?

 

Annullerer hermed mit dumme spørgsmål, jeg har lige afprøvet det og jeg smed bare alle jordbærerne ned til nanerne... det smagte gooooooodt! Jeg er nok nødt til at få en portion igen imorgen. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe kan hjemmelavet hundemad holde sig i køleskabet?? :-)

 

Nu laver jeg portioner, til to dage, til to hunde. Men når Kency flytter, skal Sitto også fodres ½hjemmelavet/½tørfoder. Så de portioner jeg fryser ned nu, vil jo så holde 8 dage til Sitto - og sådan noget kan vel ikke holde sig i 8 dage?!

 

Så skal lige have fundet ud af, hvor store portioner jeg skal fryse ned fremover.. :blink:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor længe kan hjemmelavet hundemad holde sig i køleskabet?? :-)

 

Nu laver jeg portioner, til to dage, til to hunde. Men når Kency flytter, skal Sitto også fodres ½hjemmelavet/½tørfoder. Så de portioner jeg fryser ned nu, vil jo så holde 8 dage til Sitto - og sådan noget kan vel ikke holde sig i 8 dage?!

 

Så skal lige have fundet ud af, hvor store portioner jeg skal fryse ned fremover.. :blink:

 

 

8 dage duer ikke, du skal fryse ned i mindre portioner :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så er vi færdige med vores allerførste portion mad :mums:

 

Det blev kalkun, kylling, quinoa, brune ris, squash, gulerod, broccoli, kartoffel, ærter, havregryn og femkornsflager - det meste øko :-D

 

Vi fandt ikke havreklid, selvom vi var i 5 butikker, så må han undvære. Og så skal vi have bestilt lakseolie til ham også :-D

 

SEEEE:

 

madlille1.jpg

 

madlille.jpg

Det ser fint ud :-D

 

Du kan erstatte havreklid med hvedeklid, men jeg kan bedst lide havre.

 

De har havreklid i sundkost/helsekostbutikker, og osse hos Sparkøbmænd, Føtex og Kvickly m.fl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nej, er nemlig godt klar over at 8 dage ikke duer :-D men hvor længe kan det holde sig? 3-4 dage? :-)

 

Jeg foretrækker 3 dage :-)

 

Og mit køleskab er koldt, der er omkring 2-3 gr hvor jeg opbevarer deres mad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Det ser fint ud :-D

 

Du kan erstatte havreklid med hvedeklid, men jeg kan bedst lide havre.

 

De har havreklid i sundkost/helsekostbutikker, og osse hos Sparkøbmænd, Føtex og Kvickly m.fl..

 

Både Kvickly og Iso havde ikke havreklid :( Kun hvedeklid, så vi køber noget til næste omgang i en helse eller på nettet. Tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Nå nu har jeg sat et stykke tid og læst denne tråd, men må indrømme jeg gik tabt omkring side 12 eller 13 :oops:

 

Jeg ved derfor ikke om det her spørgsmål (der sikkert sætter hundefolkets sind i kog :mrgreen:) har været stillet før. Der siger igen og igen at opskriften anna marie kommer med i første indlæg er en SKÅNEkost - og så var det jeg tænkte: kan gudrun også behandle katte????? Jeg er nemlig ved at være helt desperat over min stakkels stakkels kat der absolut INTET (bortset fra engang imellem noget fersk eller kogt kylling - her taler vi godbid på omkring en lillefingernegls-størrelse, mere tør je gikke give) kunne komme i behandling hos hende og derved kunne få en mere varieret kost? Som det er nu har jeg fundet ét (og kun et) fodermærke han kan tåle og trives på, men produktet er ikke et lightprodukt så han skal have en meget nøje opmålt portion (og han er altså meget madglad så jeg har det i forvejen helt dårlig over ikke at give ham mere) og foderet skal også specialbestilles hjem for dyrlægen fører ikke selv det fodermærke.

Charlie er som sagt meget sart så ved ikke helt om jeg tør (½ teskefuld torskerogn smed ham på hospitalet i en uge før han kom udenfor fare og så yderligere en 8-10 dage hjemme hvor han var syg), men jeg ville også bare så gerne have at han skulle have andet end den kvarte håndfuld foder der smides i hans skål to gange dagligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu har jeg sat et stykke tid og læst denne tråd, men må indrømme jeg gik tabt omkring side 12 eller 13 :oops:

 

Jeg ved derfor ikke om det her spørgsmål (der sikkert sætter hundefolkets sind i kog :mrgreen:) har været stillet før. Der siger igen og igen at opskriften anna marie kommer med i første indlæg er en SKÅNEkost - og så var det jeg tænkte: kan gudrun også behandle katte????? Jeg er nemlig ved at være helt desperat over min stakkels stakkels kat der absolut INTET (bortset fra engang imellem noget fersk eller kogt kylling - her taler vi godbid på omkring en lillefingernegls-størrelse, mere tør je gikke give) kunne komme i behandling hos hende og derved kunne få en mere varieret kost? Som det er nu har jeg fundet ét (og kun et) fodermærke han kan tåle og trives på, men produktet er ikke et lightprodukt så han skal have en meget nøje opmålt portion (og han er altså meget madglad så jeg har det i forvejen helt dårlig over ikke at give ham mere) og foderet skal også specialbestilles hjem for dyrlægen fører ikke selv det fodermærke.

Charlie er som sagt meget sart så ved ikke helt om jeg tør (½ teskefuld torskerogn smed ham på hospitalet i en uge før han kom udenfor fare og så yderligere en 8-10 dage hjemme hvor han var syg), men jeg ville også bare så gerne have at han skulle have andet end den kvarte håndfuld foder der smides i hans skål to gange dagligt

 

 

Al respekt til Gudrun, men katte er IKKE hendes stærke side :-) Hun har ikke redskaberne til at sammensætte ordentlig kost til dem og anbefaler udelukkende tørkost, desuden tager de generelt ikke nær så godt imod behandlingerne.

 

Jeg ville ikke bruge penge på det :-) Dette skriver jeg udfra at jeg har 1. hånds erfaring med at få en kat behandlet hos hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nå nu har jeg sat et stykke tid og læst denne tråd, men må indrømme jeg gik tabt omkring side 12 eller 13 :oops:

 

Jeg ved derfor ikke om det her spørgsmål (der sikkert sætter hundefolkets sind i kog :mrgreen:) har været stillet før. Der siger igen og igen at opskriften anna marie kommer med i første indlæg er en SKÅNEkost - og så var det jeg tænkte: kan gudrun også behandle katte????? Jeg er nemlig ved at være helt desperat over min stakkels stakkels kat der absolut INTET (bortset fra engang imellem noget fersk eller kogt kylling - her taler vi godbid på omkring en lillefingernegls-størrelse, mere tør je gikke give) kunne komme i behandling hos hende og derved kunne få en mere varieret kost? Som det er nu har jeg fundet ét (og kun et) fodermærke han kan tåle og trives på, men produktet er ikke et lightprodukt så han skal have en meget nøje opmålt portion (og han er altså meget madglad så jeg har det i forvejen helt dårlig over ikke at give ham mere) og foderet skal også specialbestilles hjem for dyrlægen fører ikke selv det fodermærke.

Charlie er som sagt meget sart så ved ikke helt om jeg tør (½ teskefuld torskerogn smed ham på hospitalet i en uge før han kom udenfor fare og så yderligere en 8-10 dage hjemme hvor han var syg), men jeg ville også bare så gerne have at han skulle have andet end den kvarte håndfuld foder der smides i hans skål to gange dagligt

Det er ikke sært at man går død i denne tråd, for der er skrevet mere her :-D

 

Jeg opdatere kun på første side og hvis jeg gør det skriver jeg derher omme bagi :lol:

 

Det er skånekost på den måde at det er letfordøjeligt for hunden.

Det kan derfor også bruges til nogle hunde med maveproblemer :-)

 

Gudrun behandler hunde, katte og heste :-)

 

Du kan prøve at ringe til hende på telefon 86352589, hun har som regel telefontid mellem 13-14 :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Al respekt til Gudrun, men katte er IKKE hendes stærke side :-) Hun har ikke redskaberne til at sammensætte ordentlig kost til dem og anbefaler udelukkende tørkost, desuden tager de generelt ikke nær så godt imod behandlingerne.

 

Jeg ville ikke bruge penge på det :-) Dette skriver jeg udfra at jeg har 1. hånds erfaring med at få en kat behandlet hos hende.

 

Nej, så tør jeg simpelthen ikke! Har lige fået resultatet af hvad der sker når man sender en kat til en dyrlæge der er god til hunde, men som åbenbart absolut ikke kan noget med katte og må sige at det har skræmt mig:evil: Godt nok skal ham her ikke opereres men forkert kostbehandling kan hurtigt slå ham ihjel desværre :megaked: Og han har levet sådan her i 4 år, så det kan han nu nok også yderligere en 10 + (han ligger her ved siden af mig og snorkbobler - min lille skønne dog-in-disguise :-P )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Det er ikke sært at man går død i denne tråd, for der er skrevet mere her :-D

 

Jeg opdatere kun på første side og hvis jeg gør det skriver jeg derher omme bagi :lol:

 

Det er skånekost på den måde at det er letfordøjeligt for hunden.

Det kan derfor også bruges til nogle hunde med maveproblemer :-)

 

Gudrun behandler hunde, katte og heste :-)

 

Du kan prøve at ringe til hende på telefon 86352589, hun har som regel telefontid mellem 13-14 :-)

 

hehe det er ligesom de der personlige hvad-har-du-lavet-i-dag tråde - dem skal man også bare holde sig fra alle de foregående sider i når man starter med at deltage :lol:

 

jeg ved ikke rigtig om jeg tør lade ham behandle når der er dårlige erfaringer med det - han er virkelig en speciel kat (forestil dig en meget meget doven border collie - så har du hans temperament, intelligens og lærevillighed - tror sgu han kan flere tricks end hunden :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hehe det er ligesom de der personlige hvad-har-du-lavet-i-dag tråde - dem skal man også bare holde sig fra alle de foregående sider i når man starter med at deltage :lol:

 

jeg ved ikke rigtig om jeg tør lade ham behandle når der er dårlige erfaringer med det - han er virkelig en speciel kat (forestil dig en meget meget doven border collie - så har du hans temperament, intelligens og lærevillighed - tror sgu han kan flere tricks end hunden :lol:)

 

Ja, selvfølgelig, men du kan overveje at ringe til hende, hun er ret realistisk og ærlig med hvad hun kan hjælpe med og ikke hjælpe med :-)

 

Han lyder til at være en dejlig kat :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...