Hop til indhold

hjemmelavede madvarer og godbidder til hunden


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Hej Vivi

 

Jeg tænker på om det blir for "smattet" for Toffi hvis du blender det ?

 

Men du kan jo altid prøve. ;)

 

Jeg kunne også bruge en foodprocesser når jeg skal rive, der skal godt nok rives noget til 3 hunde :-D

Det bliver ikke smattet det jeg laver :)

 

Men det er vigtigt at det bliver kogt nok, og jeg tænker at når Toffis afføring er som beskrevet så kan de være problemet :)

 

Jeg synes du skal have en food processor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det bliver ikke smattet det jeg laver :)

 

Men det er vigtigt at det bliver kogt nok, og jeg tænker at når Toffis afføring er som beskrevet så kan de være problemet :)

 

Jeg synes du skal have en food processor :lol:

 

Altså kogetiden fejler ikke noget, er jeg sikker på.

 

Jeg læste engang om barf at for at kunne optages skulle de -ganske vist RÅ- grøntsager blendes i så og så mange minutter på så og så mange omdrejninger. For at smadre nogle øhhh cellevægge eller noget...

 

Så det er derfor jeg tænker i blender.

En foodprocessor snitter vel kun, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det synes jeg faktisk også. Må ønske mig en ;-)

 

Mine hundes farve på afføringen, skifter også alt efter hvad jeg kommer i foderet. Men det kan da godt være Toffi ikke har kunne optage det, eller måske maven skal vænne sig til alt det grønne og gule ;-)

 

Ja, der er jo ikke meget sjov ved grøntsager, hvis man ikke kan optage dem :???:

Men gulerødder indeholder jo også et farvestof, så måske er det bare det der kommer ud. Jeg må drøfte det med Gudrun på mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tror kun det er råt der skal blendes i atomer, for det kan optages ;)

 

Men det er da værd at prøve, at blende, at må jo prøves.

 

Kan en foodprocesser ikke rive som et rivejern eller ? Har nemlig aldrig haft en. ;)

Nej, det er ikke et jeg hentyder til Susanne :)

 

Hvis man vil have det kogt ordentligt på den tid, i en forholdvis tyk masse, så skal de være ret småt :)

 

Jeg har prøvet at gulerod fx ikke var kogt rigtigt mørt, selvom det havde simret med i 45 minutter :)

 

Det er det det går ud på, at det skal koges mørt og mere end vi fx selv bruger, det er derfor at hjemmelavet mad er så let fordøjeligt :)

Gudrun siger at ærter fx, som vi kun koger i måske 5 min, skal koge ligeså lang tid som alt det andet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Altså kogetiden fejler ikke noget, er jeg sikker på.

 

Jeg læste engang om barf at for at kunne optages skulle de -ganske vist RÅ- grøntsager blendes i så og så mange minutter på så og så mange omdrejninger. For at smadre nogle øhhh cellevægge eller noget...

 

Så det er derfor jeg tænker i blender.

En foodprocessor snitter vel kun, ikke?

Jeg bruger kniven nu, den sider i bunden og den findeler det hele, det fungere rigtigt godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ok, fint at høre om foodprocesseren. Det lyder smart. ;)

 

Det med råt var svar til Vivi, jeg er ikke så god til, at qvote endnu ;)

 

Jeg har godt prøvet det med grøntsagerne ikke har været helt møre, og er nu begyndt, at komme dem før i, nogengange sammen med ris, så det får kogt længe.

Ja, jeg koger det også længe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver ikke smattet det jeg laver :)

 

Men det er vigtigt at det bliver kogt nok, og jeg tænker at når Toffis afføring er som beskrevet så kan de være problemet :)

 

Jeg synes du skal have en food processor :lol:

 

Jeg har fået en stavblænder, den er også OK, man kan dog kun blende smår portioner. Men nu er Toffi jo heller ikke så stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså kogetiden fejler ikke noget, er jeg sikker på.

 

Jeg læste engang om barf at for at kunne optages skulle de -ganske vist RÅ- grøntsager blendes i så og så mange minutter på så og så mange omdrejninger. For at smadre nogle øhhh cellevægge eller noget...

 

Så det er derfor jeg tænker i blender.

En foodprocessor snitter vel kun, ikke?

 

Vi har ikke plads til en foodprocessor, men en stavblender er OK. Jan og jeg har lige fået en foræret. Den er rigtig god, men man kan så ikke blende store portioner. Men det betyder ikke noget når man har en lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet ud af at Toffi kan li smagen af grøn peberfrugt (Som ejer så hund :lol:)

 

Er det mon en ok grøntsag at iblande hjemmelavet mad, eller er den for "spicy"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ved hvor Kanavit forhandles som lagervare?

 

Jeg spurgte efter det på "mit" apotek og der skulle det bestilles hjem... det ville jo være nemmere, hvis "man" (læs: dovne uorganiserede mig) bare kunne gå ind og tage det fra en hylde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nogen der ved hvor Kanavit forhandles som lagervare?

 

Jeg spurgte efter det på "mit" apotek og der skulle det bestilles hjem... det ville jo være nemmere, hvis "man" (læs: dovne uorganiserede mig) bare kunne gå ind og tage det fra en hylde...

 

Som Susanne siger søg på det, det bedste er pulveret synes jeg http://www.dyrenesno1.dk/kanavit-pulver-p-6767.html?osCsid=bdf0653057985dc0509dab33d648cc32

 

http://www.dyrenesno1.dk/kanavit-pulver-p-6768.html?osCsid=bdf0653057985dc0509dab33d648cc32

 

http://www.foderlageret.dk/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=22026

 

Det var noget af det jeg fik frem da jeg søgte på Kanavit pulver :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Nogen der ved hvor Kanavit forhandles som lagervare?

 

Jeg spurgte efter det på "mit" apotek og der skulle det bestilles hjem... det ville jo være nemmere, hvis "man" (læs: dovne uorganiserede mig) bare kunne gå ind og tage det fra en hylde...

Jeg køber det hos en dyrlæge - der kan jeg bare gå ind og tage det lige fra en hylde, betale for det og tage det med hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Zarina

Jeg fandt på en god "leverpostej" til hunde, der er lidt "buttede" og travle ejere :D

Super nemt og stor succes :-D

 

Kogte bare noget kyllingelever, og da det var færdigt, lagde jeg noget tørfoder i blød i "levervandet". Efter en halv time blendede jeg det sammen med leveren. Det blev rigtig godt fyld til Stasias rørknogle, som jeg fryser hver aften med nyt fyld i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet ud af at Toffi kan li smagen af grøn peberfrugt (Som ejer så hund :lol:)

 

Er det mon en ok grøntsag at iblande hjemmelavet mad, eller er den for "spicy"?

 

Ifølge Gudrun (dyrlæge med særlig interesse for fødeemner til hunde) er peberfrugt en udmærket grøntsag kogt til hunde. Der er mange gode sager i en sådan :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ifølge Gudrun (dyrlæge med særlig interesse for fødeemner til hunde) er peberfrugt en udmærket grøntsag kogt til hunde. Der er mange gode sager i en sådan :-)

 

Det lyder godt Vivi :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg vil prøve at tørre nogle bananskiver til Groa. Har fået at vide jeg skal stille ovnen på 160 grader, men gad vide hvor lang tid de skal have?

Er der nogen af jer der har prøver at lave ovenstående?

 

I en almindelig ovn ville jeg nok give lidt mindre temperatur, så gå frem som med tørret kød, det er nogenlunde det samme der skal ske :-)

 

Sådan tror jeg jeg ville bære mig ad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Og så vil jeg i øvrigt gerne smage de der bananer :D ...

Ja, man skal da lave så man osse selv kan få :lol:

 

Irene kan osse en med noget frosne bananskiver og sårn :shock:

 

Men det er nu til mennesker :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...