Hop til indhold

12 uger gammel og ændret adfærd


Charlies mor
 Share

Recommended Posts

Hej

Vi har jo Charlie på nu 12 ½ uge, han er ½ Shih Tzu og ½ dværg puddel/bomuldshund.

Vores dag starter kl.6.10 hvor vi (charlie og jeg), går ud i haven hvor han gør det han skal efter en hel nat med søvn fra ca.kl. 22. Derefter går jeg på badeværelset og gør mig selv færdig, og der går han altid med, derefter kl.6.30 vækker vi datteren og så skal der gøres klar til skole afgang kl.7.40. Alt imens vi spiser passer han rigtig godt sig selv med hvad han nu har lyst til,bla. spiser han lidt mad, men han virker ikke så sulten om morgenen,..... man her de sidste par dage har han bare lagt sig på sit tæppe i køkkenet, han gider næsten heller ikke se på sin mad, og gider ikke rigtig noget før end vi skal gå tur når datteren køre i skole, der går vi en lille tur.

På turen er han fyr og flamme, men når vi kommer hjem virker han også lidt ligeglad, og lægger sig på sit tæppe.

Vi leger lidt med hans legetøj, og hvis han gider bruger han sin aktivitetsbold, øver lidt indkald hver dag,  han elsker at rende rundt ude i haven og det gør han flere gange om dagen men som regel først efter middag, det er som om det er der han vågner op, men jeg tænker at vi måske ikke laver nok af det sjove eller hvad siger I?

Jeg er hjemmegående så det er sjældent han er alene mere end et par timer ad ganen, de dage jeg skal noget, hvilket sker et par gange om ugen.

Har læste at der sker en ændring i hundens adfærd her omkring 12 ugers alderen, så jeg tænker om det er det der sker eller skal jeg tænke i andre baner?

Redigeret af Charlies mor
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo bare kanon at din hund kan finde ro. En hvalp skal jo gerne sove det meste af dagen.

Lige umiddelbart ser det ud til at hans aktivitet er helt fin. Han er aktiv og glad men får også sovet og hvilet og har RO.

Maden hmmm han er måske ved at skifte tænder og er øm i munden, prøv at tjekke bisserne. Vil han spise andet end hans foder (tænker tyggeting og andre slags hundeguf).

Link til indlæg
Del på andre sites

36 minutter siden, pivpiv skrev:

Det er jo bare kanon at din hund kan finde ro. En hvalp skal jo gerne sove det meste af dagen.

Lige umiddelbart ser det ud til at hans aktivitet er helt fin. Han er aktiv og glad men får også sovet og hvilet og har RO.

Maden hmmm han er måske ved at skifte tænder og er øm i munden, prøv at tjekke bisserne. Vil han spise andet end hans foder (tænker tyggeting og andre slags hundeguf).

Tak for dit svar, jeg er nok lidt for god til at blive urolig ;-)  Han har ingen problemer med at tygge i sine tyggeben og heller ingen problemer når han bliver rost med enten godbidder eller hans foder hvis det er det der er i nærheden.

Han er en glad hund det er jeg ikke i tvivl om, og er med så snart jeg rejser mig for at lave et eller andet, og kan han ikke deltage ja så ligger han sig ned lige hvor jeg er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo helt super! Lad vre med at lede efter problemer hvor der ingen er. Og så er det lidt en uskik efter min mening, at lade hunden have fri adgang til mad. Tag det op efter 10-15 minutter hvis han ikke spiser, og tilbyd det igen til næste måltid. Det er meget nemmere at holde øje med sin hunds generelle tilstand hvis man ved at den normalt spiser op, og det er nemmere at holde øje med præcist hvor meget den spiser om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, PinPoynter skrev:

Det er jo helt super! Lad vre med at lede efter problemer hvor der ingen er. Og så er det lidt en uskik efter min mening, at lade hunden have fri adgang til mad. Tag det op efter 10-15 minutter hvis han ikke spiser, og tilbyd det igen til næste måltid. Det er meget nemmere at holde øje med sin hunds generelle tilstand hvis man ved at den normalt spiser op, og det er nemmere at holde øje med præcist hvor meget den spiser om dagen.

Maden er vejet af fra morgenstunden, så jeg ved præcis hvor meget han spiser :-) Han har normalt ikke adgang til mad hele dagen, jeg ved ikke lige hvorfor det endte sådan i sidste uge....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

5 minutter siden, Charlies mor skrev:

Maden er vejet af fra morgenstunden, så jeg ved præcis hvor meget han spiser :-) Han har normalt ikke adgang til mad hele dagen, jeg ved ikke lige hvorfor det endte sådan i sidste uge....

det er i hvertfald vigtigt ikke at begynde at stresse over om de spiser, med mindre de samtidig virker syge, selvfølgelig. Men hvis du begynder, bevidst eller ubevidst, at stresse over det, kan man i grelle tilfælde få kreeret et scenarie hvor en ellers sund og rask hund begynder at nægte at spise.  Nævner det kun fordi du selv skriver længere oppe at du har tendens til at bekymre dig. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...