Hop til indhold

Tygge "ben" til sart mave/hvalpemave


Charlies mor
 Share

Recommended Posts

Hej

Hvad findes der jeg kan give til en hvalp, 14 uger, med en sart mave?

Han har prøvet de hvide ben fra Rema, lavet af oksehuder men han får så dårlig mave af dem, så prøvede han tørret kylling men den duer heller ikke.

Ben med marv i duer heller ikke, så hvad er der tilbage vi kan prøve, han elsker at ligge og gnave men vi ved ikke hvad vi kan gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge alle mulige forskellige ting, "sart mave" skal hærdes efter min mening, dvs giv lidt af gangen af nyt, men fortsæt selv om hunden får dårlig mave, giv fx et ben og byt det for noget du ved hunden kan tåle efter fx 10 min, på den måde får hundens mave tid til at vende sig til nye fødeemner.

Redigeret af Alfen
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give rene ting, tørrede ting såsom oksepandelapper og tørret kød og lign - jeg ville undgå ører og ting fra svin da de er meget fede.

Lidt af gangen. Nogle gange lærer hunden at holde til det og andre gange ikke. Vi troede vores havde sat mave, men hun havde en forkert bakterie i maven og det var grunden til den dårlige mave.

Du har ikke skiftet foder eller noget i den dur, du er sikker på at det er tyggetingene der giver dårlig mave?

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, pivpiv skrev:

Jeg ville give rene ting, tørrede ting såsom oksepandelapper og tørret kød og lign - jeg ville undgå ører og ting fra svin da de er meget fede.

Lidt af gangen. Nogle gange lærer hunden at holde til det og andre gange ikke. Vi troede vores havde sat mave, men hun havde en forkert bakterie i maven og det var grunden til den dårlige mave.

Du har ikke skiftet foder eller noget i den dur, du er sikker på at det er tyggetingene der giver dårlig mave?

Nej intet foderskifte eller andre ting. Jeg har lige rundet dyrlægen og fik anbefalet en Kong og noget godt vådfoder som han lige nu har en fest med :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, Charlies mor skrev:

Nej intet foderskifte eller andre ting. Jeg har lige rundet dyrlægen og fik anbefalet en Kong og noget godt vådfoder som han lige nu har en fest med

Når du har fyldt vådfoder i kong, så smid den i fryseren..... så varer den længere ;-)
Men gode tyggeting er værd at lede efter, det renser tænderne så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
På 1/11/2017 den 12:03 , Charlies mor skrev:

Nej intet foderskifte eller andre ting. Jeg har lige rundet dyrlægen og fik anbefalet en Kong og noget godt vådfoder som han lige nu har en fest med

Det renser jo ikke dens tænder den skal have noget at tygge i og især når den skal skifte tænder tygge pinde tørret ben er rigtig godt det andet giver altså hundens tyndskid og er ikke særlig sundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

4 minutter siden, oline skrev:

Det renser jo ikke dens tænder den skal have noget at tygge i og især når den skal skifte tænder tygge pinde tørret ben er rigtig godt det andet giver altså hundens tyndskid og er ikke særlig sundt.

Nu er det en gammel tråd men visse kong produkter fyldt med vådfoder og frosset renser også tænderne og nej det giver ikke hunden dårlig mave og vådfoder kan være lige så sundt som tørkost.
Men tørrede tyggepinde giver jeg ikke mine hunde, de får naturlige produkter såsom tørrede pandelapper, lammeører, sener og lign. De der hudruller man kan købe i bilka og andre steder har ry for at indeholde en masse skidt.

 

Nå ja og velkommen til @oline

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...