Hop til indhold

Meget lille schæfer hvalp


Vega
 Share

Recommended Posts

Hej 

vi fik for 3 uger siden en lille hvid schæfer hvalp (pige). Hun vejede ca 3 kg.

nu er hun 11 uger og vejer 6,5 kg. Hun er rigtig fin og aktiv og opmærksom.

har dog problemer med at holde på urinen når hun bliver glad og når hun sover.

kan det være en sammenhæng mellem vægt og denne udfordring?

 

hvor lille er normalt for en schæfer at være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville  omgående få hende til dyrlæge, og få hende vejet. Vægten i den alder burde være det dobbelte.

Når det er sagt er det ofte bedst at store hunderacer  er lidt til den tynde side mens de vokser til - men 6,5 kg er for lidt til en 11 uger gammel schæfer.

Til sammenligning kan jeg fortælle at en beagle hvalp ca. vejer 3-3,5 kg når den er 8 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok - for mig at se - ser hun undervægtig ud - men det er svært at vurdere ud fra pelsen. Jeg kan godt se hun er blevet større. Jeg ville nu alligevel sikre mig at hun får den rigtige næring i forhold til protein, fedt - calcium og fosfor - også af hensyn til hendes knogle opbygning.

 

Du kan se dette link i forhold til vægt - men igen der er forskel på størrelse, foder fordeling mv.  http://www.bedablanco.dk/kulda.html

 

Der er også forskel på mine 3 beagler - hvor de to af dem er det man kalder normalvægtige og den 3. vejer 3 kg mere fordi han bare er en større og mere dyb brystet end de andre to. Her er forskellen så at han har kraftigere knoglebygning end de andre to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved der er forskel på en schæfer og en beagle - meget stor forskel - men nu har jeg lige set billeder af min yngste beagle da han var i samme alder som din schæfer er nu - og han var og er stadig en meget lille beagle i forhold til standarden - han vejer nu som 7 årig 14 kg - hvilket er normalt - da han var 4 måneder altså 16 uger vejede han 8 kg

Så ja - jeg syntes din schæfer skal have lidt mere sul på kroppen

 

Jeg vedligger her billede af Darwin da han var 4 måneder  - vægten er 8 kg.

DSC01103.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal tale med dyrlægen - umiddelbart mener jeg hun er alt for lille.

Jeg har en vægtkurve over min tidligere hund - en alm. schæfer dog en hanhund. Han vejede 5,4 som 8 uger, 6,2 kg som 9 uger, 8,6 kg som 10 uger og 9,5 kg som 11 uger. Så ud fra det mener jeg, at din hund er enten meget lille eller underernæret (hvilket jeg dog ikke synes hun ser ud til på billedet).

Link til indlæg
Del på andre sites

15 minutter siden, Hofferne skrev:

Jeg synes du skal tale med dyrlægen - umiddelbart mener jeg hun er alt for lille.

Jeg har en vægtkurve over min tidligere hund - en alm. schæfer dog en hanhund. Han vejede 5,4 som 8 uger, 6,2 kg som 9 uger, 8,6 kg som 10 uger og 9,5 kg som 11 uger. Så ud fra det mener jeg, at din hund er enten meget lille eller underernæret (hvilket jeg dog ikke synes hun ser ud til på billedet).

Nej jeg syns heller ikke hun virker undervægtig mere... hun gjorde da vi fik hende hjem...

vi skal til dyrlægen i slutningen af kommende uge - IGEN da hun fortsat tisser i søvne....

men derfor kan man jo ikke lade være med at spekulere når man ikke ved præcis hvad det er der er galt.

syns også hendes vægt er meget lav i forhold til alder.

hendes søskende er minimum et par kilo højere end hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

12 timer siden, Vega skrev:

Hofferne har du nogen bud på hvad det kan være med hende i forhold til hendes vægt?

Jeg har ikke noget umiddelbart bud - men jeg tænker på om hun spiser nok? Hvis hun har blærebetændelse, og har haft det længe kan det gå i nyrerne. Jeg ved (desværre) af erfaring, at så mister de appetitten. Men når hun er så lille og har været det længe tænker jeg der må være et eller andet galt.
Jeg synes du skal rykke din dyrlægetid frem så du i starten af ugen - eller helt med det samme - kan drøfte det hele med dyrlægen.

Hvor har du hende fra, er det seriøs opdrætter? Jeg tænker, at når hun er så meget mindre end sine kuldsøskende allerede da du fik hende burde opdrætter da have undret sig... :hmm:

Jeg håber at du sammen med Dr. Dyr finder ud af noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...