Hop til indhold

Hvalp bange for snoren


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Det er en lidt træls begyndelse herhjemme mht. ''gåture'' :/ Og det er jeg selvfølgelig rigtig ked af da han skal have en god start! 

Jeg bor i lejlighed og er jo helt afhængig af, at Victor på 9 uger skal i snor og ned at besørge (og også kigge på verden lidt på et tidspunkt) Men han synes simpelthen det er så væmmeligt og stressende at skulle ''rodes rundt med''. Han panikker og vrider sig og får en dårlig oplevelse når han så også er kommet ned og ryster. Prøver selvfølgelig at gøre det meget forsigtigt og så stressfrit med godbidder. Han er opvokset i hus med have og havde en fest med det og har også været hjemme ved mine forældre i deres have. Jeg har også haft ham løs i fælleshaven hvor vi altid er, men det dur ikke. Har prøvet at skifte mellem snorene og sele/halsbånd. Det er 14 år siden jeg havde hvalp sidst men har ikke oplevet problemet. Heroppe i lejligheden fiser han rundt, laver ballade og er en glad hvalp. Måske lidt overgearet nogle gange men han bliver jo også stresset af at skulle igennem det virvar.. Han er til gengæld god til at gå på en avis også. Jeg har skrevet og spurgt min tidligere hundetræner/adfærdsbehandler så det behøves ikke siges :) Har i nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

enig med bustertrold.

Det har vi gjort med vores hvalpe.
Har han hverken prøvet snor eller halsbånd hos opdrætter? snor kan også trænes inde hvor han er sikker og føler sig hjemme, altså bare at få snor af og på og massere af ros og godbidder.

Nå ja og tillykke med den lille fyr, det gik sørme pludseligt stærkt, hvor dejligt.

Redigeret af pivpiv
Link til indlæg
Del på andre sites

5 minutter siden, Pernille og Lucca skrev:

Han har halsbånd på hele tiden :) det er når han skal have snoren på at han panikker.. har i dag købt en mesh sele til ham..

Ok. Jeg ville gøre som Pivpiv foreslår, altså træne i lejligheden både at tage af og på samt at gå rundt i lejligheden.

Har I mødt nogle andre hunde? Måske kunne en god "hundeven" fungere som afledning/rollemodel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk vendt lidt :) jeg købte i dag en killinge-sele med snor, sådan en meget meget tynd og let en. Lod ham have selen på indenfor og han virkede ikke til at bemærke den overhovedet. Snoren var let lige at sætte i uden det store roderi. Og han hyggede sig faktisk meget med at trisse rundt nedenfor bygningen! Årh det er så dejligt hvis det er der vi går hen imod :D vi skal jo ikke gå ture som sådan men han skal jo ud og se lidt. Han mødte en ældre tæve der bor her, det gik så fint

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...