Hop til indhold

Forstuvning?


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Jodie mødte en stor berner for nogle uger siden. De legede og berneren kom til at falde hen over Jodie, der peb voldsomt og ikke kunne støtte på sit ene ben. Lidt efter gik det over og hun gik fint igen.

 

Men siden dengang har der været lidt problemer med det ben. Nogle gange når hun vil op ad trappen falder hun pludselig og ligger hjælpeløst og venter på at jeg kommer og bærer hende op. Det skal siges at hun hader at blive båret, så det er faktisk lidt vildt at hun selv beder om det.

 

Nogen der har oplevet noget lignende? Måske er det en forstuvning??

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla blev løbet over ende af en glad rotweiler da hun var omkring 3 mdr... Hun græd også voldsomt, jeg mærkede hende godt igennem og "trak" i benet, ingen reaktion fra hunden, hun ville dog kort tid efter ned og lege videre, men eftersom hun ikke støttede på benet ordentlig fik hun ikke lov...

 

Jeg ringede til vagtdyrlægen (det var selvfølgelig i weekenden jo) og fik at vide at hun skulle være i ro og at vi skulle ringe om aftenen igen... Om aftenen var det blevet bedre, hun støttede stadig ikke ordentligt, men dog lidt mere end om formiddagen...

 

Vi blev ordineret 2 dages ro - ingen gå ture og ingen vild leg, heller ikke med hendes legetøj... Hvis hun stadigi kke støttede mandag morgen skulle vi tage til dyrlægen. På dag 2 (søndag) støttede hun fint på benet, og gik helt normalt, men jeg overholdt dyrlægens ordre, selvom Karla godt nok synes vi var nogen rigtigt dumme forældre og kunne slet ikke forstå hvorfor hun ikke måtte komme ud... Hun har aldrig haft problemer med det siden... så det har bare været slaget...

 

Når der er gået længere tid som ved jer og hun stadig har problemer, så synes jeg i skal tage en tur til dyrlægen og få hende røntgenfotograferet... Det kunne jo være der var noget galt, som skulle behandles... husk at ikke alle hunde viser smerte tydeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...