Hop til indhold

sart mave *suk*


Gæst aktivhund
 Share

Recommended Posts

Gæst aktivhund

Nå,

Er der nogen herinde der har haft hvalp med meget sart mave?

Og hvad har I fodret med?

 

Alex har EKSTREMT sart mave, jeg er gået over til at alle hans godbidder nu er "rene" dvs. forskelligt tørret guf som lever, kallun osv osv. Det virker umiddelbart som om det hjælper.

Men stadig ikke nok.

 

Jeg fodrer med Pro Plan sensitive puppy pt, og nu i går vil han så heller ikk spise mere :-( Med stor sandsynlighed fordi han har ondt i mavsen. (han er nemlig ekstremt madglad) Det skal siges at over i alt dette får han antibiotika fordi han har hudbetændelse af en slags - det gør jo ikke det hele meget bedre.

 

Vi har oss prøvet RC uden held.

 

Jeg overvejer meget kraftigt at sætte ham på Regal puppy large breed lamb.

 

Skal til dyrlægen igen igen igen idag, så må jeg lige høre dem.

 

Vi bruger "stomax" pt uden nogen ændring desværre og zoolac gør heller ikk det helt vilde.

 

Nå.... ville bare høre om nogen af jer har haft sart mave hvalp, og hvad I gjorde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

Hej Jeanette,

 

problemet er, at det er et voksenfoder, og han stadig er hvalp :(

 

Men jeg var inde ved dyrlægerne idag, og nu får jeg svar i næste uge på nogle blodprøver - men ellers kom de med et forslag der består i et allergifoder fra dem + kalciumtilskud og forskellige tilskud pga han jo vokser, og derudover skulle han have rå laks ved siden af for at få protein nok.....

 

Nu må vi se.... weekenden over får han intestial så det ikke står ud af ham :-(

 

God weekend :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aktivhund

Gryn - Intestial er stadig ikke et hvalpefoder ;)

 

Og jeg kan så sige her til morgen, af dette fungerer han absolut heller ikke på :(:cry:

 

Nå, men tak for rådene, vi må se hvad der sker.... Hvad dyrlægerne siger på mandag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gryn - Intestial er stadig ikke et hvalpefoder ;)

 

Og jeg kan så sige her til morgen, af dette fungerer han absolut heller ikke på :(:cry:

 

Nå, men tak for rådene, vi må se hvad der sker.... Hvad dyrlægerne siger på mandag....

 

Undskyld, havde overset det med hvalp :oops: Prøv med lidt torskerogn og a38 til i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores erfaring er:

 

 

Aslan har lige været på ris kur i 5 dage.

 

Vi skiftede fodder, fra den ene dag til den anden (ja vi havde vores grunde til denne dumhed), en dag senere kom han på antibiotika, så han havde riiiiiiiiigtiiiiiiiiiig skidt mave, og den ville ikke gå i orden da vi var færdige med antibiotika.

 

Aslan fik ris 4-5 gange dagligt i 5 dage. Og wupti, så var hans mave fin igen (lige indtil han åd den plastik dims på vores vandmåler :evil: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en lille hvalp på snart 7 måneder. Hun er en støvsuger og har døjet med utroligt sart mave altid. I en lang periode havde hun nærmest dårlig mave dagligt! Og alle husmor rådene (A38, ris, kylling osv.) hjalp ikke det mindste.

 

Så nu har dyrlægen sat hende permanent på noget skånetørkost, der hedder SPECIFIC Digestive Support, som kun forhandles hos dyrlægen. Det er til hunde i alle aldre - også hvalpe! Wupti! På bare to dage var hendes mave i orden.

 

Hun får selvfølgelig stadigt dårlig mave en gang imellem, men det klarer en 24-timers faste efterfuldt af lidt Zoolac i et døgn eller to. Jeg giver hende i øvrigt kun tørfoder som godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...