Hop til indhold

Gode råd søges :-)


Maaay
 Share

Recommended Posts

Hej image.gif.51152ff6544af67bbffbdde0d39aa3af.gif 

Jeg har længe gerne ville anskaffe mig en hund (finde min nye bedste ven), men jeg søger dog nogle gode råd, da jeg selv er lidt i tvivl. 

Jeg har øjnene på racen Chihuahua, men ved ikke om jeg skal vælge en tæve eller en hanhund? 

Jeg studerer og arbejder ved siden af, sagen er, at jeg rejser i uge 29 (en uge), og overvejer om jeg burde anskaffe mig den, når jeg er hjemme igen, da jeg så har to uger inden semesteret starter igen, hvor jeg vil have masser af tid til den lille nye. Efter de to uger starter jeg dog i praktik hvor tiderne er 7.30-16 man-ons de næste 4 måneder frem, og ellers har jeg et valgfag om fredagen (dog kun 6 fredage i løbet af de 4 måneder) i et par timer, mit dilemma er så: er det smartest at anskaffe den, hvor jeg har ferie, men stadig skal være væk de timer de 3 dage? Eller skal jeg vente til efter min praktik (er i tvivl, men skal jo arbejde et par timer uanset, også efter min praktik er overstået). 

 Håber nogle kan hjælpe og komme med nogle gode råd 🙋🏽‍♀️☺️

Link til indlæg
Del på andre sites

14 dage er på ingen måde nok til at lære en hvalp at være alene i så mange timer, det vil tage meget længere tid, faktisk ville jeg aldrig regne med at en hvalp kan være alene mere en 4-6 timer det første lille år;) og da slet ikke en desideret selskabshund som en chihuahua.

så mit råd, for det første vent til du har som minimum 3-4 ugers sammenhængende fri, vent til du har mulighed for at starte op med ganske få timer eller find en fast hundepasser som kan hente hunden efter få timer det første lange stykke tid

Redigeret af Alfen
Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal helt sikkert vente.

2 uger er slet ikke nok tid.