Hop til indhold

Single og hvalp?


solen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen :)

Jeg vil rigtig gerne have mig en hund. Det har jeg ønsket mig i flere år, og har endelig fået en ubegrænset lejebolig med teresse og med tilladelse til hund, efter mange års søgen. Jeg vil jo ALLERHELST have hunden fra den er hvalp, men jeg må indrømme jeg er lidt bekymret omkring alene-hjemme træningen. Jeg arbejder i et vikar bureau, så kan derfor tage ferie og vagter når det passer mig. Jeg havde tænkt mig at holde 2½-3 ugers ferie når jeg får hvalpen hjem. Men.. Stadig efter de ca 3 uger, kan hvalpen jo ikke være alene hjemme en hel arbejdsdag? (Mine arbejdsdage er mellem 6 og 8 timer) 

Så jer der har prøvet at få en hvalp som single, hvordan bar i jer ad i den periode? Hvor længe gik der før jeres hund kunne være alene en arbejsdag?

Jeg har haft hund før, men det var med min eks, hvor jeg arbejdede om dagen og han om aftenen, så det var noget nemmere. Han fik dog hunden da vi gik fra hinanden, fordi jeg ikke kunne finde et sted at bo med tilladelse til hund. Alle på min mors side af familien har hund og jeg ved at jeg har pasnings muligheder hos min mor og mormor, men det er så hvor jeg skal komme til dem med hunden, og det lærer den jo ikke at være alene hjemme af. 

Jeg har overvejet følgende muligheder;

1) At arbejde dobbeltvagt i weekenden lørdag og søndag (hvor hunden bliver passet af min mor eller mormor), så jeg holder fri mandag til fredag, indtil hvalpen har lært at være alene hjemme til en 6 timers arbejdsdag, også kun tage 6 timers vagter efterfølgende. 

2) At arbejde 6 timers vagter, og betale mig til en der kan komme når hunden har været alene i 3-4 timer og indtil jeg kommer hjem. (har også en veninde der har tilbudt at hjælpe ind imellem)

3) Hunde børnehave 

Hvad tænker I?

 

Jeg har også et andet spørgsmål; Jeg har en træ terresse. Så dvs hunden kan ikke tisse derude (før den er voksen og kan lette ben op ad hækken), men havde tænkt på at lave en slags "kattebakke" derude mens den er hvalp, mest til når man skal op om natten, eller når hunden vil ligge udendørs og den lige skal tisse? Hvad synes I om det?

Mvh

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Med min første havde jeg en halvddagsdagpleje til hende som langsomt gik op i tid.  Så til at starte med var hun alene i 4 timer, så belev hun hentet og så oppe vi tiden.  Ved de andre har jeg været knap så pædagogisk.  De er nået op på omkring de 4-5 timer i løbet af de 4 uger jeg har gået hjemme hos dem og så har jeg efterladt dem en hel dag derefter.  Det er gået fint.  Ingen af mine 4 hunde har problemer med at være alene og jeg er aldrig kommet hjem til uheld, medmindre de har været syge.

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Amocca skrev:

Med min første havde jeg en halvddagsdagpleje til hende som langsomt gik op i tid.  Så til at starte med var hun alene i 4 timer, så belev hun hentet og så oppe vi tiden.  Ved de andre har jeg været knap så pædagogisk.  De er nået op på omkring de 4-5 timer i løbet af de 4 uger jeg har gået hjemme hos dem og så har jeg efterladt dem en hel dag derefter.  Det er gået fint.  Ingen af mine 4 hunde har problemer med at være alene og jeg er aldrig kommet hjem til uheld, medmindre de har været syge.

har du egentligt lært dem individuelt at være helt alene uden de andre? 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 1/9/2018 den 23:30 , PinPoynter skrev:

har du egentligt lært dem individuelt at være helt alene uden de andre? 

jeps.  De bliver efterladt alene i bilen og også derhjemme helt alene af og til.  Især mens de er små - fordi det er praktisk, hundehvalpen kan jo ikke komme med på de lang ture som de gamle kan.   Men når de bliver voksne, så vedligeholder jeg det dog sjældent  - udover i bilen.  Der mixer og matcher jeg hvad der sker.  At nogle gange kommer de alle 4 med ud på en gang, nogle gange kun 1, andre gange 2 og nogle gange tager jeg 3 af dem og lader den sidste sidde alene tilbage. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 19/9/2018 den 09:11 , Amocca skrev:

jeps.  De bliver efterladt alene i bilen og også derhjemme helt alene af og til.  Især mens de er små - fordi det er praktisk, hundehvalpen kan jo ikke komme med på de lang ture som de gamle kan.   Men når de bliver voksne, så vedligeholder jeg det dog sjældent  - udover i bilen.  Der mixer og matcher jeg hvad der sker.  At nogle gange kommer de alle 4 med ud på en gang, nogle gange kun 1, andre gange 2 og nogle gange tager jeg 3 af dem og lader den sidste sidde alene tilbage. 

Alle mine kan også være alene hjemme, synes det er en nødvendighed!  Den der er mest ked af det, er Charles, men hvis bare han har fået en lille gå tur først, er han ok. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...